حضور و غیاب تحت وب

به اشتراک گذاشتن مقاله

زمانی حضور و غیاب تحت وب امر مهمی محسوب نمی‌شد، اما امروزه با توجه به انتظار مدیران از دسترسی آنی به اطلاعات حتی از راه دور، برای بسیاری از سازمانها این موضوع به یک نیاز اصلی بدل شده است.

قبل از ساختن انواع نرم ­افزارهای حضور و غیاب، این کار به صورت دستی در دفاتر مخصوص حضور و غیاب انجام می­شد. اما با پیشرفت تکنولوژی و مشکلاتی مثل زمان­ بر بودن روش قبل و دقیق نبودن اطلاعاتی که به صورت دستی وارد می­شدند، بسیاری از سازمان­ها اقدام به استفاده از نرم­افزارهایی برای سیستمی کردن حضور و غیاب  و اتوماسیون کردن این روش قدیمی کردند.

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب

اتوماسیون به معنای عمل کردن، با کمترین تأثیر عامل خارجی (انسان) است. تا کنون شنیده اید که در مورد کارهای اداری از واژه «اتوماسیون اداری» استفاده می­شود، به این معنا که سیستم ادارات از حالت قبلی که انجام کارها به صورت دستی بوده و تمام مستندات به صورت فیزیکی بایگانی می­ شدند؛ به سیستم جدید کامپیوتری تغییر کرده اند؛ و این کامپیوتر است که وظیفه جمع ­اوری، ذخیره و ارسال مستندات و پیام­های الکترونیک را بر انجام می­دهد. سیستم حضور و غیاب سازمان­ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌­اند. یکی از این نرم ­افزارها که می­تواند جای حضور و غیاب سنتی را بگیرد با عنوان نرم ­افزار «حضور و غیاب تحت وب» در اختیار سازمان‌­ها قرار گرفته است. استفاده از این نرم­ افزار مزایایی دارد که در ادامه این مطلب به آن اشاره می‌­شود.

سیستم حضور و غیاب تحت وب دینگ، یک سیستم کاملا هوشمند و سریع است و مزایای دیگری هم دارد که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

مزایای حضور و غیاب تحت وب

مزایای حضور و غیاب تحت وب

  • امکان گرفتن گزارشهای مختلف برای مدیریت
  • اطمینان مدیریت و حتی پرسنل از صحت زمانهای ثبت شده
  • از بین رفتن امکان تقلب و دستکاری در زمانهای ورود و خروج
  • محاسبه راحت ساعت کار پرسنل و حقوق و دستمزد آنها
  • امکان تعریف و ویرایش شیفت¬های کاری
  • امکان تعریف انواع مرخصی¬های ساعتی و روزانه
  • امکان تعریف انواع مأموریت¬های ساعتی و روزانه
  • وجود دو نوع تقویم شمسی و میلادی

با توجه به مزیتهای فوق، می­بینیم که گرایش سازمانها به سمت تکنولوژیهای جدید و به‌روزتر کاملا طبیعی و از لحاظ هزینه­ای نیز برای آنها بسیار مقرون به صرفه­تر است.

نیاز به حضور و غیاب تحت وب پس از شیوع کرونا

یکی دیگر از مسائلی که امروزه توجه زیادی به آن می­شود، این است که با توجه به شیوع بیماری کرونا و دورکار شدن پرسنل، حضور و غیاب کارمندان شکل جدیدی به خود گرفته و اینجاست که حضور و غیاب تحت وب می­تواند راه چاره­ای باشد.

از آنجا که این نرم افزار، شرایط دورکاری از جمله ثبت حضور و غیاب و حتی ساعات اضافه کاری را هم پشتیبانی می­کند، شرکتها نیازی به خرید نرم افزار جدیدی برای مدیریت شرایط دورکاری ندارند. و این هم مزیت بسیار بزرگی برای سازمانها است، چون گاهی در شرایط خاص، مثل آلودگی هوا، حوادث غیرمترقبه، تعطیلات اجباری پیش­بینی نشده و نهایتاً شرایط کنونی که دورکاری کارمندان به دلیل شیوع بیماری کرونا مدتی است به صورت یک قانون موقت باید اجرا شود، مجبور به دورکار نمودن پرسنل خود هستند.

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب چیست؟

 اکنون می­خواهیم به زبان ساده­تر شرح دهیم که نرم­افزار تحت وب چیست. نرم­افزار تحت وب به نرم­افزاری گفته می­شود که کاربران برای استفاده از آن به یک ارتباط شبکه­ای و یک مرورگر مانند کروم، فایرفاکس یا هر مرورگر دیگری نیاز دارند.

حضور و غیاب تحت وب چیست

البته اینکه می­گوییم این نرم افزار تحت وب است به معنای آن نیست که عمکرد آن وابسته و اینترنت است و بدون اینترنت مشکلی برای آن پیش خواهد آمد. جالب است این را بدانید که قطع یا وصل بودن اینترنت مشکلی در اجرای نرم افزار پیش نمی­آورد؛ و بدون اتصال اینترنتی هم نرم افزار اجرا می­شود. پس از طریق همین اتصال شبکه­ای که شرح داده شد، کارمندان دورکار می­توانند منزل به انجام کار پرداخته و ساعات کاری و حضور و غیاب خود را از همین طریق ثبت کنند.

مدیران نیز می­توانند همانند سابق با کنترل و نظارت بر شبکه کارمندان را مدیریت کنند. حتی با این روش کارمندان دورکار بسیار دقیق­تر از کارمندان عادی مدیریت می­شوند. برای این کار کافی است سازمانها نرم افزار مربوط به دستگاه حضورو غیاب را روی سیستم خود نصب کنند تا کارمندان بتوانند با ورود به محیط نرم افزار ساعات کاری و اضافه کاری خود را ثبت کنند.

سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *