تفاوت های بین فریلنسری و یک شغل استخدامی

به اشتراک گذاشتن مقاله

برای تغییر شغل، اغلب به تفاوت های بین فریلنسری و یک شغل استخدامی فکر می کنیم. در حالی که فریلنسری می تواند انعطف پذیری زیادی داشته باشد، خیلی از افراد ثبات کار کارمندی را ترجیح می دهند. بهترین گزینه برای شما احتمالا به عوامل شخصی و حرفه ای زیادی بستگی دارد. در این مقاله، تفاوت های اولیه بین کار استخدامی و فریلنسری و مزایای هر یک را مورد بحث قرار می دهیم.

فریلنسری در مقابل یک شغل استخدامی

در اینجا تفاوت های اساسی بین فریلنسری و کار کارمندی را بررسی می کنیم:

درآمد

فریلنسری می تواند تأثیر قابل توجهی بر درآمد شما داشته باشد. از این طریق شما این امکان را دارید که درآمد بیشتری نسبت به یک کارمند داشته باشید.

با این حال، تا زمانی که مشتری مناسب و دائمی نداشته باشید، نمی‌توانید به همیشگی بودن درآمد فریلنسری اطمینان کنید. برخی از ماه ها ممکن است سود بیشتری نسبت به ماه های دیگر بکنید، بنابراین ایده خوبی است که یک برنامه برای پس انداز داشته باشید. یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام فریلنسری در نظر بگیرید این است که ممکن است مجبور باشید به طور منظم به دنبال مشتریان یا مشاغل جدید بگردید، به خصوص در ابتدا و شروع کارتان.

کمک هزینه ها

داشتن یک شغل استخدامی به این معنی است که وقتی به تعطیلات می روید، هنگام مرخصی یا مرخصی زایمان، حقوق دریافت می کنید. وقتی برای خودتان کار می کنید، این مزایا وجود ندارند. اگر فریلنسر هستید، باید برای مواقعی که ممکن است نتوانید کار کنید، پس انداز داشته باشید.

مالیات

در بیشتر موارد، هنگام داشتن یک شغل استخدامی، شرکت مالیات را مستقیماً از حقوق شما کسر می کند. با این حال، هنگامی که شما یک فریلنسر در ایران هستید، مالیاتی پرداخت نمی کنید.

بازنشستگی

اگر یک شغل استخدامی دارید، معمولاً از حقوق ماهانه شما مالیات و دیگر کسری ها کم می شود. قسمتی از این پرداخت ها مربوط به مستمری شما هنگام بازنشستگی است.

وام

در یک شغل استخدامی تسهیلات مناسبی برای دریافت وام وجود دارد. بیشتر بانک ها برای وام دادن به فیش حقوقی و درآمد ثابت نیاز دارند که برای مشاغل کارمندی مناسب است.

تبلیغات و آموزش

در یک کار استخدامی می توانید از امکانات شرکت استفاده کنید. وقتی برای خودتان کار می کنید، کسی نیست که به پیشرفت و ارتقای شما کمک کند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت ها برای کارکنان خود دوره های آموزشی برگزار می کنند و به آن ها در پیشرفت شان کمک می کنند.

مزایا

برخی از کارفرمایان به کارکنان استخدامی خود مزایا و پاداش، مانند کمیسیون فروش، مراقبت از کودکان، عضویت در سالن ورزشی یا مراقبت های بهداشتی اختصاص می دهند. در کار فریلنسری پاداش ها و مزایا فقط از درآمد کسب و کار شما حاصل می شود.

امنیت شغلی

فریلنسری

افراد حرفه ای که توسط یک شرکت استخدام می شوند اغلب از داشتن یک حقوق ماهانه مشخص برخوردار هستند. مشاغل استخدامی اغلب ثبات شغلی بیشتری دارند. اما زمانی که شما فریلنسر هستید، ممکن است نتوانید بر امنیت شغلی یا درآمد منظم خود حساب کنید.

بیمه

در یک شغل استخدامی کارفرمای شما باید شما را بیمه کند. بسیاری از شرکت ها نیز به کارکنان خود بیمه عمر ارائه می دهند که در صورت فوت شما مبلغ مشخصی را به خانواده شما پرداخت می کند. اگر فریلنسر هستید، مسئولیت بیمه کردن برعهده خود شما است.

 

مزایای فریلنسری

بسیاری از متخصصان که فریلنسر هستند از مزایای بسیاری برخوردارند، مانند:

حواس پرتی کمتر

در یک کار استخدامی در فضای یک شرکت، ممکن است عوامل حواس پرتی زیادی وجود داشته باشد، مانند مکالمات در محل کار یا جلسات مکرر. برخی از افرادی که در خانه کار می کنند یا فقط به صورت دوره ای با مشتریان خود ملاقات می کنند ممکن است تمرکز و بهره وری بیشتری داشته باشند.

برنامه های انعطاف پذیر

افراد حرفه ای که فریلنسر هستند می توانند برنامه های خود را تنظیم کنند و حتی به صورت روزانه یا هفتگی آن را تغییر دهند. علاوه بر این، اگر فریلنسر هستید، لازم نیست نگران استفاده از روزهای مرخصی با حقوقی که شرکت ها به کارمندان استخدامی خود اختصاص می دهد، باشید.

کاهش زمان و هزینه رفت و آمد

بسیاری از افراد فریلنسر از کار کردن در خانه یا در کافه لذت می برند. در نتیجه ممکن است هزینه های مربوط به رفت و آمد مانند بنزین، پارکینگ، قهوه یا ناهار کاهش یابد.

استراتژی های خلاقانه

وقتی یک کار استخدامی دارید، سرپرستتان ممکن است وظایف و روش های خاصی را از شما بخواهند. اما اگر فریلنسر باشید، ممکن است بتوانید خلاقانه تر فکر کنید و راه های مختلفی را برای انجام وظایف یا پروژه ها کشف کنید و بکار بگیرید.

ناظر خود باشید

افرادی که فریلنسر هستند می توانند مدیر خودشان باشند. آن ها مجبور نیستند به کسی جواب پس بدهند یا شرح وظایف خود را از کسی دیگر بخواهند.

داشتن یک شغل فریلنسری از خیلی جهات شبیه به دورکاری می باشد، مقاله “مهم ترین چالش های دورکاری و چکونگی غلبه بر آن ها به شما کمک می کند تا بتوانید بر چالش های اینگونه مشاغل غلبه کنید.

 

مزایای داشتن یک شغل استخدامی

مزایای یک شغل استخدامی به شرح زیر است:

درآمد قابل اعتماد

شاید بزرگترین مزیت یک شغل استخدامی، داشتن یک حقوق ثابت باشد. کارمندان می توانند برای درآمد خود بدون هیچ نگرانی برنامه ریزی کنند.

محل کار مشخص

در یک شغل استخدامی شما هر روز به یک دفتر یا محل کار مراجعه می کنید. داشتن یک محل کار ثابت به تعادل بین کار و زندگی و اجتماعی شدن با همکاران کمک می کند.

زمان‌بندی‌های قابل پیش‌بینی

در یک کار استخدامی، معمولاً یک برنامه زمان‌بندی مشخص دارید. دانستن برنامه کاری می تواند برنامه ریزی خارج از محل کار را برای شما آسان تر کند.

پاداش و مزایا

در یک شغل استخدامی شما پاداش‌های حقوقی، مانند پورسانت دریافت می کنید. بسیاری از کسب و کارها مزایایی مانند مراقبت های درمانی یا حمایت از کودکان را نیز برای کارمندان ارائه می دهند.

ثبات شغلی

در یک شغل استخدامی، ممکن است امنیت شغلی بیشتری نسبت به یک فریلنسر داشته باشید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *