چند استراتژی موفق برای توسعه کسب و کار

به اشتراک گذاشتن مقاله

زمانی که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنید، هدف اصلی شما تثبیت برند و توسعه کسب و کار است. متأسفانه، یک شبه نمی‌توانید به این هدف برسید. رشد فرآیندی مستمر است که به تلاش بسیار، صبر و فداکاری نیاز دارد. هیچ گام خاص یا روش مخفی برای پیشی گرفتن از سایر کسب‌وکارها در صنعت یا دستیابی به موفقیت فوری وجود ندارد؛ ولی روش‌های اثبات‌شده‌ای برای رشد کسب و کار و رسیدن به موفقیت وجود دارد. ما از رهبران کسب‌وکارهای کوچک درخواست کردیم نکات خود را برای افزایش سرعت توسعه کسب و کار به اشتراک بگذارند.

1. افراد مناسبی استخدام کنید

قبل از آن که به مسیر توسعه کسب و کار خود فکر کنید، باید کارمندان خوبی داشته باشید تا در رسیدن به اهدافتان به شما کمک کنند. با کارمندان سخت‌کوشی که متعهد به موفقیت شرکت شما هستند، کسب و کار شما برای دستیابی به رشد مستمر مجهزتر خواهد شد. علاوه بر این، واگذاری وظایف برای تمرکز بر کارهای مهم، زمان و انرژی شما را آزاد می‌کند، به شما اجازه می‌دهد بهترین عملکرد را داشته باشید و فرهنگ همکاری را پرورش دهید.

2. بر منابع درآمد ثابت تمرکز کنید

بیلی ریلی، کارآفرین تعمیر خودرو در ویسکانسین پیشنهاد می‌دهد به جای تلاش برای جذب مشتریان جدید، بر مشتریان اصلی فعلی خود تمرکز کنید. او ادامه داد شما می‌توانید این کار را با اجرای یک برنامه ارجاع یا وفاداری مشتری یا امتحان کردن استراتژی‌های بازاریابی طبق رفتارهای خرید قبلی برای تشویق به خرید مجدد انجام دهید. تمرکز بر بازار اثبات‌شده به‌ویژه زمانی که برای جذب سرمایه تلاش می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است.

ما قبل مقاله ای در مورد اینکه در موقع استخدام چطور فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید، نوشته ایم: در جذب نیروی کار به تجربه کاری توجه کنیم یا استعداد؟

3. ریسک های موجود را کاهش دهید

خطر بخشی غیرقابل اجتناب در شروع و توسعه کسب و کار است. کنترل همه چیز غیرممکن است؛ ولی روش‌های بسیاری برای کاهش تهدیدهای داخلی و خارجی به شرکت شما و رشد آن وجود دارد. یکی از منابع مهم برای کمک به انجام این کار، ارائه‌دهنده بیمه کسب و کار شماست.

کسب و کارهای کوچک باید توسعه خود را مدیریت کنند تا از اختلالاتی که می‌توانند کسب و کار را متوقف کنند جلوگیری کنند. برای مثال، سرقت اطلاعات کارمندان، سوابق مشتریان و طراحی محصولات می‌توانند یک کسب و کار کوچک را نابود کنند، هزینه‌های قابل توجهی متحمل کنند و اعتماد و وفاداری مشتری را از بین ببرند.

کاهش ریسک

خط‌مشی همه صاحبان کسب و کارها ضررهای سرقت اطلاعات و دیگر جرائم مجازی را پوشش نمی‌دهد. کسب و کارهای کوچک باید با خرید محصولات بیمه‌ای آماده باشند. این محصولات به‌ویژه آن‌هایی که هزینه بهبودی و شکایت‌ها را پوشش می‌دهند می‌توانند به بهبود کسب و کار آن‌ها کمک کنند.

هر چه کسب و کار کوچک رشد می‌کند، می‌توانید فضا و تجهیزات جدیدی اضافه کنید، محصولات یا خدمات جدید بسازید و محدوده عملیات و پخش خود را افزایش دهید. دی‌هتر پیشنهاد می‌کند به‌صورت دوره‌ای خط‌مشی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید پوشش مناسبی دارید.

4. انعطاف‌پذیر باشید

یکی از ویژگی‌های مشترک بسیاری از استارتاپ‌های موفق، توانایی تغییر مسیر سریع هنگام پاسخ به تغییرات بازار است. یک واکنش سریع در محصول و شرکت به کسب و کار شما کمک خواهد کرد سریع‌تر رشد کند. با انطباق و تغییر سریع، قادر خواهید بود راهکارهای مختلف را برای کسب و کار امتحان کرده و بهترین راهکار را پیدا کنید. اگر انعطاف‌پذیر باشید، زمانی که شکست خوردید می‌توانید بلند شوید و ادامه دهید.

5. به تجربه مشتریان خود اهمیت دهید

برداشت‌های مشتریان می‌تواند کسب و کار شما را با شکست مواجه کند. محصولات و خدمات باکیفیت ارائه دهید تا آن‌ها به‌سرعت شما را در شبکه‌های اجتماعی تحسین کنند. اگر کار اشتباهی انجام دهید، آن‌ها با سرعت بیشتری به دنیا خواهند گفت. رشد سریع به خوشحال کردن مشتریان بالقوه و فعلی بستگی دارد.

در مقایسه با شرکت‌های بزرگ، کسب‌وکارهای کوچک زیرک‌تر هستند و اغلب بهتر می‌توانند نیازهای مشتریان خود را ببینند، پیش‌بینی کنند و به آن‌ها پاسخ دهند. موفق‌ترین کسب و کارهای کوچک آن‌هایی هستند که از این مزیت با آوردن محصولات و خدمات خلاقانه و جدید به بازار استفاده می‌کنند. این کسب و کارها با سرعت بیشتری روابط بلندمدتی با مشتریان پرورش می‌دهند. در حالی که تعامل با مخاطبان حیاتی است؛ شخصی‌سازی تجربه آن‌ها می‌تواند این رابطه را تقویت و قوی‌تر کند.

اهمیت تجربه مشتری

6. روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

در مراحل اولیه کسب و کار، به احتمال زیاد حاشیه سود بسیار ناچیز یا صفر را مشاهده خواهید کرد؛ پس هر پولی که به دست می‌آورید باید مستقیما برای کمک به توسعه خرج شود. توانایی استارتاپ در سرمایه‌گذاری روی خود به تسریع توسعه کمک می‌کند. در سال‌های اولیه، ضروری است که مطمئن شوید هر درآمدی را به سوی شرکت بازمی‌گردانید. سرمایه‌گذاری سنگین در شروع کسب و کار برای توسعه سریع لازم است.

ممکن است وسوسه شوید تمام سود خود را در جیب بگذارید؛ ولی بهتر است سود را روی توسعه کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید تا بعدا بتوانید مزایای بزرگتری را به دست آورید. مشخص کنید کدام بخش از کسب‌وکار شما نیاز به توجه بیشتر دارد؛ برای مثال، به استخدام کارمند بیشتر، گسترش تلاش‌های بازاریابی یا جذب سرمایه اضافی نیاز دارید؟ زمانی که بخشی حیاتی پیدا کردید که نیاز به بهبودی دارد، از آن حمایت مالی کنید.

افزایش فروش شب عید نیازمند شناخت درست بازار و آشنایی با ترفندهای فروش است. البته نیازی به نگرانی نیست. در این یادداشت قصد داریم همه‌چیز را در این باره به شما بگوییم.

ایده های ناب برای افزایش فروش شب عید

7. آینده‌نگری کنید

چابکی یک ویژگی مهم برای استارتاپ است؛ ولی شما نمی‌توانید کسب و کار را فقط با تکیه بر غریزه توسعه دهید. برنامه‌ریزی کردن گام بعدی با پیش‌بینی تمام سناریوهای ممکن، بهترین راه برای ایمن ماندن هنگام تکامل کسب و کار است. آینده‌نگری توصیه وسیعی است؛ ولی می‌تواند مانند بررسی قراردادهای فعلی ساده باشد. برای مثال، به اندازه مقایسه نرخ با بهترین پردازنده‌های کارت اعتباری و تشخیص امکان مذاکره برای معامله بهتر ساده است.

8. خدمات مشتریان خود را بهبود ببخشید

روش عالی دیگر برای توسعه کسب و کار، تمرکز بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. زمانی که از انتظارات مشتریان فراتر بروید، به احتمال زیاد آن‌ها درباره کسب و کار شما به دوستان، خوانواده و دنبال‌کنندگان خود خواهند گفت.

هنگامی که بیشتر تلاش می‌کنید، شهرتی برای خدمات مشتریان عالی خود می‌سازید؛ برای مثال، اگر مشتری تجربه نامناسبی داشته است تخفیف ارائه دهید یا از مشتریان پس از خرید سوال کنید آیا از محصول یا خدمت شما راضی هستند یا نه.

9. از شبکه‌های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید

ساختن پروفایل در همه شبکه‌های اجتماعی مشهور (اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و غیره)، روش دیگری برای توسعه کسب و کار است. این کار به شما اجازه می‌دهد کسب و کار خود را بهتر بازاریابی کرده و با مشتریان بالقوه بیشتری تعامل داشته باشید.

زمانی که کسب و کار شما صفحه‌ای دارد که به‌صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود، مشتریان می‌توانند کسب و کار شما را آسان‌تر پیدا کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همچنین شما تجربه خوشایندتری برای مخاطبان خود می‌سازید که منجر به احساس نزدیکی بیشتر با برند و تقویت اعتماد آن‌ها می‌شود.

استفاده از شبکه اجتماعی برای توسعه کسب و کار

10. به مسئولیت اجتماعی برند توجه کنید

مشتریان تمایل دارند از کسب و کارهایی که به تبدیل کردن دنیا به مکانی بهتر علاقه دارند خرید کنند. زمانی که برای تحقیقات سرطانی پول اهدا می‌کنید و از مکان‌های غیرانتفاعی مانند پناهگاه بی‌خانمان‌ها حمایت می‌کنید، آن‌ها را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید حمایت خود را از سازمان‌های محروم آشکارا نشان دهید، پولی به سازمان‌های مختلف اهدا کنید، زمانی برای مراسم نیکوکاری صرف کنید و محصولات قابل بازیافتی برای کمک به محیط زیست ارائه کنید. روش‌های بسیاری برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی به عنوان یک کسب و کار وجود دارد. چند روش مناسب برای شرکت خود پیدا کنید.

11. درباره رقبای خود تحقیق کنید

این کار ممکن است منجر به رشد فوری نشود؛ ولی تحقیق درباره رقبا یکی از مهم‌ترین گام‌های اولیه در راه‌اندازی کسب‌وکار شماست. از خودتان بپرسید رقبای شما چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دهند (کارهایی که شما انجام نمی‌دهید) و چگونه می‌توانید کسب‌وکار خود را متمایزتر از آن‌ها نشان دهید. پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کنند استراتژی کسب و کار کارآمدتری بسازید و بخش‌هایی از کسب‌وکارتان را که به توجه بیشتری برای شکوفایی نیاز دارند پیدا کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *