10 نکته در مورد نحوه برخورد با مشتری

به اشتراک گذاشتن مقاله

حیاتی ترین دارایی شرکت شما مشتریان آن است، بنابراین باید به درستی با مشتریان خود برخورد داشته باشید. بدون آنها، شما نمی توانستید در تجارت وجود داشته باشید. در این نوشتار 10 نکته در مورد نحوه برخورد با مشتری و ارائه خدمات عالی به آنها آورده شده است.

مطمئناً شما می توانید با محصولات منحصر به فرد، هدایای رایگان یا کاهش قیمت، مشتریان جدیدی را جذب کنید.  اما اگر شما با آنها رابطه ی درستی برقرار نکنید، آنها مجدد به سراغ شما نخواهند آمد. برخی اوقات ساختن این روابط می تواند چالش برانگیز باشد. نکته مهم این است که نیاز هر مشتری برطرف شود.

نحوه برخورد با مشتری

به مشتریان گوش دهید

گاهی اوقات، مشتریان فقط باید بدانند که شما به آن ها گوش می دهید. با این کار شما نشان می دهید که به آن ها اهمیت می دهید.

عذرخواهی کنید

وقتی چیزی پیش درست پیش نرفت، عذرخواهی کنید.  کلمه ی “متاسفم”  بسیار تسلی بخش است. دنبال مقصر نگردید و فقط به آن ها بگویید که متاسف هستید که آن ها دچار مشکل شده اند. بلافاصله مشکل را برطرف کنید و به مشتری بگویید که چه کاری انجام داده اید.

نیازها را شناسایی و پیش بینی کنید

بیشتر نیازهای مشتری بیش از آنکه منطقی باشند، احساسی هستند.  هرچه مشتریان خود را بیشتر بشناسید، در پیش بینی نیازهای آنها مهارت بیشتری خواهید داشت.  مرتباً ارتباط برقرار کنید تا از مشکلات یا نیازهای آتی آن ها آگاه باشید.

راه حل پیشنهاد دهید

منوی روش های آرام کننده داشته باشید که شما و کارمندانتان بتوانید از آنها استفاده کنید.  چه صرفاً بازپرداخت باشد و چه کوپن یا خدمات رایگان.  با توافق این روش ها از قبل، می توانید هنگام ارائه راه حل، با آرامش و اطمینان بیشتری صحبت کنید.

آنها را جدی بگیرید

 به مشتریان خود احساس اهمیت و قدردانی بدهید.  مهم نیست که یک سوال از نظر شما مسخره به نظر برسد؛  ممکن است برای مشتری مهم باشد.  اگر احساس کنند که به آنها می خندید یا با آنها بد صحبت می کنید، چیزی خریداری نمی کنند.  مشتریان می توانند بسیار حساس باشند و بدانند که آیا شما واقعاً به آنها اهمیت می دهید یا خیر.

نحوه برخورد با مشتری

آرام باشید

هرچند گاهی دشوار است، اما آرام ماندن مهم است. رویکرد آرام بخش شما به مشتری نیز کمک خواهد کرد که آرامش داشته باشد.  آنها احساس می کنند شما می توانید وضعیت را کنترل کنید و می توانید به حل مشکل آنها کمک کنید.

قدرت “بله” گفتن را قدر بدانید

همیشه به دنبال راه هایی برای کمک به مشتریان خود باشید.  وقتی درخواستی دارند (تا زمانی که معقول باشد) به آنها بگویید که می توانید این کار را انجام دهید.  به دنبال راه هایی باشید که انجام امور تجاری با شما آسان باشد.  همیشه آنچه را که می گویید انجام دهید.

محدودیت های خود را بدانید

بله یک کلمه قدرتمند است اما اگر قادر به انجام یک درخواست نیستید، محدودیت های خود را بدانید. شما نمی توانید همه کار برای همه انجام دهید. اگر فکر نمی کنید که بتوانید درخواست کسی را انجام دهید ، به آنها کمک کنید تا یک روش جایگزین پیدا کنند.  چه این روش مربوط حیطه ی کاری شما باشد چه نباشد ، آنها برای کمکی که به آنها کرده اید، از شما قدردانی می کنند و تجارت شما را به دیگران نیز توصیه می کنند.

در دسترس باشید

خدمات مشتری فقط مربوط به برخود رو در رو و تلفنی نمی باشد.  اگر در صنعت یا بازار کار می کنید که مشتریان دائماً آنلاین هستند، باید تحویل خدمات خود را اصلاح کنید. برای این کار از صفحات مجازی می توانید کمک بگیرید.

بازخورد منظم دریافت کنید

بازخورد راهی عالی برای رشد در تجارت و هم در مهارت های شما است. برای مشتریان امکان بازخورد را فراهم کنید مانند ایمیل یا تماس تلفنی ، یک صندوق پیشنهادی یا چیزی جالب و خلاقانه تر.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *