مرخصی زایمان و نوشتن نامه قطع همکاری یا استعفا پس از

مرخصی زایمان

به اشتراک گذاشتن مقاله

مرخصی زایمان ممکن است باعث شود برخی افراد بر ادامه کار حرفه ای خود تجدید نظر کنند. اگر پس از مرخصی زایمان تصمیم به استعفا گرفته اید، باید استعفانامه بنویسید. درک چگونگی نوشتن این نامه و مواردی که باید در آن گنجانده شود، کلید تضمین یک قطع همکاری مثبت برای شما است. در این مقاله، در مورد نحوه نوشتن استعفانامه پس از مرخصی زایمان صحبت می کنیم و توضیح می دهیم که چرا این کار می تواند برای شما مهم باشد.

 

نامه قطع همکاری پس از مرخصی زایمان چیست؟

نامه قطع همکاری پس از مرخصی زایمان یک مدرک است که کارمندان زمانی که پس از مرخصی زایمان قصد ادامه کار نداشته باشند می نویسند. این استعفانامه یک اطلاعیه رسمی از استعفای مسئولیت های حرفه ای شما است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک والد جدید ممکن است پس از مرخصی زایمان خود به سر کار بازنگردند. این موارد عبارتند از:

 

  • والدین تازه واردی که می خواهند زمان بیشتری را در خانه با فرزند یا فرزندان خود بگذرانند
  • والدینی که می خواهند مسیر شغلی جدیدی را دنبال کنند
  • والدین جدیدی که می خواهند از هزینه های مراقبت از کودک اجتناب کنند

نحوه نوشتن استعفانامه بعد از مرخصی زایمان

مراحل نحوه نوشتن استعفانامه پس از مرخصی زایمان عبارتند از:

 

1. به دلایل خود برای استعفا دادن فکر کنید

وقت بگذارید و به دلایل استعفای خود فکر کنید تا مطمئن شوید که بهترین تصمیم را برای خود می گیرید. داشتن اعتماد به نفس می تواند به شما در نوشتن آن کمک کند. دلایل خود را بررسی کنید تا به خود یادآوری کنید که چه چیزی برای شما مهم است. این به شما کمک می کند در مورد تصمیم قطع همکاری خود مطمئن شوید.

 

2. نامه خود را رسمی اما دوستانه بنویسید

ابتدای نامه قطع همکاری یا استعفای خود را با یک عبارت رسمی شروع کنید تا بر ماهیت حرفه ای آن تأکید کنید. نام کارفرما، سرپرست یا نام مدیر منابع انسانی را درج کنید. مثلاً سلام آقای ….. عزیز، در عین حرفه ای بودن، حس صمیمیت می دهد.

 

3. دلایل خود را برای نوشتن نامه توضیح دهید

در جمله ابتدایی توضیح دهید که چرا قصد استعفا یا قطع همکاری از شغل فعلی خود را دارید. این امر دلیل و هدف نامه را برای مدیر شما روشن می کند و همچنین نشانه احترام است.

 

4. تاریخ نهایی روز کاری خود را بنویسید

در مورد تاریخ نهایی روز کاری خود شفاف باشید تا کارفرمای شما بتواند برای استعفای شما آماده شود و برنامه ریزی های لازم را انجام دهد. تاریخ قطع همکاری این فرصت را به کارفرما می دهد تا برای غیبت شما برنامه ریزی کنند و شخص جدیدی را استخدام کند. 

 

5. دلایل استعفای خود را به اختصار توضیح دهید

ممکن است بخواهید دلایل شخصی خود را برای استعفا توضیح دهید. این یک الزامی ندارد، بلکه یک کار مودبانه بسته به رابطه شما با مدیرتان است. با ارائه دلایل به کارفرما، فرصتی برای درک و حمایت فراهم می کنید. برای قطع همکاری  پس از مرخصی زایمان، رایج ترین دلایل مربوط به تمایل به گذراندن وقت بیشتری با فرزند است.

 

6. پیشنهاد کمک تا استخدام نیروی جدید

استعفا و قطع همکاری فرآیندی است که هم شما و هم کارفرمایتان باید آن را مدیریت کنید. برای آسان‌تر کردن آن، پیشنهادهایی را برای کمک در نظر بگیرید. از آنجایی که برای مدت قابل توجهی در مرخصی بوده اید، می توانید برای استخدام نیروی جدید به کارفرما کمک کنید. برای مثال، می‌توانید به فردی که قرار است جایگزین شما باشد آموزش های لازم را بدهید.

 

7. از کارفرمای خود تشکر کنید

در نهایت، نامه قطع همکاری خود را با ابراز قدردانی تمام کنید. انجام این کار نه تنها قدردانی شما از شغل و تجربه ای که کسب کرده اید را نشان می دهد، بلکه تضمین می کند که با شرایط خوبی استعفا می دهید. مثلاً می توانید یک مهارت کلیدی یا تجربه مثبتی که آن شغل به شما داده است را ذکر کنید. 

 

چرا ارسال استعفانامه بعد از مرخصی زایمان مهم است؟

 

مرخصی زایمان

 

اگر تصمیم دارید پس از مرخصی زایمان قطع همکاری کنید، در اسرع وقت به کارفرمای خود اطلاع دهید. نامه شما به کارفرما اطلاع می دهد و دلایل تصمیم شما را بیان می کند، و همچنین نشان دهنده احترام است. نامه استعفا تأثیری مثبت بر مدیر شما می گذارد.

 

نکاتی برای نوشتن استعفانامه حرفه ای پس از مرخصی زایمان

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در نوشتن نامه استعفا کمک می کند:

 

قالب درستی را انتخاب کنید

به فرمت نامه خود دقت کنید تا حرفه ای باشد. مثلاً فونت و اندازه فونت مناسب برای سهولت در خواندن مهم است.

 

سایر افراد مهم و مرتبط را مطلع کنید

استعفای شما فقط بر شما و کارفرمایتان تأثیر نمی گذارد. بلکه ممکن است افراد دیگری هم باشند که مهم است در جریان قرار بگیرند، مانند همکاران یا مشتریان.

 

تصحیح و ویرایش کنید

نامه قطع همکاری خود را قبل از ارسال به کارفرما تصحیح کنید. املا و علائم نگارشی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از نظر گرامری صحیح است. آن را با صدای بلند بخوانید تا متوجه خطاهایتان بشوید. اطمینان حاصل کنید که نامه استعفا منطقی، واضح و محترمانه است و تأثیر مثبتی بر کارفرما می گذارد.

 

قوانین مربوط به مرخصی زایمان را می توانید در مقاله “قانون جدید مرخصی زایمان” بخوانید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403