کار تیمی و بهترین نحوه مدیریت برای بهبود

انعطاف پذیری

به اشتراک گذاشتن مقاله

مدیریت می تواند تأثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد کار تیمی، فرهنگ محل کار، رضایت کارکنان و روابط با مشتریان داشته باشد. تغییرات رفتاری زیادی وجود دارد که یک مدیر می تواند برای بهبود جو و بهره وری محل کار ایجاد کند. با یادگیری بیشتر در مورد رفتارهای مناسب برای مدیریت، می توانید نقش خود را به عنوان یک رهبر بهبود بخشید. در این مقاله، ما عملکرد مدیر مناسب و مزایای آن‌ را بررسی می کنیم، و نکاتی در مورد اینکه چگونه یک مدیر می‌تواند رفتار خود را تغییر دهد، ارائه می‌کنیم.

 

نحوه رفتار مدیر چیست؟

عملکرد رفتار مدیر به نگرش رفتاری ناخودآگاه یا آگاهانه ای اشاره دارد که توسط مدیر در کار تیمی اتخاذ می شود. برخی از زمینه هایی که این عملکرد را نشان می دهند عبارتند از: ارتباطات داخلی و خارجی، واگذاری مسئولیت ها و وظایف به کارکنان و همکاران، ایجاد یک محیط خوب در محل کار، نظارت بر پروژه ها و بهبود مشاغل.

 

مدیریت یک تیم سبک های متفاوتی دارد، درباره این موضوع می توانید مقاله “چگونه سبک رهبری خود در کار گروهی را انتخاب کنیم؟” را بخوانید.

 

مزایای رفتارهای مدیریتی خوب

به عنوان یک مدیر، انعکاس و اتخاذ رفتارهای مناسب ممکن است اثرات عمیق و طولانی مدت در محل کار داشته باشد. در زیر برخی از مزایای متعدد اتخاذ رفتارهای مدیریتی مثبت آورده شده است:

 

بهره وری

رفتارهای خوب مدیر می تواند محیط مثبتی را ایجاد کند. این فضای دلپذیر می تواند بهره وری کلی کار تیمی را افزایش دهد و منجر به تکمیل سریع تر و کیفیت بالاتر کار شود.

 

رضایت

داشتن رفتارهای خوب به عنوان یک مدیر در محیط کار رضایت کلی افراد تیم را بهبود می بخشد. زیرا در این شرایط جو کار تیمی دلپذیرتر و حمایت‌کننده‌تر است.

 

حفظ

افزایش سطح رضایت افراد تیم می تواند موجب حفظ طولانی مدت آن ها شود. و در نتیجه یک تیم منسجم تر ایجاد می شود که بهره وری کار تیمی را افزایش می دهد.

 

انگیزه

رفتار مثبت می تواند سطح انگیزه را در کار تیمی افزایش دهد. افراد ممکن است بخواهند برای یک شرکت بهتر کار کنند وقتی احساس کنند که آن شرکت به آن ها احترام می گذارد و به آن ها گوش می دهد.

 

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد :   7 بازی و فعالیت حل مسئله برای اثربخشی کار تیمی

شهرت

داشتن رفتارهای مدیریتی خوب ممکن است تصویر عمومی مدیریت و شهرت کلی شرکت را بهبود بخشد. شرکت هایی با شهرت عالی افراد بهتری را جذب می کنند که موجب افزایش کیفیت کار تیمی می شود.

 

7 سیاست رفتاری مدیر خوب برای تأثیر مثبت بر کار تیمی

رویکردهای مختلفی در سبک مدیریتی یک کار تیمی وجود دارد. برخی از آن ها می توانند عادات رفتاری شدید باشند، در حالی که برخی دیگر فقط تغییرات جزئی هستند که می توان به راحتی در طول روز کاری انجام داد. فهرست زیر می‌تواند انتخاب‌های خوبی برای کمک به تغییر تیم به شیوه‌ای مثبت‌تر باشد:

 

1. نشان دادن تعهد به اهداف شرکت

فداکاری یک مدیر برای اهداف شرکت می تواند به طور مثبت ارتباط او را با افراد تیم تقویت کند. به طور معمول، افراد زمانی با کارفرمای خود ارتباط بهتری برقرار می کنند که این اطمینان داشته باشند که ارزش های کارفرما مشابه ارزش های خودشان است. چنین اهدافی ممکن است شامل حمایت از شیوه‌های پایدار، حمایت از پیشرفت کارکنان و یا حمایت از راهکارهای خلاقانه در کار تیمی باشد.

 

  1. با شرایط کارمند همدلی نشان دهید

به طور معمول، مدیرانی مورد تحسین و احترام کارمندان خود قرار می گیرند، که به کارکنان خود احترام می گذارند و آن ها را تحسین می کنند. وقتی افراد می‌دانند رهبرانشان به آن ها گوش می‌دهند احساس ارزشمندی می‌کنند، به همین دلیل ضروری است که مدیران با هر یک از افراد تیم به عنوان یک فرد همدلی نشان دهند. چه آن ها احساس فرسودگی شغلی داشته باشند و چه ایده های شخصی دارند که می خواهند در کار تیمی به اشتراک بگذارند، یک مدیر خوب آن ها می بیند و می شنود.

 

3. فهرستی از اهداف دست یافتنی و آرمانی را ایجاد کنید

 

تیم ورک

 

یکی دیگر از رفتارهای مثبتی که خوب است مدیران در نظر بگیرند، تشویق اعضای تیم برای دستیابی به اهدافشان است. برنامه ریزی، تخصیص و نظارت بر فهرستی از اهداف برای افراد تیم می تواند راهی عالی برای ایجاد انگیزه در کار تیمی باشد. 

 

4. همیشه با تیم خود صادق باشید

صداقت ویژگی فردی است که همیشه برای کارمندان مطلوب است. وظیفه یک مدیر این است که برای رسیدن به اهداف کار تیمی تلاش کند. رهبران با صداقت با اعضای تیم، می توانند اعتماد و اطمینان را در بین کارکنان تشویق کنند. این می تواند به یک محیط کاری مثبت تر منجر شود. ایجاد محیطی بر پایه صداقت همچنین باعث مسئولیت پذیری افراد می شود. 

 

5. خود را وقف ارزش های شرکت کنید

در یک کار تیمی اعضای تیم از رهبری که به طور فعال در چارچوب ارزش های شرکت کار می کند، لذت می برند. برای بسیاری از کارمندان، ارزش‌های شرکت احتمالاً بخشی از دلیلی است که در موقعیت شغلی فعلی خود کار می کنند.

 

6. تیم را به شیوه ای مثبت و مقتدرانه هدایت کنید

به طور معمول، اعضای تیم مدیری با مهارت های رهبری عالی را الگو قرار می دهند. مدیر در کار تیمی باید تعادلی بین مدیریت مثبت و مدیریت با اختیار پیدا کند. شما می توانید تیم خود را به گونه ای هدایت کنید که نسبت به ضرب الاجل ها و نتایج مورد انتظار خوش بینانه و در عین حال واقع بینانه باشد.

 

7. نتایج ثابتی را ارائه دهید که کارکنان برای تکرار آن تلاش می کنند

در کار تیمی اعضا دوست دارند بدانند که مدیر آن ها با نشان دادن تخصص، تجربه، مهارت های رهبری و مدیریت، موقعیت خود را به دست آورده است. به عنوان یک مدیر، با ارائه نتایج ثابت کارکنان را به کار کردن با انگیزه وادارید. وقتی مدیران الگوی خوبی باشند، کارمندان از آن ها پیروی کنند.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *