مهم ترین چالش های دورکاری و چگونگی غلبه بر آنها

به اشتراک گذاشتن مقاله

با وجود اینکه کارمندان به هنگام کار کردن خارج از محیط اداری مرسوم، بازدهی بیشتری دارند و همین موضوع می‌تواند از مهم‌ترین مزایای دورکاری محسوب شود، اما در معرض ساعات کاری طولانی تر، سرعت کاری فشرده تر، تداخل خانه – کار و در برخی موارد اضطراب بیشتر هستند. در ادامه مهم‌ترین چالش های دورکاری را بررسی خواهیم کرد.

کار کردن بیش از حد

یکی از دلایلی که مدیران با دورکاری موافقت نمی کنند، ترس از تحلیل رفتن کارمندان بدون نظارت حضوری و روابط بین فردی می باشد. اما در حقیقت، خلاف این قضیه، صادق است: احتمال دارد که کارمندان دورکار حتی در انواع مشاغل دورکاری، حجم کاری بیشتری را انجام دهند. هنگامی که زندگی فردی و کاری شما هر دو زیر یک سقف باشند، تعادل برقرار کردن بین آنها سخت ترمی شود.

– چگونه از انجام کار زیاد خودداری کنیم؟

ممکن است نیاز باشد، به خود استراحت دهید و زمان دقیق آغاز و پایان کار را مشخص کنید. در غیر این صورت، شما در خطر فرسودگی شغلی قرار دارید. چند نکته که می توانند به شما کمک کنند از این قرارند:

  • قرارهای خود را در پایان روز انجام دهید، تا خود را ملزم به بیرون رفتن از خانه کنید.
  • جهت استراحت، زنگ هشدار گوشی خود را تنظیم کنید.
  • با تیم کاری خود در مورد زمان ترک کار صادق باشید.
  • بین خانه و مکان کاری مرز فیزیکی ایجاد کنید.
  • اعلان های تلفن همراه و کامپیوتر خود را خاموش کنید، چرا که ساعت ها موجب پرت کردن حواس شما می شوند.

عدم توانایی در اولویت بندی کار

بازاریابی از مشاغل دورکاری

نیاز است که کارمندان دورکار، مهارت خودجوشی در مدیریت زمان داشته باشند، به این دلیل که در اطراف ما کسی وجود ندارد که دائماً کار ما را نظارت کند یا زمان را برای ما مدیریت کند.

با این وجود پایبند بودن به برنامه و مدیریت کارها، برای هرکارمندی دشوار است که می‌توان گفت از جدی‌ترین چالش های دورکاری است، این امر به ویژه برای کارمندان دورکار که در حال گذراندن روزهای کاری انعطاف پذیر تر، بدون لباس کار و نیز دور از مدیران هستند، چالش برانگیز است.

– چگونه مطمئن شوید که مهمترین کارها را انجام داده اید؟

  • تمام تلاش خود را انجام داده باشید.
  • تعداد کارهایی را که هر روز قصد انجام آن را دارید، محدود کنید.
  • نرم افزاری نصب کنید که حواس پرتی شما را محدود کند.
  • انرژی خود را مدیریت کنید، نه وقت خود را.

عوامل حواس پرتی: خانواده، حیوان خانگی یا زنگ در

منابع استرس کاری

خبر خوب این است که در زمان کارکردن در خانه، خبری از سر زدن همکار به میز شما و دیگر عوامل حواس پرتی نیست (امروز تولد فلانیه، بیاین بریم تو اتاق استراحت کیک بخوریم). خبر بد این است که شما باید با دیگر انواع حواس پرتی و وقفه در کار سر و کله بزنید، خواه این وقفه از جانب نامه رسان برای گرفتن امضای شما باشد، یا از طرف خویشاوندان که بدون خبر قبلی به شما سر می زنند.

به خصوص اگر کودک خردسال در خانه داشته باشید شرایط سخت تر می شود و چالش های دورکاری جدی‌تر، چرا که متوجه این موضوع نمی شوند که شما در کنار آنها هستید ولی نمی توانید با آنها بازی کنید.

– چگونه عوامل وقفه در کار را مدیریت کنیم؟

هیچ راهی برای فرار از عوامل حواس پرتی از طرف خانواده، حیوان خانگی، نامه رسان و همسایه ها نیست. گاهی اوقات واقعاً نیاز است که در کار شما وقفه ایجاد شود – مثلاً سگ شما نیاز به بیرون رفتن دارد یا فرزندتان آسیب دیده است.

شفاف و قاطع بودن در مورد این که کدام یک از عوامل وقفه در کار نیاز فوری به رسیدگی دارند و کدام یک می توانند منتظر بمانند، بسیار مهم است.

  • نوعی علامت را مشخص کنید که به دیگران نشان می دهد شما چه زمانی در حال تمرکز بر روی انجام کار هستید.
  • به دیگران توضیح دهید چرا برای شما دوری از عوامل حواس پرتی مهم می باشد.
  • استخدام پرستار برای مراقبت از کودکان خردسال، امری ضروری است، مگر اینکه قصد داشته باشید فقط در زمان خواب آنها کار کنید.
  • به کودکان خود و افراد مهم دیگر، خود کفایی و مشغول کردن خود را آموزش دهید.
  • ساعات کار ثابت داشته باشید.

انزوا و عدم حواس پرتی از سوی دیگران

اگر در خانه و یا در زمان کار، فرد دیگری از اعضای خانواده در کنار شما نباشد، ممکن است مشکل معکوسی را تجربه کنید: تنهایی. حتی با وجود دسترسی به اینترنت و ابزارهایی مانند Slack ، هنوز هم ممکن است از تنها بودن در یک مکان به مدت طولانی دچار ” تب کابین (افسردگی ناشی از ماندن در خانه)” شوید.

– چگونه به هنگام کارکردن در خانه، احساس انزوا نکنید؟

به هنگام کار در خانه، فرد تلاش می کند احساس تنهایی نکند، مخصوصاً اگر یکی از دلایل لذت بردن از دور کاری، دور بودن از افراد زیاد در محیط پیرامون است. در این زمان باید نوعی تعادل را برقرار کنید.

  • در برنامه خود، وقت استراحتی برای بودن در اجتماع بگنجانید.
  • سعی کنید، در فضاهای مشترک کاری و یا در کافی شاپ ها کار کنید.
  • در مورد پیوستن به گروه ها یا سازمان های محلی قاطع تر باشید.

مسائل ارتباطی و خارج از حلقه بودن

در صورتی که برخی از افراد تیم کاری شما در اداره کار می کنند، اما شما در منزل هستید، ممکن است مسئله ارتباطی پیچیده تر شود. ممکن است در مورد اینکه دیگران با یکدیگر جلسه کاری برگزار می کنند و بدون شما تصمیم گیری می کنند، خیال پردازی کنید و ممکن است حق با شما باشد. در صورتی که شرکت، فرهنگ شرکت دادن افراد دور کار در مسائل شرکت را پیاده نکرده باشد، شما ممکن است دور از دید و دور از ذهن باقی بمانید.

تنها راه حل واقعی، ارتباط برقرار کردن هر چه بیشتر است. هر چیزی را که می تواند موجب سوء تفاهم شود، روشن کنید و در صحبت کردن فعال باشید.

ارتباط موثر بین مدیر و کارمند می‌تواند مسئله چالش برانگیزی باشد. خوشبختانه، روش‌هایی برای بهبود این تعامل وجود دارند. در این جا شش روش برای از بین بردن موانع و ایجاد ارتباط موثر بین مدیران و کارمندان معرفی شده اند.

راهکارهای ارتباط موثر بین مدیر و کارمند

مشکلات تکنولوژی از چالش های دورکاری

هیچ چیز به اندازه قطع شدن اینترنت یا خراب شدن سیستم نمی تواند یک کارمند دورکار را بترساند. هر دو اینها مشکلاتی هستند که در انواع دورکاری وجود دارند و  باید حل شوند.

برای آرامش خاطر یا عدم تأخیر در کار – می توانید یک برنامه ی پشتیبانی back up داشته باشید. یک دستگاه هات اسپات متحرک مانند MiFi یا یک برنامه ی تلفن همراه که امکان اتصال به اینترنت را فراهم می کند، می تواند شما را به هنگام قطعی اینترنت نجات دهد. یک کامپیوتر پشتیبان – یا شاید حتی یک تبلت – نیز می تواند تا زمانی که کامپیوتر تعمیر شود ، به شما کمک کند.

عادات بد مربوط به سلامتی

کارهای کامپیوتری و یا اینترنتی کارکنان را به سمت زندگی کم‌تحرک‌تر سوق می‌دهد، هیچ فرقی نمی کند دفتر شما کجا باشد که می‌توان گفت همین قضیه از مهم‌ترین مشکلات محیط کار محسوب می‌شود. گرچه، زمانی که در خانه هستید، راحت تر می توانید به عادت های بد بپردازید.

باشگاه رفتن برای افزایش سلامتی

هیچ قرص جادویی برای حل این مشکل وجود ندارد. شما باید به هنگام کار کردن در خانه بیشتر مراقب عادت های سلامتی خود باشید. شما می توانید در تقویم یا اپلیکیشن انجام کارها، به خود یادآوری کنید که سالاد بخورید یا حرکات یوگا انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *