نحوه برخورد با همکاران مرد چگونه باید باشد؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

یادگیری نحوه عملکرد مغز مردها در پردازش، شنیدن و درک اطلاعات، یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد روابط کاری مناسب است. اگر هرچه سریعتر چند مورد از این نکات ظریف ارتباطی را به کار ببرید، به جز مشکلات کاری کمتر، در آینده در زمینه تعامل با مردها بسیار جلوتر خواهید بود. در ادامه نحوه برخورد با همکاران مرد را خواهید آموخت.

 برخلاف تصور عموم، مردان صراحت را دوست ندارند

ماه ها بعد از آن پروژه، فهمیدم که رایان، فکر می کرد من دائماً او را به چالش می کشم. شنیده بودم که “مردان صراحت را دوست دارند” و هرگز متوجه نشده بودم که در واقع، آنچه مردان دوست دارند، صراحت محترمانه است. او تمام سوالات “مستقیم” من برای دریافت اطلاعات (“در مورد این چطور؟ در مورد آن چطور؟ چرا چنین کاری کردی؟”) را به عنوان چالش هایی برای تصمیم گیری خود در نظر گرفته بود.

صحبت در مورد استرس کاری

از آن بدتر، من اغلب این سوالات را در مقابل افراد دیگر حاضر در دفتر می پرسیدم. او می خواست که سایرین فکر كنند كه در كار خود تبحر دارد – و احساس كرد كه من قضاوتش را در مقابل آنها زیر سوال می برم. و من هیچ نمی دانستم که به عنوان کسی که هیچ یک از همکاران مرد نمی خواهد با او کار کند، شناخته می شوم.

خوشبختانه چند روش آسان برای پرسیدن سوال و برقراری ارتباط وجود دارد؛ به گونه ای که مطابق با نحوه پردازش اطلاعات توسط مردان باشد – و نتایج بهتری را نیز برای ما به ارمغان بیاورد.

نحوه مطرح کردن سوالات با مردان بسیار مهم است

گرچه ممکن است مردها از بیرون قوی و مطمئن به نظر برسند، اما در درون، اغلب بسیار آسیب پذیرند. اساساً، مردان (و پسران نوجوان) همیشه در مورد اینکه آیا در کاری که انجام می دهند، مهارت دارند یا خیر، تردید دارند – و امیدوارند که کسی متوجه این عدم اعتماد به نفس، برخلاف ظاهرشان، نشود.

بنابراین، همانطور که می توانید تصور کنید، معمولا سوالات شما را به عنوان یک انتقاد در نظر می‌گیرند! از آنجا که درخواست های ساده ما برای کسب اطلاعات بیشتر، می تواند به عنوان یک چالش یا “مچ گیری” تلقی شود، در بیان عبارات خود، احتیاط کنید و این نکته در نحوه برخورد با همکاران مرد را جدی بگیرید.

 اصل مطلب را بگویید

طرز برخورد در محل کار

مغز مرد، عموماً طوری برنامه ریزی شده است که به همه چیز فکر کند، در حالی که مغز زن دقیقاً برعکس آن است: زنان به طور کلی با صحبت کردن، درمورد همه چیز فکر می کنند. در واقع، فکر کردن حین صحبت، برای یک مرد کاملاً دشوار است. مهم تر اینکه: حتی گوش دادن به تمام صحبت ها برای آن ها دشوار است؛ مگر اینکه بدانند قرار است به چه نتیجه ای برسید! بنابراین نتیجه گیری را از قبل بیان کنید.

مردی به من گفت که تعداد زیادی از نوجوانان را در مغازه های بستنی فروشی خود استخدام کرده است. او از اینکه وقتی کارمندان زن برای بیان موضوعی با او تماس می گیرند، تمایل دارند قبل از بیان نتیجه، کل ماجرا را تعریف کنند، ناامید بود. که این امر، شنیدن را برایش بسیار ناخوشایند می کرد! به گفته وی، “در حالی که او داستان یک مشکل امنیتی را، که به تازگی اتفاق افتاده است، برایم تعریف می کند، نمی دانم آنچه که قرار است داستان با آن پایان یابد، عبارت ” بنابراین همه چیز خوب است ” می باشد یا ” مغازه سوخته است! “

در عوض، اگر چیزی مثل این بگویید، یک مرد می تواند داستان شما را بهتر پردازش کند: “بنابراین، مشکلی پیش آمد و به دلیل وجود درگیری، مجبور شدیم حراست را صدا کنیم. اما همه چیز خوب است. آنچه که اتفاق افتاده و کارهایی که انجام دادم این است. آیا می خواهید بیشتر بشنوید؟ “

نتیجه گیری را در ابتدا، و سپس چند مورد از جزئیات را بیان کنید و از مخاطب خود بپرسید که آیا می خواهد بیشتر از این بشنود یا خیر. در غیر این صورت، گوش دادن برای مردان دشوار است زیرا آنها نمی دانند چگونه – یا چه موقع صحبت ها پایان می یابند.

دراینجا برخی از بایدها و نبایدها در روش برخورد با همکاران زن را بازگو کرده‌ایم:

برخورد با همکاران زن

 نشان دهید که تفاوت زمان مناسب برای برقراری ارتباط اجتماعی و زمان کار را می دانید و برای آن ارزش قائل هستید

خانم ها اغلب با کمی مکالمه شخصی، در یک جلسه مطالعه یا ملاقات کاری، احساس راحتی می کنند. در ذهن آن ها، این روابط، ارتباط بهتری ایجاد کرده و سوالات اجتماعی را از بین می برد تا بتوانند روی کار تمرکز کنند. (“سلام، بعد از تصادف جزئی که داشتید، همه چیز خوب است؟”) اما این کار مردان را خسته می کند. هنگامی که مردان در حس و حال کار کردن قرار دارند و به نظر می رسد خانمی در حال برقراری ارتباط اجتماعی ست(حتی اگر اینطور نباشد!)، ممکن است در زیر پوسته آرام مرد، احساس دلخوری و خستگی ایجاد گردد. یا حتی بدتر، برخی مردان گفته اند که تغییر حالت دائمی از “دنیای کاری” به “دنیای شخصی” ممکن است برایشان سخت و ناراحت کننده باشد.

از همه مهمتر، اگر این اتفاق بارها (یا بیش از یک یا دو دقیقه) رخ دهد، یک مرد ممکن است فکر کند که شما پروژه را جدی نمی گیرید که نکته بسیار مهمی در نحوه برخورد با همکاران مرد است.

نتیجتاً، مردان فکر می کنند که ممکن است لازم باشد کارهای بزرگ را به شما نسپارند. اگر به آن فکر کنید، متوجه می شوید: شما نیز همین احساس را خواهید داشت، درست است؟ اگر هنگامی که در حال انجام کارهای توربو هستید، بعضی از افراد 15 دقیقه راجع به گروه راک خود صحبت کنند، همین فکر را می کنید!

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *