مزایای نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد آنلاین

به اشتراک گذاشتن مقاله

یکی از فعالیت های مهم هر کسب و کاری پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان است. علاوه بر روش های قدیمی برای محاسبه حقوق و دستمزد، امروزه امکان محاسبه آنلاین آن هم فراهم است. از آنجایی که محاسبه  می تواند پیچیده باشد برنامه های آنلاین این کار را آسان کرده اند. در روش قدیمی محاسبات در برنامه اکسل صورت می گرفت که امکان خطا در آن بالا است و بسیار کار زمان بری نیز هست. نرم افزار‌های حقوق و دستمزد آنلاین به یکی از رایج‌ترین نرم افزارهای منابع انسانی در کسب و کارها تبدیل شده‌اند و توسط شرکت‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.درواقع برنامه های مخصوص حقوق و دستمزد  پیچیدگی محاسبات حقوق و دستمزد،را کم کرده اند. اگر تا الان از این برنامه ها استفاده نکرده اید، ما در اینجا قصد داریم همه نکات مرتبط با آن را بررسی کنیم.

 

 نرم افزار حقوق و دستمزد

محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان در عین ضروری بودن کار وقت گیری است که هیچ سود و آورده ای برای شرکت ندارد. نرم افزار حقوق و دستمزد، فرآیندهای محاسبه حقوق، مرخصی‌ها، پاداش‌ها و … را انجام می‌دهد. این نرم افزار همچنین می‌تواند به سیستم ثبت حضور و غیاب آنلاین هم متصل باشد و داده های مورد نیاز را از سیستم حضور و غیاب دریافت کند.

 

چرا داشتن یک نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین ضروری است؟

همانطور که گفتیم محاسبه به شیوه قدیمی حقوق و دستمزد کارکنان کار پیچیده و وقت گیری است. اما نکته مهمتر از آن اینکه استفاده از این نرم افزارها حقوق و دستمزد امکان خطا در محاسبات که در سیستم های قدیمی وجود داشته است را از بین برده است. بنابراین ریسک اشتباهات حقوقی و مالی را برای کسب و کار شما کاهش می دهد که این مهم ترین ویژگی آن است.

 

امکانات نرم افزارهای حقوق و دستمزد

نرم افزارهای حقوق و دستمزد آنلاین ویژگی های زیادی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

1. ثبت دستمزد، پاداش و کسورات

تنها با وارد کردن اطلاعات مربوط به میزان دستمزد، پاداش و کسورات در نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین، میزان حقوق دریافتی را محاسبه می کند.

 

2. دیسکت بیمه و مالیات

با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین می توان دیسکت بیمه را تهیه کرد و محاسبات مالیات را انجام داد. همچنین اگر معافیتی برای بیمه یا مالیات هم باشد می توان آن را اعمال کرد.

 

3. ایجاد وام و کسورات آن

در بسیاری از  نرم افزارهای  حقوق و دستمزد آنلاین شما این امکان را دارید تا برای کارکنان خود وام تعریف کنید. و همچنین میزان قسط و کسری ماهانه آن را مشخص کنید تا از دستمزد کارمند کسر شود. همچنین امکان این نیز می باشد تا نکات دلخواه حقوق و دستمزد را بسته به نوع کسب و کارتان و قوانین کار تعریف و اعمال کنید.

 

4. اتصال به سیستم حضور و غیاب آنلاین

همانطور که گفتیم نرم افزارهای حقوق و دستمزد آنلاین می توانند به سیستم های حضور و غیاب آنلاین متصل شوند و اطلاعات لازم را از آن دریافت کنند. 

 

برای اطلاعات بیشتر درخصوص دستگاه حضور و غیاب دینگ می توانید مقاله “دستگاه حضور و غیاب دینگ چگونه کار می کند؟” را مطالعه کنید.

 

5. دسترسی کارمندان به فیش حقوقی

 

 

دستمزد

 

از آنجایی که این سیستم های حقوق و دستمزد آنلاین هستند، این امکان را به کارمندان می دهند تا فیش حقوقی خود را بصورت آنلاین دریافت کنند. همچنین آن ها می توانند اطلاعات ماه های گذشته خود را ببینند و به گزارش آن ها دسترسی داشته باشند.

 

6. دیسکت گروهی پرداخت توسط بانک

با نرم افزارهای حقوق و دستمزد آنلاین می توانید حقوق کارکنان تان را بصورت گروهی پرداخت کنید. با تحویل دادن دیسکت پرداخت گروهی حقوق کارمندان به بانک، این کار به آسانی انجام می شود.

 

7. عدم محدودیت تعداد پرسنل

در نرم افزارهای حقوق و دستمزد آنلاین محدودیتی در تعداد کارکنان و پرسنل وجود ندارد و شما می توانید هر تعداد کارمند که دارید را در این سیستم ها وارد کنید.

 

8. مدیریت کارآمد پرداختی ها

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین باعث اتوماتیک شدن و یکپارچگی سیستم پرداختی شما می شود. در این سیستم شما بطور کامل به اسناد و مدارک دسترسی آسان دارید. با این روش مدیریت مالی و پرداختی ها برای شما آسان تر می گردد.

 

مزایای نرم افزارهای حقوق و دستمزد

علاوه بر امکاناتی که برنامه های حقوق و دستمزد آنلاین فراهم می کنند، مزایایی به همراه دارند که شامل موارد زیر می شود:

 

  • دسترسی نامحدود: در نرم افزارهای آنلاین شما امکان دسترسی به آن را در هر زمانی و از هر مکانی دارید.
  • امنیت اطلاعات: در بسیاری از نرم افزارهای حقوق و دستمزد آنلاین اطلاعات رمزنگاری می شود و امنیت داده و حریم خصوصی کارکنان در آن حفظ می شود. 
  • رابط کاربری آسان: این سیستم های آنلاین طوری طراحی می شوند که عملکرد آن ها به آسانی قابل فهم و انجام باشد. همچنین راه اندازی و آپدیت کردن آن ها نیز به سادگی قابل انجام است. 
  • کاهش هزینه ها: نرم افزارهای حقوق و دستمزد آنلاین به امکانات و سخت افزارهای خاصی نیاز ندارند و از همین رو در کاهش هزینه های کسب و کار شما می توانند تاثیرگذار باشند.
  • صدور اتوماتیک فیش حقوقی: با اطلاعاتی که نرم افزار آنلاین حقوق و دستمزد دارد، تمام محاسبات را انجام می دهد و در اختیار شما می گذارد.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *