چگونه برای حقوق و دستمزد بهتر مذاکره کنیم؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

گاهی اوقات ممکن است در مصاحبه شغلی کارفرما حقوقی را به شما پیشنهاد دهد که انتظارات یا نیازهای شما را برآورده نکند. با این حال، خوب است که در مورد دستمزد بهتر مذاکره کنید یا حتی درخواست مزایای دیگر کنید. دانستن اینکه مهارت ها، تجربه و تخصص شما چقدر ارزش دارد، همه گام های مهمی برای مذاکره برای حقوق بهتر و پیشرفت شغلی شما هستند. در این مقاله، بهترین راه‌ها برای گفتگو در مورد افزایش حقوق و دستمزد، نکات مذاکره و بهترین زمان برای درخواست افزایش حقوق را بررسی می‌کنیم.

 

مذاکره حقوق و دستمزد چیست؟

مذاکره حقوق و دستمزد بین کارمند و کارفرما در مورد حقوق و دستمزد است. ممکن است قبل از پذیرش یک شغل، مذاکره برای حقوق و دستمزد را درخواست کنید.حال ممکن است کارفرما درخواست های شما را بپذیرد یا جایگزین هایی برای افزایش مستقیم حقوق پیشنهاد دهد.

 

مذاکره حقوق و دستمزد تضمین می کند که شما به اندازه کافی به زمان، تلاش و وفاداری خود به شرکت متعهد هستید. این فرآیند همچنین به شما امکان می دهد در حرفه خود پیشرفت کنید.

 

چه زمانی مذاکره برای حقوق و دستمزد مناسب است؟

تصمیم گیری در مورد زمان مذاکره درباره حقوق و دستمزد می تواند به اندازه مهارت های مذاکره ای که در طول مکالمه خود استفاده می کنید مهم باشد. موارد زیر زمان هایی است که مناسب است تا در مورد حقوق و دستمزد مذاکره کنید.

 

در پایان فرآیند استخدام

ممکن است پس از یک فرآیند استخدام با نتیجه مثبت، احساس کنید که صلاحیت‌های شما ارزش حقوق و دستمزد بالاتری را دارد.

 

هنگام گرفتن ترفیع

ممکن است شرکت شما یک ترفیع به شما پیشنهاد دهد که مستحق حقوق و دستمزد بالاتر باشد.

 

پس از کسب مدارک بالاتر

ممکن است یک مدرک، برنامه آموزشی یا سایر مدارک تحصیلی را تکمیل کرده باشید که مستلزم افزایش حقوق و دستمزد باشد.

 

پس از به عهده گرفتن نقش رهبری

مسئولیت های بیشتر اغلب منجر به افزایش حقوق و دستمزد می شود.

 

زمانی که سطح تجربه شما با حقوق و دستمزدتان مطابقت ندارد

اگر برای مدت طولانی در یک موقعیت شغلی کار کرده اید، ممکن است تجربه کافی و وفاداری از خود نشان داده باشید که مستلزم افزایش حقوق و دستمزد است.

 

زمانی که میزان حقوق و دستمزد در حرفه شما افزایش یافته است

اگر حقوق برای موقعیت های مشابه در حرفه شما افزایش یافته است، زمان آن است که حقوق و دستمزد رقابتی تری درخواست کنید.

 

آیا این مذاکره فقط برای میزان حقوق و دستمزد است؟

ممکن است حقوق و دستمزد را به عنوان میزان پولی که کارفرما در هر سال به شما می دهد در نظر بگیرید، اما حقوق و دستمزد می تواند علاوه بر پول، مزایای دیگری را نیز شامل شود. بنابراین می‌توانید برای دریافت امتیازات دیگر نیز مذاکره کنید، از جمله:

 

  • افزایش تعداد روزهای تعطیلات با حقوق
  • افزایش مرخصی با حقوق
  • گرفتن سهام شرکت
  • اتومبیل شرکت یا کمک هزینه برای حمل و نقل
  • بیمه درمانی
  • بیمه بازنشستگی
  • ساعات کاری قابل انعطاف
  • فرصت دورکاری

 

چگونه برای مذاکره حقوق و دستمزد آماده شوید؟

 

حقوق و دستمزد

 

در این زمینه همچنین می توانید مقاله چگونه درخواست افزایش حقوق کنیم؟” را هم مطالعه کنید.

