سوالات متداول برای خرید دستگاه حضور و غیاب 

به اشتراک گذاشتن مقاله

به عنوان مدیر یک کسب و کار برای خرید دستگاه حضور و غیاب، چه نکاتی را باید بدانیم ؟ خرید یک سیستم جدید برای کسب و کار، همیشه برای مدیران چالش زا بوده است. معمولا سوالاتی پیش می آید که جواب های ساده ای ندارند. چه دستگاه کنترل ترددی باید تهیه کنم ؟ از کجا تهیه کنم که به مشکلی بر نخورم ؟ آیا پشتیبانی این سیستم حضور و غیاب برای من مناسب هست ؟ کار با این سامانه کنترل تردد آسان است؟ در این متن می خوانیم که برای تهیه دستگاه حضور و غیاب چه سوالاتی را باید بپرسیم. همینطور راجع به جواب های مناسبی که باید دریافت کنیم هم بیشتر مطلع می شویم.

دستگاه حضور و غیاب

آیا من به دستگاه کنترل تردد پرسنل نیاز دارم؟


در بازار کسب و کار، خرید دستگاه حضور و غیاب برای شرکت های بزرگ مرسوم بوده است. ولی آیا برای حضور و غیاب پرسنل، حتما باید کسب و کار بزرگی داشته باشیم ؟ بسیاری از مشاغل کوچک با کمتر از 10 پرسنل نیز، نیاز به سیستم حضور و غیاب دارند. به طور کلی اگر شرایط ذیل را دارید، این سیستم برای شما کاربردی می باشد :
1- کسب و کاری دارید که حداقل 1 کارمند دارد ؟ 

2- گزارش کارکرد پرسنل برای شما مهم است ؟ 

3- ساعت ورود و خروج کارکنان، برایتان اهمیت دارد ؟

4- در نظر دارید رفت و آمد پرسنل خود را منظم کنید ؟

 

اگر جواب های سوالات بالا “بله” هست، شما به یک سیستم حضور و غیاب نیاز دارید. امروزه انتخاب های متنوعی برای تهیه یک سیستم در دسترس می باشد. سامانه های حضور و غیاب آنلاین در شرایط فعلی گزینه مناسبی هستند. برای آشنایی با این سیستم های نوین، مقاله چگونگی کارکرد دستگاه حضور و غیاب آنلاین را مطالعه بفرمایید.

 

آیا کار با یک نرم افزار حضور و غیاب سخت است؟

دستگاه حضور و غیاب

جواب این سوال بستگی به نرم افزاری دارد که انتخاب می کنید . بسیاری از نرم افزار های حضور و غیاب قدیمی، کارکرد بسیار دشواری دارند. این نرم افزارها اکثرا با دستگاه های کارتی یا اثر انگشتی کار می کنند.  برای استفاده از آن ها غالبا باید یک کارمند جداگانه نیزاستخدام کنید. ولی نرم افزارهای جدید آنلاین، این مشکلات را ندارند. سامانه های جدید حضور و غیاب به صورت ابری و آنلاین در دسترس شما قرار می گیرند. یعنی برای استفاده از آن ها نیاز به نصب برنامه جدیدی ندارید. تنها کافیست با استفاده از مرورگر اینترنتی خود وارد کنترل پنل مدیریت شوید. 

پنل مدیریت این نرم افزار ها نیز به گونه ای طراحی شده اند که کاربری ساده ای داشته باشند. شما به راحتی با چند کلیک ساده می توانید گزارش کارکرد پرسنل خود را دریافت کنید. با دقت کافی در انتخاب محصول، می توانید نرم افزاری تهیه کنید که دارای اپلیکیشن موبایل نیز باشد. یک اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین، کار شما را بسیار آسان می کند. می توانید در هر جا و هر لحظه ای، بدون استفاده از رایانه، وضعیت لحظه ای کارکنان را مشاهده کنید. برای آشنایی بیشتر با امکانات یک نرم افزار مناسب، مقاله نرم افزار حضور و غیاب تحت وب را مطالعه بفرمایید.



آیا راه اندازی اولیه یک سیستم حضور و غیاب دردسر دارد؟


باز هم میزان دردسر شما ارتباط مستقیمی با نحوه انتخابتان دارد . بسیاری از سیستم های حضور و غیاب سنتی ( کارتی و اثر انگشتی)، راه اندازی بسیار پیچیده ای دارند. برای نصب این سامانه ها حتما باید از کارشناسان شرکت سازنده، به صورت حضوری استفاده کنید. علاوه بر هزینه بالای راه اندازی، پیاده سازی عملیاتی این سامانه در کسب و کار شما، زمان بر خواهد بود. این مسائل با نصب سامانه نیز به پایان نمی رسد. برای انجام کوچکترین تغییرات، حتما می بایست از پشتیبانی این سامانه ها کمک بگیرید. 

