نحوه برخورد با کارمندی که همیشه دیر می آید!

به اشتراک گذاشتن مقاله

هر مدیری برای اداره مناسب شرکت خود، به کارمندانش تکیه می کند آن وقت است که می تواند یک رئیس خوب باشد. در صورتی که یک کارمند به طور مداوم با تاخیر در محل کار حاضر شود، دیگر افراد شرکت متوجه این موضوع شده و اغلب اصطکاک یا دلخوری به وجود می آید. گاهی اوقات به دلیل رخداد برخی شرایط، تاخیر در ورود به محل کار، غیر قابل اجتناب است. با این حال، تاخیر مداوم، قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ نیازمند مداخله است.

در این جا روش هایی برای  نحوه برخورد با کارمندی ارائه شده که به طور متداول در کار خود تاخیر دارد.

رفتار را شناسایی کنید

تاخیر هر از چند گاه بنا به دلایل منطقی قابل قبول است. بیماری فرزندان، شرایط آب و هوایی و ترافیک از جمله این موارد هستند. زندگی همواره یکسان نبوده و مشکلات غیر منتظره بروز می دهند. آنچه غیر قابل قبول است تاخیر متداول و همیشگی کارمندان یا دیگر اعضای یک مجموعه است.

هنگامی که فردی به طور متداول با تاخیر بر سر کار حاضر می شود، برای وقت خود یا مدیر آن مجموعه اهمیتی قائل نیست. در این مواقع است که مدیر باید درباره بخشش یا توبیخ رفتار نادرست کارمند خود تصمیم گیری کند.

برخورد با مدیر عصبانی

پیش قدم باشید

اجازه ندهید که تاخیر کارمند، مدت زیادی ادامه یابد. به یاد داشته باشید که شما از رفتار کارمند و نه خود شخص خسته شده اید. آرامش خود را حفظ کرده و بدانید که استفاده از کلمات نامناسب یا تهدید کارمند نتیجه نامطلوبی به همراه خواهد داشت.

به محض شکل گیری یک الگوی تکراری، پیش قدم شده و اجازه تکرار رفتار نامناسب را ندهید. یک زمان ملاقات را با کارمند خود برنامه ریزی کرده و مشکل را با خود او مطرح کنید. مدارک و شواهد تاخیر کارمند را، با خود به جلسه ملاقات برده و علت تاخیر او را جویا شوید.

ناراحتی خود را بیان کنید

مادران از این تکنیک اغلب برای کودکان خود استفاده می کنند.

 افراد با نا امید کردن اشخاص مورد احترام خود، احساس ناراحتی می کنند. هنگامی که یکی از اعضای تیم بر کار خود تعهد ندارد، باید عواقب رفتارش را برای او توضیح داد.

برای مثال، هنگامی که او با تاخیر به یک دیدار وارد می شود باید بیان کرد: ((مشتری 10 دقیقه منتظر رسیدن شما بود و من مجبور شدم وظیفه شما را به همکارتان محول کنم)). امکان دارد، فرد از تاثیر رفتار خود بر همکارانش آگاهی نداشته و با این رفتار متوجه شود.

یک نقشه عملی داشته باشید

با عجله تصمیم نگیرید. تاخیر مداوم کارمندان ممکن است در اثر یک مشکل پزشکی یا تعهدات خانوادگی باشد. در این موارد، باید استثنا قائل شده و ساعت کاری او را مقداری منعطف کرد.

به حریم خصوصی کارمند خود احترام بگذارید

در همه اوقات مخصوصا زمان هایی که نیازمند اقدامات انضباطی هستند، سعی کنید بحث های دشوار را در خلوت انجام دهید.

 در صورت مقابله کردن با یک کارمند که در جمع دیگران حضور دارد، او خجالت زده و شرمنده شده و حالت تدافعی به خود می گیرد. نگرانی های خود را بیان کرده، مثال های مناسب زده و پاسخ فرد مقابل را دراخوست کنید. به کارمند اجازه دهید حرف هایتان را شنیده و پاسخ دهد. مدیران باید گوش دادن فعال را فرا گرفته و تمرین کنند. افراد در شرایط منصفانه، صادقانه و محترمانه پاسخ و رفتار بهتری خواهند داشت.

نحوه برخورد درست با کارمند توسط یک مدیر حرفه‌ای

نحوه برخورد درست با کارمند

عواقب را به خوبی مشخص کنید

سیاستی تنظیم کنید که در آن عواقب تاخیر در محل کار مشخص شده باشد.

 برای مثال، در صورتی که کارمند گاه به گاه تاخیر دارد، باید جبران این زمان های تاخیر را از او درخواست کرد. در صورت تاخیر مداوم، یک هشدار کتبی برای او نوشته، حقوق او را کاهش داده یا هر گونه مزایای اضافی را حذف کنید. در صورتی که رفتار فرد بر نتیجه کار شرکت تاثیر گذاشته یا رابطه با یک مشتری را تیره می کند، باید اقدامات جدی تری را انجام داد.

به پیشرفت ها پاداش دهید

افراد را با پاداش دادن تشویق به تغییر کنید.

هنگامی که کارمند تغییر مثبتی در رفتار خود می دهد، آن را بازگو کنید. همین تشکر و استقبال ساده سبب می شود تا فرد بداند که در مسیر درست قرار داشته و تلاش های او مورد تقدیر قرار می گیرند. مدیران با عمل به این توصیه از تاثیر چنین جملاتی شگفت زده خواهند شد.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403