بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

به اشتراک گذاشتن مقاله

پس از این که محصول و یا بازار خود را ثابت کردید، رشد شما دیگر به یک بازاریابى هوشمند و حفظ مشترى بستگى خواهد داشت. با خواندن این مقاله، شما پى مى برید که بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری چه هستند و چگونه مشتری را به سوی شما باز می گردانند.

بگذارید یک راز را با شما در میان بگذارم: هیچ استراتژی بازاریابی جادویی وجود ندارد!

هدف از بازاریابی پیوند ارزش تجاری شما به یک منبع مشتری مناسب است. این فقط یک تعریف ساده است، ولى می تواند میلیون ها مفهوم متفاوت را در بر بگیرد:

  • چه جمعیتی منبع مشتری شما را تشکیل می دهد؟
  • آنها کجا زندگی می کنند؟
  • آنها خرید اینترنتى انجام مى دهند؟
  • آنها چطور به دنبال محصولات شما مى گردند و طریقه ى دستیابى به محصول و یا خدمات شما چگونه است؟
  • آنها براى تصمیم گیرى راجع به محصول شما، با چه افرادى مشورت مى کنند؟

پاسخ به این سؤالات مشخص می کند که کدام یک از استراتژی های بازاریابی براى شما پایدار خواهد بود و کدام یک از آنها فقط وقت تلف کردن خواهد بود.

پس از خواندن این راهنما، آگاهی بیشتری در مورد کانال های بازاریابی پایدار  پیدا خواهید کرد که هر یک از آنها می تواند کلید رشد آینده شما باشد.

نیمی از کانال هایی که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، استراتژی های دیجیتالی هستند که بصورت آنلاین انجام می شوند. نیمی دیگر از این استراتژى ها حالت کلى ترى دارند و مى توانند به صورت آفلاین نیز انجام شوند.

تبلیغات فیس بوک

دو میلیون مشاغل کوچک تا متوسط ​​در فیس بوک تبلیغات انجام می دهند؛ این یکى از ارزان ترین و موثرترین راه ها برای بازاریابیِ هر نوع مخاطبی است.

تبلیغات فیسبوک از اهداف پیشرفته ای برخوردار است و به شما این امکان را مى دهد تا مخاطبان خاصى را بر اساس موقعیت، علاقه، سن، جنسیت، رفتار آنلاین و بسیاری از عوامل دیگر هدف قرار دهید.

ایجاد تبلیغات در فیس بوک بسیار آسان است. فقط کافی است یک عنوان خوب، کمی نوشته توصیفی، یک تصویر و یک لینک داشته باشید. نماد برنامه خود را در Facebook Ads نیز مى توانید تبلیغ کنید

 

تبلیغات فیسبوک از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

مدیر تبلیغ های فیس بوک همچنین اجرا و تست چندین مجموعه از تبلیغات را بسیار ساده کرده است و شما مى توانید بدون داشتن تخصص هاى فنی پیشرفته، از فرمول هایى استفاده کنید که باعث پیشرفت شما شود.

گفته مى شود که بسیاری از کاربران جدید با برنامه های اولیه خود ممولا دچار مشکلات زیادى مى شوند که با پى گیرى و تلاش مى توانند به موفقیت برسند.براى رسیدن به موفقیت باید سماجت کنید، همچنین محبوبیت فیس بوک باعث پیدایش ابزارهاى سوم شخصى شده است که مى توانند به موفقیت شما کمک کنند.

اگر فکر مى کنید که فیس بوک کانال مناسبی برای شما است، توصیه می کنیم از ابزارهایی مانند اَد اِسپرسو AdEspresso برای اجرای برنامه هاى خود استفاده کنید، چرا که با استفاده از این برنامه، بازگشت سرمایه ROI نیز به سرعت افزایش خواهد یافت.

اگر شغلی را اداره می کنید که دارای یک مؤلفه تصویری قوی است، شاید ارزش این را داشته باشد که به جای فیس بوک از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید.همانند فیس بوک، تبلیغات اینستاگرام هم از همان پایگاه داده و گزینه های هدف گذاری استفاده مى کند، با این تفاوت که در اینستاگرام شما این امکان را دارید که با مخاطب هاى خود که به تبلیغات بصرى حساس هستند، ارتباط برقرار کنید.

کسب و کار مرا گوگل کن

رتبه بندی لیست گوگل کردن شغل من Google My Business : GMB یکی از قوى ترین کارهایی است که می توانید برای تجارت خود انجام دهید. در حقیقت، اگر مشاغل کوچکى را اداره مى کنید و مشتری های محلی را هدف قرار داده اید، مى توان گفت که استفاده از این روش یکى از قوى ترین راه ها براى تبلیغ شغل شما خواهد بود.

به زبان ساده مهم ترین راه از میان بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری استفاده از خدمات گوگل است.

به عنوان مثال، اگر کسی کلمه “پیمانکار پورتلند” را سرچ کند، چیزى که آنها پیدا خواهند کرد به صورت زیر خواهد بود:

کسب و کار مرا گوگل کن

آنچه در تصویر مشاهده می کنید یک آگهی پرداخت شده است که پس از آن سه نتیجه از Google My Business آمده، و بعد یک نتیجه جستجوى ارگانیک یافت شده است. اگر بتوانید رتبه GMB خود را به این سه آگهى برتر برسانید، می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه اى براى تبلیغات، مخاطبین زیادى براى خود جذب کنید.

گوگل ماى بیزنس Google My Business همه سیستم عامل های مختلف گوگل شما را در یک مکان مرکزی ترکیب می کند که شامل نمایه گوگل مَپ Google Maps، بررسی های گوگل شما، دسترسی به داده های گوگل آنالایتیک Google Analytics و گوگل اینسایت Google Insights و موارد دیگر مى شود.

اگر یک نام تجاری منحصر به فرد دارید، حتی می توانید یک نمایشگر بزرگ مانند این را ایجاد کنید تا افرادی که آن نام را جستجو می کنند بتوانند آن را به این صورت پیدا کنند:

GMB بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

GMB بلافاصله به کسب و کار شما اعتبار و عمق می دهد. و همان طور که قبلا هم گفتم، اگر مشاغل کوچکی را اداره می کنید، استفاده از این استراتژی باید شماره یک در لیست اولویت های شما باشد!

مهمتر از همه این که رتبه بندی لیست GMB شما واقعا هم کار سختی نیست. فقط کافی است که به سادگی پروفایل خود را بهینه سازی کنید و سپس شروع به جمع آوری بررسی ها و اسناد کنید.

تبلیغ واژه گوگل Google Adwords

در هر ثانیه بیش از ٤٠.٠٠٠ جستجو در گوگل نمایش داده می شود. هیچ روش تبلیغاتی دیگری این توانایی را ندارد که در عرض یک ثانیه حجم زیادی از مخاطبین را جذب کند.

تبلیغ واژه گوگل - بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

گوگل اد وردز در کانال هاى بازاریابى آنلاین درست مانند پدرخوانده است! مدت زمان زیادى است که از آن استفاده مى شود. استفاده از آن بسیار گران است.

و اگر بدانید که چه کارى دارید انجام مى دهید، مى تواند براى شما بسیار مفید و مناسب باشد. گوگل اد وردز با این که یک کانال پولى است، ولى نتایج جستجوى مناسبى را در اختیار کاربران قرار مى دهد و در نتیجه اگر از سئو SEO مناسب در صفحه استفاده کنید، براى شما ارزان تر هم تمام خواهد شد.

گوگل یک نمره کیفى تبلیغاتی به تبلیغ شما اختصاص می دهد که به CTR (کلیک از طریق نرخ) ، ارتباط و صفحه ى هدفى که تبلیغ شما در آن درج مى شود، بستگى دارد.

این نمره کیفى، به عوامل موجود در نرخ پیشنهادى که براى نمایش تبلیغ خود به آن نیاز دارید را بستگى دارد؛ یعنى هر چه این نمره کیفى بالاتر باشد، هزینه پیشنهادى کمتر خواهد بود.

بر خلاف بسیاری از کانال هایی که در این مقاله در مورد آنها بحث خواهیم کرد، اد وردز Adwords یک کانال سیمبیوتیک است که می تواند با بسیاری از راه کارهای دیگر برای به حداکثر رساندن بازدهى ترکیب شود.

به عنوان یک کانال بازاریابی پولى، اد وردز به شما این امکان را می دهد که نتایج را بلافاصله به دست آورید و همچنین مى توانید به میزان بودجه خود آن ها را مقیاس بندی کنید.


مطلب مرتبط :


بازاریابی محتوا

١٨ درصد از بازاریاب ها بر اين باور هستند که از سال ٢٠١٦،  بازاریابی محتوا بیشترین تأثیر تجاری را در تجارت آنها در هر کانالى داشته است.

