چگونه کارمندان بد قلق خود را مدیریت کنیم؟

کارمندان بد قلق

به اشتراک گذاشتن مقاله

برخورد با کارمندان هرگز کار آسانی نبوده است به خصوص اگر با کارمندان بد قلق روبرو باشیم. در این نوشتار 8 تکنیک برای برخورد با کارمند سخت آمده است. با این که اکثر کارمندان دفتری افرادی تحصیل‌کرده هستند اما نمی‌شود فرض را بر این گذاشت که همه افرادی منطقی و معقولند.

با این حال، شما به عنوان یک مدیر باید مستقیماً با موضوع برخورد کنید چون حتی فقط یک کارمند بدقلق می‌تواند روحیه، اخلاق، بهره‌وری و نظر بقیه‌ی تیم را به کلی تحت تاثیر قرار دهد. هشت راه برای برخورد با چنین کارمندانی عبارتست از:

رفتارهای مشکل ساز را ثبت کنید

خیلی مهم است که هر مسئله‌ای را به صورت کتبی با ذکر تاریخ و زمان ثبت کنید. به هر حال برای حل این مسائل با کارمندتان نیاز به ارائه‌ی شواهد و مستنداتی از راندمان پایین، رفتارهای مشکل‌ساز و عادات بد دارید.

 

رفتارهای مشکل ساز

انتظاراتتان را شرح دهید

مشخص کنید که از کارمندتان چه می‌خواهید تا بین عملکرد خودش و انتظارات شرکت بتواند ارتباط و تعادل ایجاد کند. برای این کار نیاز است دوباره شرح وظایف شغلی کارمند و هرگونه بازخوردی را که در ارزیابی‌های پیشین یا بررسی راندمان به اشتراک گذاشته شده دوباره مورد بررسی و مرور قرار دهید.

سیاست و روش شرکت خود را مرور کنید

این ضروری است که با سیاست‌های منابع انسانی و رهنمودهایی که برای کارمندان تهیه شده آشنا باشید. در صورتی که هرگونه سوالی در مورد سیاست‌ها و رویه‌های شرکت و کلاً رئوس قوانین دارید، ابتدا برای روشن شدن مطلب با منابع انسانی مشورت کنید. سیاست‌ها و رویه‌ی شرکت شما در حقیقت پایه و مبنای دستورالعمل‌ها برای هدایت کارمند شما در مراحل بعدی است که اگر ضعف بازدهی ادامه پیدا کند، استفاده خواهند شد.

تمرکز کنید

قبل از این که بخواهید مشکل را حل کنید، اطمینان حاصل کنید که خُلقتان آرام است و حالت روانی مناسبی دارید. رویارویی و برخورد با کارمندان بد قلق، می‌تواند واقعاً استرس‌زا و چالش‌برانگیز باشد. خیلی طبیعی است که هیجانات شما فوران کند به خصوص اگر احساس کنید که به شما بی‌احترامی شده یا مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اید. اما همچنان آرام بمانید و آرامش خود را حفظ کنید. چون اگر مسائل را شخصی نکنید خیلی بهتر و موثرتر می‌توانید مشکلات را حل کنید.

با کارمندتان خصوصی صحبت کنید

مکالمه‌ی سختی در پیش دارید، اما آماده باشید و از آن اجتناب نکنید. باید بدانید که مسئله چه تاثیرات منفی بر راندمان دارد. برای کارمندان بد قلق خود مثالی از عملکردش بزنید و بازخوردهای سازنده بدهید. اما این بحث باید دو طرفه باشد. اینجا فرصت دارید که بفهمید چه چیزی باعث ایجاد مشکل شده پس به دقت به حرف‌های کارمندتان گوش کنید. اگر کارمندتان مضطرب یا ناراحت شد سعی کنید به او زمان بدهید تا بتواند این مکالمه را هضم و پردازش کند و زمان جلسه‌ی بعدی را هم مشخص کنید.

یک برنامه منسجم داشته باشید

هیچ چیزی را به حال خود رها نکنید. هر چیزی را که لازم است شامل آیتم‌های عمل، زمانبندی دقیق و مکانیسم‌های اندازه‌گیری و سنجش پیشرفت به دقت و با جزییاتش توضیح دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که کارمندتان مراحل بعدی را می‌داند و از عواقب و پیامدهای پیشرفت یا پیروی از قوانین کاملاً آگاه است.

حمایت کنید

همچنان که در حال ارزیابی راندمان کارمندانتان از جمله کارمندان بد قلق هستید مهم است که بدانید شما چه حمایتی می‌توانید انجام دهید. در مورد برنامه‌های آموزشی مرتبط و منابع پیشرفت حرفه‌ای که می‌تواند بستری برای کمک به بهبود کارمندتان باشد، تحقیق کنید. آشنایی با ارتباط موثر بین مدیر و کارمند به معنی آشنایی با منابعی است که به آن‌ها کمک می‌کند وضعیت را تغییر دهند.

همچنین توجه کنید آیا رفتار کارمند مدنظر ناشی از استرس کاری زیاد است یا خیر؟ اگر استرس بیش از حدی داشته باشد، اقدامات لازم جهت کاهش استرس را بایستی انجام دهید.

کارمندان بدقلق

میزان پیشرفت را کنترل و پیگیری کنید

خیلی مهم است که به کارمندان بد قلق فرصت کافی برای تصحیح عملکردش بدهید. در طی این مدت، کارمند باید بداند که مسئول است و پیشرفتش تحت نظارت است و باید پاسخگو باشد. چیزی که در نهایت اتفاق می‌افتد به کارمندتان بستگی دارد. اول این که اجازه ندهید این موقعیت تمرکز شما را به هم بریزد. و سپس، کار روی موقعیت‌هایی نظیر این شما را قادر می‌سازد تا مهارت‌های کار تیمی را که به عنوان یک رهبر موثر نیاز دارید، بهبود دهید.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *