نحوه مدیریت لیست بازاریابی ایمیلی در کسب‌و‌کار

اگر برای مدت طولانی در تجارت و کسب‌و‌کار بوده‌اید، می‌دانید که به یک لیست ایمیل نیاز دارید. بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و فروش بیشتری را برای شرکت خود به ارمغان بیاورید. اما ایجاد یک لیست ایمیل به تنهایی کافی نیست. شما همچنین به راهی برای مدیریت و بهینه‌سازی لیست ایمیل خود نیاز دارید. این فرآیند به عنوان مدیریت لیست ایمیل شناخته می‌شود. در این مقاله، با برخی از بهترین رویکردها برای مدیریت لیست ایمیل خود آشنا خواهید شد و اینکه چگونه نرم افزار بازاریابی ایمیلی با کیفیت بالا می‌تواند به شما کمک کند را بررسی خواهیم کرد.

 

مدیریت لیست ایمیل چیست؟

 

مدیریت لیست ایمیل نحوه سازماندهی مشترکین ایمیل در کسب و کار است. این فرآیند اعتبارسنجی آدرس‌های ایمیل، خلاص شدن از شر اکانت‌های غیرفعال و حفظ یک لیست سالم است. هنگامی که به طور منظم لیست ایمیل خود را مدیریت می‌کنید، مطمئن می‌شوید که به روز و دقیق است، بنابراین به شما امکان می‌دهد ارزش بیشتری را به مشترکین بازاریابی ایمیلی خود ارائه دهید.

 

چرا مدیریت لیست ایمیل مهم است؟

 

یک استراتژی بازاریابی ایمیل قوی در کسب‌و‌کار به یک پایگاه مشترک فعال بستگی دارد. افراد به دلایل مختلف برای ایمیل‌های شما ثبت‌نام می‌کنند و بسیاری از آنها در مقطعی علاقه خود را از دست می‌دهند. درصد معینی از مردم در نهایت اشتراک خود را لغو می‌کنند، در حالی که دیگران این کار را نمی‌کنند، آنها فقط ایمیل‌های شما را باز نمی‌کنند. بدتر از آن، ایمیل‌های شما ممکن است به پوشه اسپم بروند، که به قابلیت تحویل کمپین‌ها و در نهایت به شهرت شما آسیب می‌زند.

 

مدیریت لیست ایمیل باید هسته اصلی استراتژی بازاریابی ایمیلی شما باشد. با حفظ فهرستی از مشترکین، می‌توانید محتوا و پیشنهادهایی ایجاد کنید که مستقیماً با مخاطبان کسب‌و‌کار شما صحبت می‌کند.

 

بهترین روش‌ها برای مدیریت لیست ایمیل

 

شما زمان و پول زیادی را برای رشد لیست ایمیل کسب‌و‌کار خود سرمایه گذاری کرده‌اید، بنابراین می‌خواهید آن را به خوبی مدیریت کنید. در اینجا 4  روش برای مدیریت لیست بازاریابی شما را بررسی کرده‌ایم:

 

1. از روش دوبار انتخاب استفاده کنید.

 

قبل از اینکه مشتریان کسب‌و‌کار شما بتوانند ایمیل‌های بازاریابی شما را دریافت کنند، باید اشتراک ایجاد کنند. اگر فقط به یک انتخاب واحد نیاز دارید، آن‌ها می‌توانند به محض مشترک شدن، ایمیل‌هایی از شما دریافت کنند. با انتخاب دوبار، آنها باید از طریق ایمیل تأیید کنند که در لیست پستی شما ثبت نام کرده‌اند.

 

2. یک مقدمه خوشامدگویی تنظیم کنید.

 

وقتی یک مشترک ایمیل جدید به لیست بازاریابی کسب و کار شما می‌پیوندد چه اتفاقی می افتد؟ امیدواریم که آن شخص وارد توالی خوش آمدگویی شما شود، یک سری ایمیل خودکار که مشترکین جدید بلافاصله پس از ثبت نام دریافت می‌کنند. این فرصتی است برای آنها تا شما را بشناسند و با تجارت شما ارتباط برقرار کنند.

چند نکته برای ایجاد یک خوشامدگویی جذاب:

  • از لحن محاوره‌ای در ایمیل‌های خود استفاده کنید.
  • یک سوال بپرسید و از مشترکین خود دعوت کنید تا به ایمیل پاسخ دهند.
  • یکی از بهترین محتوای خود را به اشتراک بگذارید.
  • ایمیل‌ها را خیلی با فاصله از هم نفرستید.

 

3. مشترکین خود را تقسیم بندی کنید.

 

شخصی‌سازی ایمیل‌های بازاریابی کسب و کار شما می‌تواند نرخ باز شدن را به اعدادی بسیار بالاتر از ایمیل‌های عمومی ارسال‌شده افزایش دهد. بهترین راه برای ارسال ایمیل های هدفمند این است که مشترکین ایمیل خود را تقسیم بندی کنید تا بدانید چه کسی باید چه چیزی را دریافت کند.

بخش‌بندی می‌تواند یک تعهد بزرگ به نظر برسد، بنابراین اگر قبلاً تقسیم‌بندی مشتری را انجام نداده‌اید، بهتر است از کوچک شروع کنید. با تقسیم بندی لیست خود بر اساس جمعیت شناسی بازاریابی، مانند سن، جنسیت و سطح درآمد شروع کنید. این عوامل به تنهایی می‌توانند چیزهای زیادی در مورد علایق مشترکین به شما بگویند. همچنین می‌توانید مشترکین کسب‌و‌کار خود را بر اساس اینکه آیا از قبل مشتری هستند یا خیر تقسیم‌بندی کنید. می‌توانید مشتریان فعلی خود را بر اساس خریدهای گذشته یا کل مبلغی که خرج کرده‌اند، تقسیم بندی کنید.

 

4. مشترکین غیرفعال را از لیست خود حذف کنید.

 

کسب‌و‌کار

 

آخرین مرحله برای حفظ یک لیست ایمیل بازاریابی سالم، حذف مشترکین غیرفعال کسب و کار است. ممکن است حذف مشترکین غیر منطقی به نظر برسد، اما مهم نیست که چند مشترک دارید. آنچه مهم است مشارکت کلی شماست.

 

مشترکین غیرفعال کسب‌و‌کار یا “مرده” افرادی هستند که در 90 روز گذشته حتی یک ایمیل از کسب و کار شما را باز نکرده‌اند. ارائه دهنده ایمیل شما باید راهی برای یافتن سریع این اطلاعات داشته باشد. هنگامی که مشترکین غیرفعال خود را شناسایی کردید، آنها را تگ کنید و آخرین ایمیل را با فرصت ماندن در لیست خود برای آنها ارسال کنید.

 

نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی که می‌تواند به مدیریت لیست شما کمک کند

 

یکی از اجزای مهم کمپین‌های بازاریابی ایمیلی موفق، هدف قرار دادن افراد مناسب برای کسب‌و‌کار است. برای انجام این کار، باید از استراتژی‌های مدیریت لیست و ابزارهای تقسیم بندی مناسب استفاده کنید. این ترکیب تضمین می‌کند که ایمیل‌هایی را برای کسانی که می‌خواهند پیام‌های شما را دریافت کنند، ارسال می‌کنید و همچنین مطمئن می‌شوید که کسانی که ایمیل‌های شما را می‌خواهند، پیام‌هایی دریافت می‌کنند که مخصوصاً برای آنها جذاب است. در اینجا 4 مورد از بهترین ارائه دهندگان نرم افزار بازاریابی ایمیلی وجود دارد که می‌توانند در هر دو زمینه به شما کمک کنند.

 

monday.com

monday.com یک ابزار مدیریت پروژه است که برای ساده کردن مدیریت لیست بازاریابی ایمیلی طراحی شده است. شما می‌توانید تعداد زیادی از مخاطبین ایمیل را در برنامه ذخیره کنید.

 

از طریق فرم‌های انتخابی قابل تنظیم monday.com، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ویژگی‌های نوآورانه نرم‌افزار نیازهای کسب‌وکار شما و مشترکین بالقوه شما را برآورده می‌کند. این شرکت کمپین های بازاریابی ایمیل خودکار و تجزیه و تحلیل دقیقی را ارائه می دهد که نرخ باز شدن ایمیل، نرخ تبدیل و نرخ پرش را از جمله ابزارهای دیگر ردیابی می کند.

 

HubSpot

 

HubSpot پیشرو در نرم افزار بازاریابی است و راه حل مدیریت ایمیل آن یکی از بهترین راه‌حل های موجود برای کسب‌و‌کار شما است. می‌توانید از این نرم افزار برای ایجاد و پیگیری کمپین‌های ایمیل شخصی استفاده کنید.

 

Constant Contact

 

با Constant Contact، می‌توانید لیست ایمیل خود را مدیریت کنید، یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید و کمپین‌های تبلیغاتی خود را نظارت کنید، همه در یک برنامه. این نرم‌افزار فوق‌العاده کاربردی است و بسیاری از ویژگی‌های ایمیل مارکتینگ پیشرفته را برای کسب و کار شما ارائه می‌دهد.

 

ایجاد مدیریت ایمیل ساده و سودآور

 

مدیریت لیست‌های ایمیل بخش بزرگی از درگیر نگه داشتن مشتریان با کسب و کار شما است. پلتفرم‌های نرم افزار بازاریابی ایمیلی می‌توانند این فرآیند را آسان‌تر و سودمندتر کنند. وقتی روی شیوه های مدیریت لیست ایمیل موثر سرمایه‌گذاری می‌کنید، روابط قوی‌تری با مشتری ایجاد می‌کنید و پایگاه مشتری خود را گسترش می‌دهید. این به نوبه خود می‌تواند به تضمین درآمد اضافی برای کسب و کار شما کمک کند و رشد مداوم شما را تقویت کند.

 

همچنین دراین‌باره می‌توانید مقاله “راهنمای بازاریابی برای یک کسب‌و‌کار کوچک”راهنمای بازاریابی برای یک کسبوکار کوچک را مطالعه کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.