قدردانی نشدن در محیط کار: چرا این اتفاق می افتد

در یک شغل ایده آل، شما احساس می کنید که از کار شما در تیم قدردانی می شود. در حالی که کار می تواند یک تجربه لذت بخش باشد، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که اینطور نباشد. قدردانی نشدن در محیط کار بسیار ناخوشایند است، اما شما می توانید شرایط را بهتر کنید. در این مقاله، توضیح می‌دهیم که چرا ممکن است دچار این احساس شوید و چگونه باید این مشکل را حل کنید.

 

احساس عدم قدردانی در کار به چه معناست؟

اگر احساس می کنید در محیط کار مورد قدردانی قرار نمی گیرید، این معمولاً ناشی از این باور است که همکاران یا کارفرمای شما تلاش های شما را تشخیص نمی دهند. این ممکن است به این معنی باشد که آن ها هر کاری را که شما انجام می دهید نادیده می گیرند. در برخی موارد، آن ها حتی ممکن است به طور غیر منطقی از کار شما انتقاد کنند یا شما را تحقیر کنند. برخی از نشانه های نادیده گرفته شدن شامل موارد زیر می باشد:

 

  • عدم توجه به تلاش های شما
  • انتقاد بی مورد و همیشگی از شما یا کارتان
  • دریافت دستمزد کمتر از همکارانی که کار مشابهی را انجام می دهند
  • شرکت ندادن در جلسات یا گفتگوها
  • افراد دیگری برای تلاش های شما اعتبار می گیرند
  • بازخورد یا اطلاعات ناکافی در مورد وظایف یا پروژه های شما
  • عدم پاسخگویی به مشکلات شما در محیط کار
  • پیشرفت نکردن با وجود تلاش زیاد

 

اهمیت احساس قدردانی در محیط کار

اگر در محیط کار احساس قدردانی می کنید، این هم برای شما و هم برای شرکت مفید است. احساس قدردانی یک محرک مهم است و باعث می شود تا کارمندان وظایف خود را با اعتماد به نفس و انگیزه انجام دهند. احساس قدردانی می تواند به شما کمک کند تا در کار خود احساس امنیت کنید و مشارکت در موفقیت بلندمدت تیم را افزایش دهید. هم همکاران و هم کارفرمای شما می توانند باعث شوند که احساس کنید مورد قدردانی قرار می گیرید. وقتی شما بدانید که عضوی ارزشمند هستید، با انگیزه و انرژی بیشتری کار می کنید.

 

نحوه مدیریت احساس عدم قدردانی در محل کار

 

محیط کاری مطلوب

 

اگر احساس می کنید در محیط کار از شما قدردانی نمی شود، کارهایی وجود دارد که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید. برخی از مراحلی که ممکن است کمک می کنند عبارتند از:

 

1. احساس خود را درک کنید

قدردانی نشدن در درجه اول یک احساس است. کمی وقت بگذارید و به آنچه در محیط کار انتظار دارید فکر کنید. سعی کنید ارزیابی کنید که این انتظارات چقدر موجه هستند. ممکن است متوجه شوید که انتظارات شما بیشتر از آن چیزی است که تیم می تواند به شما عرضه کند.

 

همچنین ممکن است گاهی روی حوادث منفی تمرکز کنید و موارد مثبت را نبینید. سعی کنید به مواردی فکر کنید که در محیط کار از شما قدردانی شده است. به عنوان مثال، اگر کارفرما یا مدیر شما وظایف مهمی را به شما محول کرده است، این معمولاً نشانه این است که آن ها به شما اعتماد دارند و برای توانایی های شما ارزش قائل هستند. اگر در یافتن مواردی از این قبیل قدردانی مشکل دارید، احتمالاً احساس عدم قدردانی شما درست است.

 

2. همکاران خود را رصد کنید

یک راه خوب برای تعیین اینکه آیا از شما قدردانی می شود یا خیر این است که همکاران خود را زیر نظر بگیرید. برای مثال، اگر آن ها به طور مداوم برای همان کاری که شما انجام می‌دهید مورد توجه قرار می گیرند، این ممکن است نشان دهنده یک سوگیری باشد. برعکس، اگر به ندرت اتفاق می‌افتد که کسی در محیط کار مورد تحسین قرار گیرد، احتمالاً انتظارات شما بالاتر از دیگران است.

 

3. با یک همکار مورد اعتماد صحبت کنید

در برخی موارد، تشخیص اینکه آیا احساس شما از قدردانی نشدن درست است یا صرفاً یک سوء تفاهم است ممکن است دشوار باشد. اگر همکار مورد اعتمادی دارید، احساسات خود را با او در میان بگذارید و نظر او را هم بخواهید، زیرا ممکن است تجربه مشابهی با شما داشته باشند. در این صورت می توانید مطمئن باشید که  احساس شما درست است و مورد قدردانی قرار نمی گیرید.

 

4. با کارفرمای خود صحبت کنید

اگر نمی توانید احساسات خود را با یک همکار به اشتراک بگذارید، یا اگر همکارتان احساس شما را تایید کرده است، ممکن است ایده خوبی باشد که با کارفرما یا مدیر خود صحبت کنید. حتی اگر قبلاً احساس کرده اید که آن ها جزو کسانی هستند که قدر شما را نمی دانند. در مورد احساسات خود ذهنی باز داشته باشید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید از شما قدردانی نمی شود. کارفرما یا مدیر شما ممکن است بتواند اقداماتی برای رسیدگی به این مشکل در محیط کار انجام دهد یا راه هایی برای تأثیرگذاری بر فرهنگ شرکت بیابد.

 

5. الگوی قدردانی باشید

در برخی موارد، فرهنگ موجود در محیط کار ممکن است این نوع رفتار نادرست را تشویق کند. ممکن است همکاران شما احساس کنند که قدردانی نکردن از برخی همکاران، به خصوص اگر تازه کار باشند، طبیعی است. اگر فکر می کنید ممکن است کارساز باشد، می توانید شما شروع کننده باشید از همکاران خود قدردانی می کنید. این کار ممکن است نیاز به صبر داشته باشد، اما می تواند الگوی خوبی برای دیگران باشد.

 

6. دستاوردهای خود را بگویید

گفتن دستاوردها و مشارکت ها در محیط کار می تواند مفید باشد. این مهم است که این کار را به گونه ای انجام دهید که به نظر نرسد که مغرور هستید. کار دیگری که می توانید انجام دهید درخواست بازخورد است. با انجام این کار، همکاران شما از تلاش های شما آگاه می شوند و ممکن است از شما قدردانی کنند.

 

بغیر از قدردانی نشدن، محیط کار می تواند چالش های دیگری نیز داشته باشد، در مقاله “10 چالش مهم در محل کار که ممکن است با آن ها مواجه شوید” آن ها را بررسی کرده ایم و راه حل ارائه داده ایم.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.