تولید محتوا

 

بازاریابی محتوا فرایند ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم است برای جذب و حفظ مخاطبین کاملا مشخص که طى آن اقدامات سودآور مشتری هدایت مى شود.

برخلاف تبلیغات پولی، بازاریابی محتوا بیشتر بر روى نتایج بلند مدت متمرکز می شود. بازپرداخت اولیه معمولا کم است، و در طول زمان و افزایش بازدید کنندگان همگى باعث مى شود فرد بتواند به راحتى شغل خود را مدیریت کند. با این وجود بازاریابی محتوا کار ساده ای نیست و مستلزم این است که همه ى عوامل به درستی انجام شود.

  • کیفیت محتوى
  • مباحث مرتبط
  • بهینه سازى براى سئو
  • بهینه سازى براى خوانندگان
  • ایجاد و ارتقاء محتوای مداوم

محتوا محدود به پست های وبلاگ نیست. محتوى شامل فیلم ها، پادکست ها، دوره های آنلاین و هاست هاى دیگر رسانه ها است که در آن افراد اطلاعات را مصرف می کنند.

اگر این استراتژی را برای مشاغل شخصی خود در نظر گرفته اید، اطمینان حاصل کنید که زمان و سرمایه لازم را دارید چرا که باید  با  ROI صفر کار خود را شروع کنید و سپس تا مى توانید کار کنید تا آن را ارتقاء دهید.

امروزه مشاغل بسیارى فقط در حال هدر دادن منابع برای خلق محتوای متوسط ​​و بدون هزينه هستند.

رسانه های اجتماعی ارگانیک

واقعا بحثى در استفاده از رسانه های اجتماعی برای مشاغل وجود ندارد. ٦٧ درصد از مصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی برای پشتیبانی مشتری ها استفاده می کنند و ٣٣ درصد ازمصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی به جای تلفن استفاده مى کنند.

اگر افراد نتوانند شغل شما را از طریق رسانه های اجتماعی پیدا کنند، آنها به دنبال رقبای شما كه در فضاى مجازى عرض اندام مى كنند، خواهند بود.

مساله اصلى این نیست که آیا شما باید حساب های رسانه ای اجتماعی فعالى داشته باشید یا نه، بلکه مساله اصلى این است که شما  چقدر زمان و منابع برای رشد مخاطبان اجتماعی خود صرف مى کنید.

برای برخی مشاغل، سرمایه گذاری هاى سنگین در رسانه های اجتماعی ارگانیک کاملا معقول است.

به عنوان مثال، کاربران اینستاگرام که از تأثیر گذاران مد پیروی می کنند، به طور جدی به دنبال خرید استایل های جدید هستند.

با ایجاد مخاطب هاى فعال، یک خرده فروش لباس می تواند یک کانال فروش مستقیم سازگار را تهیه و مدیریت کند.

برای برخى دیگر از مشاغل ممکن است سرمایه گذاری در اینستاگرام کاملا بى معنى باشد.

نکته اصلی مشخص کردن این است که مشتری های شما چه کسانى هستند و چگونه باید شما را پیدا کنند.

اگر یک رسانه اجتماعی پاسخ هر دو سوال را دارد، پس کانال خوبی برای تجارت شما خواهد بود.

سایت های خرید و فروش کوپنى

چه محصولی را بفروشید و چه خدماتی را ارائه دهید، می توانید از سایت های معامله کوپنی مانند نت برگ یا تخفیفان برای ارتقاء سریع تجارت خود استفاده کنید.

سایت های معاملاتی با کوپن مى توانند مخاطبان گسترده ای را ایجاد  کنند که بر اساس موقعیت مکانی طبقه بندی می شوند و سپس به مشاغل محلی، منطقه ای یا حتی ملی اجازه می دهند تخفیف های محدود برای اعضای خود ارائه دهند.

مزایاى این کار شامل قرار گرفتن در معرض انبوه تبلیغات هدفمند محلی، افزایش آگاهی از برند و هجوم مشتریان جدید است. هزینه ها به صورت کم و در ازاى هر فروش به دست مى آید.

در حقیقت هدف اصلی در استفاده از سایت های معامله کوپن فروش نیست ، در اصل هرچه قدر تخفیف شما بیشتر باشد، معامله شما محبوب تر خواهد بود.

هدف این است که افراد به درگاه اینترنتى شما وارد شوند و یا محصول شما را امتحان کنند، پس از آن شما مى توانید استراتژی های حفظ مشتری خود را شروع کنید.

به عنوان یک امتیاز اضافی، بسیاری از مشتریان جدید حتی اگر تصمیم به خرید هم نداشته باشند، ممکن است وب سایت شما را جستجو کنند.

اگر معامله شما کشش مورد نیاز را داشته باشد، ممکن است با حجم مشترى بیشترى نسبت به چیزى که بتوانید ان را مدیریت کنید مواجه شوید و اگر از پس این محاسبات به درستى بر نیایید، ممکن است مقدار زیادى پول از دست بدهید.

آمادگى براى مواجه با جوانب مختلف یک کار جدید از اهمیت بسیارى برخوردار است.

همچنین مهم است که پس از اغاز شغل خود، خدمات مشتری را بدون هیچ عیب و نقصى در معاملات ارائه دهید، و بهتر است در نظر داشته باشید که راضى کردن مشتریان کوپن محور خیلى سخت تر از مشتریان عادی خواهد بود.

معاملاتى که در منطقه شما انجام مى شود را دنبال کنید و مورد بررسى قرار دهید و نحوه عملکرد آنها را ببینید. اگر می توانید با صاحبان مشاغل دیگر صحبت کنید و از تجربه هاى آنها درس بگیرید.

مشاوره رایگان را تبلیغ کنید

یکی دیگر از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری ارائه مشاوره رایگان پیرامون محصول یا خدمات شماست. وقتی صحبت از خدمات حرفه ای می شود، افراد می خواهند به متخصصین دسترسی داشته باشند! اگر توانسته اید موقعیت خوبی برای خود به عنوان یک متخصص یا مرجع ایجاد کنید، تبلیغ مشاوره رایگان مى تواند راهی عالی براى ایجاد کسب و کارى جدید باشد.

اگر روش فروش رو در روى خوبی داشته باشید، می توانید براى خود درصد زیادى سود آورى داشته باشید.

مشاوره رایگان برای جذب مشتری

اکثر ارائه دهندگان خدمات نگران افشای اطلاعات زیادى در یک مشاوره رایگان هستند. آنها احساس می کنند که مشتریان بالقوه فقط اطلاعات را می گیرند و مى روند!

در واقعیت، برعکس این تصور درست است. افراد فرصت طلبى که اطلاعات را مفت مى گیرند و مى روند، در حقیقت از اول هم قصد خرید نداشته اند!

افرادی که حاضر هستند براى کیفیت پول پرداخت کنند، با ارزشى که شما در مشاوره خود ارائه مى دهید تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. از این گذشته، اگر بتوانید طى ٣٠ دقیقه تا یک ساعت مشاوره اى ارزشمند ارائه دهید، آنها تصور خواهند کرد که ادعاهاى شما درست است و کارفرماى شما از استخدام شما خوشنود خواهد بود.

این کار هم می تواند به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین مورد استفاده قرار گیرد. این امر می تواند از طریق جزوه ها، روزنامه ها، علائم و یا حتی به صورت شفاهی انجام شود.حتى می توان آن را به صورت برجسته در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خودتان به نمایش بگذارید.

این استراتژی برای همه مشاغل ایده آل نخواهد بود، اما اگر شما یک سرویس تخصصی یا یک سرویس گران قیمت ارائه می دهید، ارزش این را دارد که راجع به این روش نیز فکر کنید.

پیشنهادهایى براى تشویق کارمندان

بیشتر کردن مراجعه کننده ها یکی از بهترین راه ها برای یافتن مشتری های جدید است و کلید یافتن مراجعین بیشتر در دست کارکنان فعلی شما است.

کارمندان شما محصول یا خدمات شما را می شناسند و میدانند مشتری های هدف شما چه کسانی هستند. به همین دلیل، این روش یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری به حساب می آید.

برخی از کارمندان بدون نياز به انگیزه هاى مالی ابتکار عمل از خود نشان مى دهند، ولى بیشتر آنها این کار را نمی کنند. براى اين که پيشرفت کنيد مى بايست افرادى را که وارد تجارت جدید خود کرده ايد را با پول و يا تشويقى هاى معنا دار تشويق کنيد تا هميشه در پى جذب مشترى باشند.