به طور کلی دستگاه های حضور و غیاب آنلاین راه اندازی بسیار ساده تری دارند. برای نصب سخت افزار تنها کافیست آداپتور آن را به برق بزنید. نرم افزار آن ها نیز با یک نام کاربری و رمز عبور به صورت آنلاین در دسترس می باشد. به دلیل آنلاین بودن عملیات، امور پشتیبانی نیز از راه دور و با هزینه کمتر قابل انجام می باشد. نصب دستگاه حضور و غیاب آنلاین به حدی آسان است که می تواند توسط خودتان در یک ساعت انجام شود. توصیه می کنیم به این مقاله نیز توجه کنید :  با خرید دستگاه حضور و غیاب چه مواردی تحویل می گیریم ؟ 

حضور و غیاب

اپلیکیشن  حضور و غیاب آنلاین برای اندروید و ios موجود است؟


سیستم های سنتی حضور و غیاب ( کارتی و اثر انگشتی) عموما دارای اپلیکیشن موبایل نیستند. درصورت موجود بودن اپلیکیشن نیز، صرفا دارای یک نسخه اندرویدی با امکان گزارش گرفتن می باشند. در صورتی که سامانه های حضور و غیاب آنلاین، معمولا اپلیکیشن موبایل نیز دارند. این اپلیکیشن ها امکانات کاملی دارند که شامل ثبت ورود و خروج هم می باشد. در اینجا نیز نیاز است تحقیقات کاملی در زمان خرید سامانه انجام دهید. 

با توجه به مشکلات گوشی آیفون در کشور ما، بسیاری از این سامانه ها نسخه ios ندارند. اپلیکیشن حضور و غیاب را از مجموعه ای تهیه نمایید که از سیستم عامل اندروید و ios پشتیبانی می کند. با توجه به بررسی های انجام شده، سامانه حضور و غیاب دینگ این شرایط را دارا می باشد. یعنی کارمندان با  گوشی های اندروید و آیفون، هم زمان می توانند از سامانه استفاده نمایند. برای آشنایی با امکانات اپلیکیشن های حضور و غیاب، مقاله کاربرد گوشی موبایل در حضور و غیاب را مطالعه کنید.

آیا با حذف نرم افزار، گزارش کارکرد پرسنل من نیز حذف می شود ؟


نرم افزارهای قدیمی حضور و غیاب به علت آنلاین نبودن، دچار این مشکل هستند. آن ها عموما از یک بانک اطلاعاتی SQL روی ویندوز شما استفاده می کنند. در صورت بروز مشکل روی سیستم شما، گزارش کارکرد پرنسل نیز از بین می رود. در صورتی که سیستم های ابری حضور و غیاب، دارای این نقطه ضعف نیستند. بانک اطلاعاتی این سامانه های آنلاین، روی سرورهای ابری قدرتمند ذخیره می شود. اگر سامانه حضور و غیاب خود را از مجموعه مناسبی خریداری کنید، مشکلی نخواهید داشت. اطلاعات آن ها به صورت ساعتی در سرورهای پشتیبان نیز ذخیره خواهد شد. به دلیل ذخیره اطلاعات به صورت رمزنگاری شده، می توانید مطمئن باشید که جای اطلاعات شما کاملا امن است. همچنین به دلیل آنلاین بودن سامانه، شما از هرجایی با استفاده از اینترنت، به پنل مدیریتی خود دسترسی دارید. برای اطلاعات بیشتر مقاله حضور و غیاب تحت وب را مطالعه بفرمایید.  

دستگاه حضور و غیاب

برای خرید یک سیستم حضور و غیاب به چه نکاتی باید توجه کنم ؟ 

به طور کلی برای تهیه یک سیستم حضور و غیاب با کاربری بالا، می بایست به نکات ذیل توجه کنید :

 

1- سخت افزار و نرم افزار حضور و غیاب نیز به نصب پیچیده و زمان بری نداشته باشند.

2- تا حد امکان به دلیل سهولت و دسترسی همیشگی، از سامانه های آنلاین استفاده کنید . 

3- توجه کنید که اپلیکیشن حضور و غیاب، دارای امکانات کامل با نسخه اندروید و ios باشد.

4- اگر نظم و گزارش کارکرد پرسنل برایتان اهمیت دارد، نیاز به یک سامانه حضور و غیاب دارید. 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403