 

راه‌های زیادی برای آماده شدن برای مذاکره حقوق و دستمزد وجود دارد. در اینجا 8 مرحله برای آماده شدن برای مذاکره حقوق و دستمزد وجود دارد:

 

1. ارزش خود را محاسبه کنید

دانستن ارزش خود مهمترین گام به سوی مذاکره برای حقوق و دستمزد بهتر است. اینکه چقدر باید به شما پرداخت شود معمولاً به چندین عامل مختلف بستگی دارد، از جمله:

 

  • میزان تجربه در حرفه تان
  • میزان تجربه رهبری
  • سطح تحصیلات، آموزش و سایر صلاحیت ها

 

مشخص کنید که چقدر تجربه مرتبط دارید و چه مدارک اولیه و پیشرفته ای دارید تا سطح شغلی شما را مشخص کند. به عنوان مثال، فردی با پنج سال سابقه کار در صنعت و مدرک مرتبط بهتر از یک فرد با مدرک مشابه اما بی تجربه است.

 

2. در مورد بازار تحقیق کنید

موقعیت های مشابه در صنعت و حرفه تان را بررسی کنید و ببینید که شرکت های دیگر چه میزان حقوق و دستمزد به کارمندان می دهند. همچنین حتماً مدارک و تجربه مورد نیاز برای این موقعیت ها را با موقعیت خود مقایسه کنید تا مطمئن شوید که واقعاً مشابه هستند. به عنوان مثال، اگر برای یک مدیر بازاریابی در سطح متوسط درخواست می‌دهید، می‌توانید حقوق دیگران در این سمت را با میزان تجربه، سطح تحصیلات، موقعیت جغرافیایی و نوع شرکت بررسی کنید.

 

دانستن میانگین حقوق و دستمزد در بازار و صنعت به شما کمک می کند تا در مورد دستمزد رقابتی مذاکره کنید. همچنین مذاکره برای سطح بالای محدوده میانگین نشان می دهد که شما معتقدید برای این نقش واجد شرایط استثنایی هستید و بیش از سایر افراد توانایی دارید.

 

3. دلایل خود را آماده کنید

قبل از اینکه وارد مرحله مذاکره با کارفرما شوید، دلایل تان را  برای داشتن حقوق و دستمزد بهتر آماده کنید و برای هر ادعایی یک مثال و تجربه داشته باشید.

 

به عنوان مثال، اگر ادعا می کنید که به دلیل موفقیت هایی که در گذشته داشته اید، باید حقوق بیشتری بگیرید، باید به جزئیات پروژه های موفقی که روی آنها کار کرده اید، بپردازید. اگر فکر می‌کنید که کار شما به نحوی باعث پیشرفت شرکت شده است، داده‌های آن را ارائه دهید، مثلا افزایش فروش به عنوان نماینده فروش.

 

4. برای مذاکره تمرین کنید

دلایل، توجیهات و شواهد درخواست حقوق خود را در قالب یک برنامه منسجم آماده و تمرین کنید. علاوه بر آن نتایج مختلف مانند رد احتمالی درخواست افزایش حقوق و دستمزد، سوالات یا پیشنهادات مذاکره از سوی کارفرما را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر کارفرما از شما بپرسد که چقدر حضور شما به تیم کمک می کند، چه باید بگویید؟ اگر کارفرمای شما به جای پرداخت دستمزد اضافی، تعطیلات اضافی را پیشنهاد کند چه باید بگویید؟

 

5. هزینه های مرتبط به کارتان را توضیح دهید

علاوه بر مدارک تحصیلی خود، می توانید هر گونه هزینه ای را که برای سفر، لوازم یا سایر موارد مرتبط با کار متحمل می شوید، را توضیح دهید. به عنوان مثال، شاید شما خارج از محدوده شرکت زندگی می کنید و برای رسیدن به محل کار باید بیشتر از سایر کارمندان در راه باشید. بخشی از پیشنهاد شما می تواند شامل این باشد که برای جبران این هزینه ها پول بیشتری می خواهید. این می تواند منجر به افزایش حقوق و دستمزد، کمک هزینه سفر، دسترسی به وسیله نقلیه شرکتی یا امکان دورکاری شود.

 

6. انعطاف پذیر باشید

انعطاف پذیر بودن در طول مذاکرات حقوق و دستمزد به این معنی است که مایل به همکاری با کارفرما هستید. اگر کارفرما نتواند مستقیماً حقوق و دستمزد شما را  افزایش دهد، ممکن است پیشنهاد متفاوتی مانند تعطیلات بیشتر یا ساعات کاری کمتر داشته باشد. در نظر بگیرید که این  گزینه ها چه مزایایی برای شما دارند که ممکن است به اندازه افزایش حقوق و دستمزد مفید باشد.

 

7. از کارفرما بابت وقتی که در اختیارتان گذاشت تشکر کنید

خواه مذاکره برای حقوق و دستمزد موفقیت آمیز باشد یا ناموفق، حتماً از وقت کارفرما ابراز قدردانی کنید. این رفتار حرفه ای نشان دهنده احترام به کارفرما است و با این کار، بدون در نظر گرفتن نتیجه، یک رابطه کاری مثبت را حفظ می کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *