راهنمای بازاریابی برای یک کسب‌و‌کار کوچک

کسب‌و‌کار

به اشتراک گذاشتن مقاله

وقتی یک کسب‌و‌کار جدید یا کوچک را مدیریت می‌کنید، که بودجه برای یک طرح بازاریابی کامل ندارید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ در این مقاله به شما کمک می کنیم تا یک استراتژی بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک را اجرا کنید.

 

استراتژی بازاریابی کسب‌و‌کار چیست؟

 

استراتژی بازاریابی کسب‌و‌کار شما برنامه شما برای دستیابی به مشتریان جدید و فعلی از طریق کانال های متعدد مانند بازاریابی ایمیلی است. این شامل تعیین مشتریان هدف، ارزیابی نیازها، خواسته ها و مشکلات آنها؛ و موقعیت کسب و کار خود است.

 

توسعه یک نام تجاری اولین گام در هر استراتژی بازاریابی است. شما باید ابتدا دلیل فعالیت خود را در تجارت مشخص کنید. اگر مردم نتوانند با شما و کاری را که انجام می‌دهید ارتباط برقرار کنند، برندی ندارید. یک داستان برند بسازید و نشان دهید که چگونه وارد تجارت شدید و چرا این کسب‌و‌کار را شروع کردید. لحن، تایپوگرافی و لوگو نیز برای یک برند مهم هستند، اما به اندازه داستان برند مهم نیستند. داستان شما مانند چسبی است که همه چیز را کنار هم نگه می دارد.

برای بازاریابی درست می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

 

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

 

هر استراتژی بازاریابی تجاری خوب با شناسایی مخاطبان هدف کسب‌و‌کار شروع می شود، گروه هایی از افرادی که به احتمال زیاد مشتری شما می شوند. شناخت مخاطبان هدف، خواسته‌های آن‌ها، نیازهایشان و رفتارشان به شما کمک می‌کند تا داستان خود را بهتر بسازید و آن را در مکان‌هایی که به احتمال زیاد آن را ببینند، منتشر کنید.

 

پرسونای مشتری خود را بسازید

 

هنگامی که مخاطبان هدف کسب‌و‌کار خود را شناختید، پرسونای خریدار ایجاد کنید تا آنها را بهتر بشناسید. در این مرحله هر چه جزئیات بیشتری را وارد کنید، بهتر است.

 

یک وب سایت بسازید

 

حتی اگر قصد فروش آنلاین محصولات را ندارید، داشتن یک وب سایت تجاری بسیار مهم است. هنگامی که یک مشتری بالقوه یک کسب و کار جدید را پیدا می کند، به دنبال رسانه های اجتماعی و وب سایت آن می گردند. وب سایت تجاری یک راه عالی و آسان برای جلب اعتماد مخاطبان است.

 

پلتفرم‌های آنلاین خود را تنظیم کنید

 

طیف وسیعی از ابزارهای آنلاین وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تلاش های بازاریابی خود را به خوبی تنظیم کنید و با مشتریان کسب‌و‌کار ارتباط برقرار کنید.

 

وبلاگ نویسی را شروع کنید

 

هنگامی که مخاطبان خود را مشخص کردید و وب سایت و کانال های بازاریابی خود را ایجاد کردید، گام بعدی تعامل است. شما می خواهید با مشتریان خود تعامل داشته باشید و قبل از اینکه پول خرج کنند، ارزشی برای آنها فراهم کنید. وبلاگ تجاری شما یک ابزار عالی در این زمینه است. این به شما این امکان را می دهد تا به مخاطبان خود آموزش دهید و تعامل ایجاد کنید، که باعث ایجاد یک رابطه واقعی با مشتریان کسب‌و‌کار می شود. با افزایش حضور آنلاین، متوجه خواهید شد که وبلاگ شما می تواند ستون فقرات تلاش های شما در سئو باشد.

 

کانال های بازاریابی خارجی را انتخاب کنید

 

کانال های بازاریابی راه های مختلفی هستند که به شما کمک می‌کنند به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. ایمیل یکی از کانال های بازاریابی دیجیتال محبوب است. هر پلتفرمی که برای دستیابی به هر بخش از مخاطبان کسب‌و‌کار خود استفاده می کنید، کانال متفاوتی در نظر گرفته می شود.

 

شروع به تبلیغات کنید

 

کسب‌و‌کار

 

دلیلی وجود دارد که تبلیغات یکی از بزرگترین تجارت‌ها در جهان است. تبلیغات می تواند ارتباط اولیه شما را با مشتریان برقرار کند. از آنجا، می‌توانید به ایجاد روابط با مشتری ادامه دهید، اما تبلیغات نام شما را بر ذهن‌ها می‌گذارد. پس مهم است که چه تصویری از کسب‌و‌کار خود می‌سازید.