مشوق های غیر مالی برای کارمندان

به کارمندانى که مشتریان جدید جذب مى کنند، انگیزه بدهید. طى تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که لزومی ندارد که تشویقى حتما پولی باشد؛ تشویقى ها حتی می توانند به شکل موارد ذکر شده در زیر نیز باشند:

  • یک روز خواب: کارمندان برای دوره معینی مى توانند بیشتر استراحت کنند و دیرتر سر کار بیایند.
  • عضویت در نشریات (به انتخاب شخصى خود آنها)
  • پکیج و کوپن هایى براى ماساژ، مهیا کردن شب هایى براى رفتن به سینما و یا رستوران

مانند یک نوع جبران خسارت، تشویقى ها هم  سعى مى کنند که اهداف کارمندان شما را با اهداف شما هم راستا کند. اگر بتوانید بفهمید که بیشترین چیزی که کارمندان شما مى خواهند چیست، می توانید با استفاده از آنها به کارمندان خود انگیزه دهید تا باعث رشد تجارت شما شوند.

همچنین مهیا کردن ابزارى که کارمندان به آن احتیاج دارند از اهمیت بسیارى برخوردار است. این وسایل مى تواند یک صفحه سفارشی، کوپن های چاپی، تخفیف ویژه برای کارمندان یا هر چیز دیگری باشد.

جلسات آموزشی برگزار کنید و به کارکنان خود آموزش دهید که چگونه به طور مؤثر تجارت شما را ارتقاء دهند، اما به یاد داشته باشید که این شکل از بازاریابی تنها در صورتی عملی خواهد شد که واقعا نسبت به تجارت شما احساس خوبی داشته باشند و به درستی انگیزه لازم را برای ارتقاء و معرفى آن داشته باشند.

پیوستن به کسب و کار های محلی

پیوستن به گروه های تجاری محلی به شما این فرصت را می دهد تا با دیگر افراد هم فکر که ممکن است در برخی از موارد با شما مشترک باشند را ملاقات کنید، یک از این نقاط مشترک مى تواند داشتن یک تجارت باشد!

ممکن است جلسات، گروه ها و دور همى ها خیلى بیشتر از تجارت هاى عمومى که ایجاد شده اند، در منطقه شما وجود داشته باشد.این گروه ها فرصتی عالی برای ایده پردازى افراد باهوش، به اشتراک گذاشتن روش هاى جذب مشترى، پیدا کردن استعدادها، و شناسایى فرصت هاى جدید است.

آنها همچنین مى توانند یک عامل اصلی براى گسترش و معرفى شبکه شما در شهری که در آن زندگی می کنید، باشند.

روابط به گونه اى است که اگر جدى گرفته شود، به صورت تصاعدى رشد مى کند، پس در نظر داشته باشید که می توانید از روابط به ظاهر جزئی خود در موارد بسیار مهم نیز استفاده کنید.

با این که این گروه ها معمولا به راحتى در اینترنت یافت می شوند، ولى این گروه ها ترجیح می دهند که برای بخش عمده ای از تعامل ها، شما را به صورت حضوری ملاقات کنند.

شراکت با مشاغل دیگر

یکی دیگر از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری استفاده از توان شرکت های دیگر است. کار تیمی همیشه مؤثرتر از تلاش تک نفره بوده است و ترکیب منابع با مشاغل دیگر می تواند به شما در انجام کارهایی کمک کند که هرگز به تنهایی قادر به انجام آن نبوده اید.

به طور معمول بهترین هدف این است که شرکت های منطقه خود را شناسایى کنید، حتی اگر مشتری شما محلی نباشد.هدف شما این است که یک چیدمان مکمل تهیه کنید که منافع متقابل را برای هر دو تجارت فراهم می کند.

برخی از نمونه های سرمایه گذاری مشترک عبارت است از:

  • یک آژانس PPC می تواند با یک آژانس CRO همکاری کند تا مشتری ها را به یکدیگر معرفی کنند.
  • کافی شاپ می تواند کوپن قهوه رایگان را به مشتریان یک شرکت لوله کشی ارائه دهد.
  • یک شرکت بازاریابی می تواند با یک شرکت حسابداری همکاری کند تا خدمات یکدیگر را در هنگام تحویل به مشتری جدید معرفى کنند.
  • یک متخصص زیبایی می تواند مانیکور را به صورت رایگان برای مشتری های مو ارائه دهد.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه(01)

  1. توسط زند

    ممنونم خیلی خوب بود امیدوارم موفق باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *