سیستم تشخیص چهره برای حضور و غیاب کارکنان در سازمان‌ها

به اشتراک گذاشتن مقاله

سیستم تشخیص چهره نوعی از تکنولوژی است که قادر به تشخیص چهره فرد از روی عکس دیجیتالی یا ویدیو است و هویت افراد را از یکدیگر تشخیص می¬دهد. این سیستم تاثیر زیادی در شناسایی بزهکاران دارد؛ به همین دلیل کاربردهای فراوانی از شناسایی چهره برای باز کردن قفل گوشی¬های هوشمند گرفته تا کاربردهای بسیار مهم امنیتی در سازمانهای مختلف دارد. یکی از کاربردهای مهم این سیستم در شبکه بانکی است.

به این معنی که با تشخیص وجود چهره در دوربین دستگاه¬های خودپرداز بانکی، ارائه خدماتی که نیاز به اثر انگشت یا اسکن کارت شناسایی دارد، امکان‌پذیر می¬شود. همچنین بانک¬ها به دلایل دیگری نیز از سیستم تشخیص چهره استفاده می¬کنند، از جمله:

  • جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری در دستگاه¬های خودپرداز
  • سرعت پردازش در مقایسه با سیستم اثر انگشت یا اسکن یا کارتی
  • عدم نیاز به همراه داشتن کارت شناسایی

به همین دلایل و دلایل فراوان دیگر این روش در میان سازمانهای مختلف محبوبیت دارد و اغلب سازمانها به استفاده از آن روی آورده¬اند. همچنین نسبت به روش¬های شناسایی قدیمی¬تر از لحاظ هزینه فناوری ارزانی محسوب می¬شود.

یکی از دلایلی که سازمانهایی مثل نماشا، اسنپ مارکت و الوپیک از سیستم حضور و غیاب دینگ استفاده می‌کنند، امکانات مرتبط با سیستم تشخیص چهره این سامانه است.

در سایت سامانه حضور و غیاب دینگ می‌توانید با این سیستم حضور و غیاب بیشتر آشنا شوید.

چگونگی کار سیستم تشخیص چهره

width=”800″]نرم افزار حضور و غیاب تشخیص چهره نرم افزار حضور و غیاب تشخیص چهره[/caption]

ابتدا باید به سیستم آموزش داده شود که چهره چیست، تا بتواند آن را از سایر اشیاء، اجسام و موجودهای اطرافش تشخیص دهد. این کار توسط کارشناسان مربوطه و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری عمیق انجام می­شود. در گام بعدی به سیستم توانایی تشخیص داده می­شود. در این روش با استفاده از تصاویر مختلف به سیستم آموزش داده می­شود که چگونه بتواند یک فرد را از فرد دیگری تشخیص دهد.

هندسه­ای که برای صورت هر فرد تعریف می­شود، مانند اثر انگشت او منحصر به فرد است. به طور کلی فناوری تشخیص چهره با استفاده از ویژگی­های زیادی که در صورت افراد قابل تشخیص و اندازه­گیری است، می­توند افراد را شناسایی کند.

چه کسانی می­توانند از سیستم تشخیص چهره استفاده کنند؟

به طور خلاصه از جمله مراکزی که می­توانند از فناوری تشخیص چهره استفاده نمایند: مراکز نظامی و امنیتی، اماکن عمومی و بزرگ، سازمانهای نظارتی، فروشگاه­های دارای دوربین مدار بسته، دارندگان آرشیو تصویری، مراکز اشتراک گذاری داده­های ویدیویی و به طور کلی، همه کسب و کارهایی که نیاز به تشخیص چهره دارند.

حضور و غیاب تشخیص چهره

یکی از انواع حضور و غیاب، حضور و غیاب با سیستم تشخیص چهره است که دقت بیشتری نسبت به حضور و غیاب کارتی و اثر انگشتی دارد. این نوع از حضور و غیاب امکان هرگونه تقلب را ازکارمندان می­گیرد و درصد خطای پایین­تری نسبت به دیگر انواع حضور و غیاب دارد. بر طبق آزمونهای انجام شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده انجام شده، دقت این فناوری در سالهای اخیر افزایش داشته و میزان خطای آن نیز کاهش چشمگیری داشته است.

مزیت حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

از آنجا که روش¬های قدیمی¬تر مانند ثبت اثر انگشت یا کارت زدن معایبی دارند، مثلا اثر انگشت در سرما و گرمای زیاد توسط دستگاه تشخیص داده نمی¬شود؛ یا در کارت کشیدن ممکن است تقلب شده و شخص دیگری به‌جای شخص مقرری بگیر کارت بکشد، لذا برای دقت بیشتر و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و اشتباهات مختلف، حضور و غیاب تشخیص چهره به سازمان¬های بزرگ که نیازمند این سیستم هستند، معرفی شد.

همچنین به دلیل اینکه فناوری تشخیص چهره قابلیت ادغام با دیگر نرم¬افزارهای امنیتی را دارد، از لحاظ صرف هزینه کمتر برای شرکت¬ها و سازمانهای بزرگی همچون تامین اجتماعی مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

از دیگر مزایای حضور و غیاب تشخیص چهره، امکان سرایت بیماریهای مسری به حداقل می¬رسد. به عنوان مثال در شرایط فعلی که درگیر ویروس کرونا هستیم و تماس دست با سطوح مشترک می¬تواند عامل انتقال بیماری باشد، حضور و غیاب تشخیص چهره می¬تواند راه خوبی برای کمک به عدم انتقال ویروس و کم کردن چرخه انتقال باشد. این مساله در خصوص دیگر بیماری¬های مسری و ویروسی مانند آنفلوآنزا و … نیز صادق است. حتی در خصوص انتقال بیماری¬های پوستی نیز می¬توانیم به عنوان روش قابل قبولی در حضور و غیاب از آن استفاده کنیم.

سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403