 

تبلیغات یک راه عالی برای ایجاد ارتباط است، اما بازاریابی مدرن روش های زیادی برای دستیابی به اهداف شما فراهم می کند. می‌توانید از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا خدمات بازاریابی پیامکی، هزینه‌های ارتباط را پرداخت کنید. اگر یک صفحه کسب و کار در اینستاگرام دارید، اینستاگرام گزینه های پولی را به شما پیشنهاد می کند تا صفحه خود را به بینندگان بیشتری معرفی کنید.

 

نمونه هایی از کانال های بازاریابی

 

پست الکترونیک

 

ایمیل بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال در کسب‌و‌کار است، زیرا به شما این امکان را می دهد تا با کسانی که برای ایجاد ارتباط با شما ثبت نام کرده اند، چه در قالب خبرنامه، تخفیف یا اطلاعیه، ارتباط برقرار کنید. با این حال، مردم نسبت به کلاهبرداری از طریق ایمیل محتاط هستند، بنابراین ایمیل‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنید که مزاحمت ایجاد نکنند.

 

رسانه های اجتماعی

 

با وجود تعداد زیادی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که هر روز هم  بیشتر می‌شوند، مهم است که بدانید کدام یک واقعاً برای کسب‌وکار شما مفید هستند. ضروری است که تلاش‌های خود را متمرکز کنید، بنابراین باید فقط یک یا شاید دو پلتفرم رسانه اجتماعی را برای تعامل انتخاب کنید.

 

اینستاگرام

 

اگر از صفحه اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنید، مهم است که در پست گذاشتن خود ثابت قدم باشید، به چیدمان و ظاهر صفحه خود فکر کنید و عکس ها را آماده داشته باشید تا به دنبال محتوا نباشید. آماده بودن به مشتریان شما این امکان را می دهد که بفهمند شما به نحوه ارائه کسب و کار خود اهمیت می دهید. همه اینها می تواند تعداد افرادی را که می خواهند شما را دنبال کنند و با محتوای شما درگیر شوند، افزایش دهد. اینستاگرام همچنین امکان بازاریابی توسط اینفلوئنسرها را فراهم می‌کند، که می‌تواند برای نوع کسب‌و‌کار شما مفید باشد.

 

یوتیوب

 

اگر ساختن ویدیوها برای نوع کسب و کار شما مناسب است، یوتیوب پلتفرم مناسبی است. به کانال‌های کسب‌وکارهای دیگر در صنعت خود نگاه کنید تا عملکرد آنها در پلتفرم را ارزیابی کنید. این به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا ارزش دنبال کردن آن را دارد یا خیر.

 

توییتر

 

توییتر می‌تواند برای کسب‌و‌کار مفید باشد، زیرا برخلاف اینستاگرام، تمرکز اصلی آن عکس نیست. در توییتر به خوبی می‌شود یادداشت‌های سریع درباره کسب‌وکار گذاشت. می توانید پیوندی به وب سایت خود یا منابع دیگر در این یادداشت ها قرار دهید.

 

سایت اینترنتی

 

ممکن است تعجب کنید که چرا ما این مورد را در آخر آورده‌ایم، دلیل آن این است که برخی از کسب و کارها از وب سایت استفاده کمتری می کنند. ساخت یک وب‌سایت معمولاً اولین چیزی است که صاحبان کسب‌وکار برای بازاریابی ایجاد می‌کنند. اما اغلب اوقات، یک وب سایت برای جذب و دستیابی به مشتریان جدید بهینه سازی نشده است. به بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، از جمله کلمات کلیدی و توضیحات محصول توجه کنید تا وب سایت شما در رتبه بالاتر در نتایج جستجو قرار بگیرد.

 

بازاریابی برای هر کسب و کاری حیاتی است

 

بازاریابی یک زمینه تخصصی است که بسیاری از کسب و کارهای تازه تاسیس شده یک بخش کامل را به آن اختصاص می دهند. حتی کوچکترین کسب و کارها می توانند و باید به بازاریابی توجه کنند، تا مشتریان جدید جذب کنند و مشتریان فعلی را حفظ کنند. از نکات گفته شده در این مقاله در بازاریابی کسب و کارهای کوچک استفاده کنید تا در مسیر درست حرکت کنید.

 

همچنین در این باره می‌توانید مقاله چگونه برای کسبوکار خود برنامه فروش بنویسیم؟” را مطالعه کنید.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *