چگونه درخواست افزایش حقوق کنیم؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

آیا به فکر درخواست افزایش حقوق خود هستید؟ در این صورت حتما خیلی استرس دارید!

تهیه کردن یک طرح پیشنهادی مناسب برای افزایش حقوق، می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. به طور کلی صحبت کردن راجع به پول در فرهنگ ما یک نوع تابو است. از این رو، بسیاری از ما از صحبت کردن درباره ی حقوق و دستمزد احساس ناراحتی می کنیم.

طبق تحقیقات انجام شده، نشان داده شده است که یکی از شایع ترین دلایل عدم مذاکره در مورد حقوق، احساس ناخوشایند مربوط به صحبت کردن در مورد درخواست پول بیشتر و یا درخواست ارتقا شغلی است!

توجه
پس برای غلبه کردن به این حس ناخوشایند باید آماده شوید! یاد بگیرید که چه موقع و چگونه می توانید درخواست افزایش حقوق بدهید تا این درخواست شما از طرف مخاطبین شما مورد پذیرش قرار بگیرد.

دلایل درخواست افزایش حقوق

قبل از درخواست افزایش حقوق، این نکته مهم است که بتوانید به این سوال از دیدگاه کارفرما پاسخ دهید که “چرا مستحق افزایش حقوق هستید؟”. دلایلی که می توانید برای درخواست افزایش حقوق خود بیاورید عبارتند از:

1. کارهایی بیشتری از محدوده وظایفتان انجام می دهید

عملکرد کاری شما اغلب یکی از قوی ترین استدلال ها برای دریافت افزایش حقوق است. انجام بیش از حد وطایفتان ممکن است شامل مواردی مانند مسئولیت‌های اضافی و کمک به همکارانتان باشد.

2. در انجام کارها ابتکار عمل نشان می دهید

شرکت‌ها کارمندانی را دوست دارند که برای حل مشکلات از راه های جدید و بهینه استفاده می کنند.  شما می توانید با پیدا کردن راه حل های مبتکرانه برای کارها و امور شرکت که موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شوند، نشان دهید که نیروی ارزشمندی برای آن مجموعه هستید.

3. قابل اعتماد هستید

شرکت‌ها عموماً کارمندانی را دوست دارند که می‌توانند بدون اینکه نظارت مستقیم روی آنها داشته باشند، به انجام کار توسط آنها اعتماد کنند. اگر به طور مداوم کار با کیفیت بالا را به موقع یا حتی زودتر انجام دهید، ممکن است مستحق افزایش حقوق باشید.

4. مهارت ها و توانایی های خود را افزایش می دهید

اگر به دنبال راه هایی برای ایجاد مهارت های جدید یا اصلاح مهارت هایی هستید که قبلاً دارید، مستحق افزایش حقوق هستید. بهبود مهارت ها شامل کسب مدارک مختلف در حوزه کاری خود، شرکت در دوره ها یا کارگاه های آموزشی در یک آموزشگاه یا شرکت در برنامه های توسعه حرفه ای شرکت می باشند.

5. برای سایر همکاران نقش منتور و راهنما دارید

راهنمایی یک کارمند دیگر مزایایی را برای شما، سرپرست شما و کارمند ارائه می دهد. به عنوان یک مربی، می توانید با به اشتراک گذاشتن دانش خود با سایر همکاران، ارزش نیروی کار شرکت را افزایش دهید و اغلب به آنها کمک می کنید تا عملکرد خود را بهبود بخشند.

6. به موفقیت شرکت کمک می کنید

اگر به طور مداوم کاری ارائه دهید که تأثیر مثبتی بر موفقیت شرکت داشته باشد، ممکن است مستحق افزایش حقوق باشید. نحوه اضافه کردن ارزش به شرکت ممکن است بر اساس موقعیت شما در شرکت متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است در بخش فروش کار کنید و ارائه ای آماده کنید که یک مشتری مهم را متقاعد کند که قراردادی با درآمد بالا امضا کند و منافع مالی برای شرکت تضمین شود.

چه زمانی برای درخواست افزایش حقوق مناسب است؟

چه زمانی برای درخواست افزایش حقوق مناسب است؟

زمان بندی در اینجا یک نقش کلیدی دارد و قوانین طلایی پیرامون این موارد عبارت است از:

  • درخواست افزایش حقوق در سالگرد استخدامی شما یا قبل از آن و یا در پایان سال مالی و یا سال تقویمی یا قبل از شروع بودجه بندی جدید می تواند زمان مناسبی باشد.
  • هنگامی که توانستید وظایف و مسئولیت های خود را در نقش خود ارتقا دهید و یا اگر توانستید میزان کارآیی بیشتری از خود نشان دهید یا توانستید در افزایش درآمدزایی نقشی اساسی داشته باشید
  • هنگامی که اهداف شرکت و اهداف GP را محقق کنید نیز زمان مناسبی برای درخواست افزایش حقوق است

 قبل از درخواست افزایش حقوق چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

قبل از درخواست افزایش حقوق، باید موارد ذکر شده در زیر را در نظر بگیرید:

  • چقدر توانسته اید در نقش خود مفید واقع شوید و دستاوردهای جدیدی را به دست آورید
  • اگر در کنار نقش اصلی شما، مسئولیت های دیگری هم به شما داده شده باشد
  • اگر توانسته باشید که کارآمدی بیشتری از خود نشان دهید
  • اگر توانسته باشید نقش موثری در افزایش گردش مالی و کارایی محل کار خود داشته باشید
  • اگر در حال حاضر کمتر از حداقل حقوق معمول به شما پرداخت می شود و یا حقوق پرداختی درخور سطح شما نباشد (که در این صورت حتی می توانید با مراکز قانونی نیز تماس بگیرید)
  • بررسی کنید که ایا واقعا لایق افزایش حقوق هستید؟ و اگر هستید، چرا؟ شما باید دلائل خود را با اعتماد به نفس و به شیوه ی اداری بیان کنید. اجازه ندهید که احساسات شما، رفتار شما را تحت تاثیر قرار دهد. در غیر این صورت کنترل شرایط از دست شما خارج خواهد شد و شما به نتیجه دلخواهتان نخواهید رسید.

چگونه کارفرما را قانع کنید که لایق افزایش حقوق هستید؟

چگونه کارفرما را قانع کنید که لایق افزایش حقوق هستید؟

شما باید قادر باشید که به طور واضح و محسوس واقعیت های مربوط به دستاوردهای خود را به اثبات برسانید. به عنوان مثال، کپی هایی از ایمیل ها، گزارش ها، نتایج و دستاوردهای خود، مشتری هایی که افزایش داده اید و کارهایی که تحت نظر و مدیریت شما انجام شده است را تهیه کنید و به کارفرما ارائه دهید.

از اطلاعاتی که در سازمان های معتبر و انجمن های صنفی ثبت شده است استفاده کنید تا مدارک شما را تائید کنند. با این کار به درخواست خود جهت افزایش حقوق اعتبار بخشیده‌اید.

نکاتی که باید هنگام درخواست افزایش حقوق در نظر بگیرید

نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

۱. صبور باشید

صبور بودن کمی خلاف توصیه های فوق به نظر می رسد، ولی بهتر است ادامه مطلب را به دقت بخوانید. نمی توانید انتظار داشته باشید که هر بار که به موفقیتی دست یافتید افزایش حقوق هم داشته باشید- این رفتار باعث می شود رئیس شما نسبت به این رفتار شما حساسیت نشان دهد و شخصیت شما زیر سوال برود.

پس یک قانون کلی خوب چه می تواند باشد؟  منتظر سر رسیدن قرارداد یک ساله خود شوید و یا حداقل صبر کنید تا یک سال از آخرین ترفیعی که گرفتید بگذرد.

۲. پرونده خود را آماده کنید

بله شما باید برای افزایش حقوق خود درخواست بدهید، ولی باید کارفرمای خود را هم متقاعد کنید. اگر شرکت شما برسی سالانه انجام نمی دهد، از سرپرست خود بخواهید تا یک بررسی کامل برای شما انجام دهد. می توانید از این جلسه استفاده کنید تا نشان دهید دلائل کافی برای افزایش حقوق را دارید.

۳. از آنها بازخورد بخواهید

اعتماد به نفس داشته باشید، ولی ظرفیت پذیرش انتقاد را هم باشید. در حقیقت، خود شما باید از آنها بخواهید تا شما را مورد نقد قرار دهند؛ چرا که اگر خود شما در پی یک ارزیابی صادقانه از عملکرد خود باشید، رئیس شما متوجه خواهد شد که شما درباره ی نقش و عملکرد خود بسیار جدی هستید.

۴. عددی را مد نظر بگیرید

درخواست افزایش حقوق با عدد

فقط به طور کلی درخواست افزایش حقوق نکنید- مقدار افزایشی را که می خواهید چه به تومان و چه به صورت درصد مشخص کنید و روشن کنید که این رقم منطقی است و تحقیقات خود را راجع به آن انجام داده اید. از مربیان یا سایر افراد مورد اعتماد که رشته کاری آنها با شما یکی است مشورت بگیرید و یا از سایت های شغلی بازدید کنید تا به یک حد متوسط و معمول برای افزایش حقوق خود برسید.

۵. زندگی شخصی خود را وارد این موضوع نکنید

مسائله ی افزایش حقوق خود را حرفه ای نگه دارید. ممکن است برای تامین هزینه ی افزایش اجاره ی منزل خود واقعا نیاز به پول اضافی داشته باشید، ولی در نظر داشته باشید که رئیس شما علاقه ای به شنیدن این حرف ها و هزینه های اضافی شما ندارد.

۶. قدردان باشید

این مساله نیازی به گفتن ندارد، ولی فراموش نکنید که حتما از کارفرمای خود به خاطر وقتی که برای شما گذاشته است تشکر کنید. مسلما او درگیر مسائل و کارهای زیادی است و اختصاص دادن ساعتی برای شما و رسیدگی به درخواست شما بسیار گران بها است.

حتی اگر او به درخواست شما پاسخ منفی داد، نا امید نشوید و باز هم از او تشکر کنید. همچنین می توانید عنوان کنید که دلیل موافقت نکردن او را درک می کنید و از او بپرسید که ایا می توانید به جای یک سال، بعد از شش ماه دوباره درخواست بررسی مجدد بدهید یا خیر.

سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403