بعد از استخدام چگونه خود را در محل کار معرفی کنیم؟

استخدام

صرف نظر از اینکه شرکت جدیدی که در آن استخدام شده‌اید، چگونه محیطی است، جستجوی فرصت‌هایی برای معرفی درست خود می‌تواند پایه ای محکم برای یک زندگی کاری شاد و با ارزش ایجاد کند. در این مقاله نکاتی را بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا با همکاران در محل کار جدید خود آشنا شوید.

 

1. سوال بپرسید

 

پرسیدن سؤالات از همکاران جدیدتان پس از استخدام و معارفه می‌تواند به ایجاد یک مکالمه دو طرفه و ارتباط با آنها کمک کند، که می‌تواند به روابط مثبت در آینده منجر شود. از آنجایی که شما برای اولین بار با همکاران خود در ارتباط هستید، پرسیدن سوالات مربوط به کار معمولا مناسب‌تر است. مثلاً نقش آنها در شرکت چیست، چه مدت در آنجا کار کرده‌اند یا اینکه آیا نقش‌های شما اجازه همکاری در آینده را می‌دهد. بعد از معرفی می توانید سوالات دقیق‌تری بپرسید.

 

2. لحن خود را با فرهنگ شرکت مطابقت دهید

 

چه محیط کار آرام باشد و چه رسمی، معمولاً باید نام و عنوان شغلی خود را در معرفی خود بعد از استخدام ذکر کنید. علاوه بر این، نحوه معرفی شما می‌تواند به نقش شما و اینکه چه کسی را مخاطب قرار می‌دهید بستگی داشته باشد. به عنوان یک مدیر، معرفی درست خود به تیم جدیدتان می‌تواند به جلب احترام آنها کمک کند و شما را به عنوان یک رهبر معرفی کند. در برخی موارد، ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد که یک مقدمه طولانی‌تر ارائه دهید.

 

3. از کلام مثبت استفاده کنید

 

بعد از استخدام، هنگامی که خود را به همکاران و سرپرستان جدید معرفی می‌کنید، حتما از کلام مثبت استفاده کنید و از ذکر موارد منفی در معرفی خود خودداری کنید. این کار برای ایجاد یک تأثیر اولیه عالی است.

 

4. خود را به تیم‌های دیگر معرفی کنید

 

معرفی خود به همکاران خارج از تیم‌تان بعناون یک نیروی تازه استخدام، می‌تواند به ایجاد فضای مثبت برای کار با یکدیگر کمک کند. در بسیاری از موارد، شما با تیم‌های دیگر کار خواهید کرد، بنابراین باید سعی کنید هر چه زودتر با آنها رابطه خوبی برقرار کنید. می توانید از مدیر یا نماینده منابع انسانی خود بخواهید که به طور رسمی شما را به تمام تیم‌های مرتبط با نقش شما معرفی کند یا می‌توانید خودتان معرفی کنید.

 

5. فرصت‌های بیشتری برای معرفی پیدا کنید

 

بعد از استخدام، یافتن فرصت‌هایی برای معرفی به شما این امکان را می‌دهد که در شرکت خود آشنایان و دوستان جدیدی پیدا کنید. اگر فرصتی برای معرفی پیدا نکردید، می‌توانید خود را به روش های دیگر به همکاران خود معرفی کنید. در اولین جلسه، مدیر شما ممکن است شما را به طور رسمی معرفی کند. اگر نه، بپرسید که آیا می‌توانید مقدمه‌ای را بیان کنید. برای معرفی خود در یک جلسه، ابتدا تعیین کنید که چه نوع معرفی را باید انجام دهید. اگر در حال ارائه یک معرفی رسمی هستید، آن را مختصر نگه دارید تا در جلسه تداخلی ایجاد نکند.

 

آنچه در مقدمه نباید گفت

 

در حالی که معرفی شما باید متناسب با محیط کار شما باشد، چند موضوع متداول وجود دارد که بعد از استخدام و هنگام ملاقات با افراد برای اولین بار باید از آنها اجتناب کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که نباید در هنگام معرفی بگویید:

 

  • هر چیز بیش از حد شخصی
  • هر چیز منفی در مورد یک همکار یا کارفرمای سابق
  • هر چیزی که بحث‌برانگیز باشد
  • هر چیزی که می‌تواند نامناسب یا توهین‌آمیز تلقی شود

 

یک مثال از معرفی خود در محل کار

 

استخدام

 

نحوه ملاقات شما با همکارانتان بسته به شرکت و موقعیت متفاوت است. در اینجا چند نمونه از معرفی خود در سناریوهای مختلف آورده شده است:

 

معرفی در محیط مجازی

 

بسیاری از شرکت‌ها از فناوری برای تعیین وظایف از راه دور، برگزاری جلسات و انجام عملیات تجاری استفاده می‌کنند. بعضی دیگر ممکن است چند شعبه دفتر داشته باشند که از طریق ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار می‌کنند. ممکن است از شما خواسته شود که در یک چت یا جلسه مجازی خود را معرفی کنید. در اینجا چند نکته برای معرفی مجازی وجود دارد:

به عنوان مثال: “سلام به همه. من رضا هستم، مدیر بازاریابی جدید. اهل اصفهان هستم. بیش از 10 سال تجربه در بازاریابی دارم و عمدتاً روی کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی تمرکز دارم. معتقدم بازاریابی فقط به اندازه تیمی که روی استراتژی‌هایش کار می‌کند عالی است و مشتاقانه منتظر همکاری با شما هستم.

 

معرفی یک تیم کوچک

 

اگر بعد از استخدام خود را به یک گروه کوچک، مانند اعضای تیم یا پروژه معرفی می‌کنید، ممکن است زمان بیشتری صرف کنید و اطلاعات بیشتری درباره خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر نام و عنوان خود، به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی بیشتری مانند سرگرمی ها، علایق یا هر چیزی که همکارانتان ممکن است نیاز به دانستن داشته باشند، در نظر بگیرید. وقت بیشتری را صرف کنید و از همکاران در مورد خود نیز بپرسید.

 

معرفی در یک محیط گروهی

 

شما ممکن است بعد از استخدام به بخش‌ها یا در طول جلسه کارکنان معرفی شوید. برای کمک به ایجاد یک تاثیر اولیه خوب، مقدمه‌ای مختصر تهیه کنید و پاسخ‌هایی را برای سؤالات در مورد سابقه خود یا دلیل پیوستن به شرکت آماده کنید. شما می‌خواهید با شخصیت و حرفه‌ای معرفی شوید.

 

معرفی در ایمیل

 

اگر بعد از استخدام نمی‌توانید شخصاً خود را معرفی کنید، می‌توانید این کار را از طریق ایمیل انجام دهید. این یک راه خوب برای ارائه اطلاعات پس زمینه، توضیح نقش خود و شروع ایجاد یک رابطه مثبت است. در اینجا چند نکته برای نوشتن یک مقدمه موثر وجود دارد:

 

  • ایمیل باید توجه گیرنده خود را به خود جلب کند.
  • با یک موضوع دوستانه شروع کنید.
  • نقش خود را توضیح دهید، مانند “من همکار جدید شما در تیم گرافیک هستم و برای همکاری با شما هیجان زده‌ام.”
  • از آنها بخواهید که برای یک چت مجازی به شما بپیوندند، مانند “اگر وقت دارید، خوشحال می‌شوم شما را بهتر بشناسم.”

 

مقالات مرتبط: “چگونه هوش هیجانی کارجویان را در فرآیند استخدام بسنجیم؟”

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.