کارمندان حواس‌پرت، سد راه موفقیت کسب و کار

حواس پرتی

به اشتراک گذاشتن مقاله

متمرکز نگه داشتن کارمندان و دوری از حواس پرتی سخت تر از همیشه شده است. وقتی در یک دفتر کار می کنید، همکارانی برای صحبت کردن، جلسات و انبوهی از وقفه های دیگر وجود دارند. در حالی که برخی از این حواس‌پرتی‌ها با امکان دورکاری از بین رفته‌اند، مجموعه جدیدی از اختلالات می‌تواند تمرکز کارمندان را از کار کم کند. برای اینکه بیشترین بهره را از کارمندان خود در کسب و کار ببرید، باید در مورد انتظارات و سیاست های خود شفاف باشید و منابع و آموزش هایی را در مورد بهترین شیوه های بهره وری ارائه دهید.

 

چگونه کارمندان حواس پرت بر درآمد شما تأثیر می گذارند؟

 

بر اساس یک تحقیق عامل اصلی حواس پرتی کارمندان در کسب‌و‌کار، ایمیل های زیاد، جلسات بیهوده و وقفه های مداوم هستند. بعلاوه برای اکثر کارمندان حدود 2 ساعت در روز طول می کشد تا از وقفه هایی که همکاران ایجاد می‌کنند به کار برگردند.

از آنجایی که کارکنان تلاش می کنند بارها و بارها توجه خود را از نقطه ای به نقطه دیگر معطوف کنند، زمان بیشتری را صرف تکمیل وظایف خود می کنند. به طور متوسط، حدود 60 درصد یا کمتر از زمانی که کارمندان صرف کار می کنند، واقعاً سازنده است. در نتیجه، ممکن است در پایان هر روز کاری احساس عدم موفقیت کنند. کاهش بهره‌وری همچنین باعث طولانی‌تر شدن روز کاری می‌شود که می‌تواند منجر به عدم مشارکت و ایجاد چرخه‌های معیوب نارضایتی کارکنان در کسب و کار شود.

از آنجایی که کارمندان تمرکز خود را خارج از وظایف اصلی خود قرار می دهند، وقت خود را از تکمیل اهدافی که سود کسب و کار شما را به همراه دارد، می گیرند. کسب‌وکارها سالانه ضرر زیادی می‌کنند که دلیل آن پرت شدن حواس کارمندان در ساعات کاری است.

 

چگونه گوشی‌های هوشمند و اینترنت بر بهره‌وری تأثیر می‌گذارند؟

 

در حالی که فناوری برای کارمندان برای انجام کارهایشان مفید است و در برخی موارد ضروری است، اما می تواند حواس پرتی بزرگی باشد. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به تیم‌هایتان کمک کنید:

 

گوشی های هوشمند در محل کار

 

نظرات متناقضی در مورد افزایش یا کاهش بهره وری با حضور گوشی های هوشمند در کسب‌و‌کار وجود دارد. در یک گزارش گفته شده 62 درصد از کارمندان گفتند که با داشتن تلفن همراه بهره وری‌شان در محل کار افزایش پیدا می‌کند. با این حال، یک تحقیق دریافته است که کارمندان به طور متوسط 2.5 ساعت در روز کاری را صرف استفاده از گوشی های هوشمند خود به دلایل غیر کاری می کنند. این به نحوه استفاده نیز بستگی دارد. اگر یک کارمند در طول روز کاری از گوشی هوشمند خود فقط برای فعالیت های سازنده برای کسب و کار استفاده کند، مانند مدیریت تقویم خود یا ارتباط با مشتریان، احتمالاً بیشتر مفید است تا مضر.

 

اینترنت در محل کار

 

اینترنت در محل کار

در یک نظرسنجی 52 درصد از کارمندان گفتند که از دستگاه های کاری خود برای خواندن اخبار استفاده می کنند. 37.8 درصد دیگر گفتند که آنلاین خرید می کنند و 25 درصد گفتند که حساب های رسانه های اجتماعی خود را چک می کنند. انجام این فعالیت ها در دستگاه های کاری می تواند منجر به آسیب های امنیتی شود و سطح بهره وری کارکنان را در کسب و کار کاهش دهد. داشتن یک سیستم نظارت بر کارمندان می تواند راه‌حل خوبی برای مشکل کارمندان حواس پرت باشد. قبل از اجرای هر گونه نظارت تکنولوژیکی، یک خط مشی رسمی در مورد استفاده غیر کاری از تجهیزات شرکت تنظیم کنید.

 

چگونه با وجود حواس پرتی، بهره وری کارکنان را افزایش دهیم؟

 

کسب‌وکارها چگونه باید با موضوع حواس‌پرتی کارکنان در کسب و کار مقابله کنند؟ هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد، اما برخی از اقدامات هستند که می توانند به همه کمک کنند تا به سمت روزهای کاری پربارتر حرکت کنند:

 

1. برنامه‌ریزی

 

بسیاری از کسب‌و‌کارها روزهای بدون ایمیل یا بدون جلسه را تدوین می کنند، یا سیاست های سختگیرانه ای در مورد استفاده از تلفن همراه در محل کار دارند. برخی شرکت‌ها انعطاف پذیری و دورکاری را پیشنهاد می‌دهند.

 

2. تکمیل کار پیش از حضور در دفتر

 

در حالی که در حین دورکاری حواس پرتی در خانه ممکن است وجود داشته باشد، ممکن است بخواهید از الزام کارمندان به کار در دفتر خودداری کنید. سعی کنید از اجرای دستورالعمل‌هایی که در آن کارکنان تشویق می‌شوند حتی در هنگام بیماری هم سر کار بیایند اجتناب کنید. در عوض، می‌توانید کارمندان را تشویق کنید تا به جای پایبندی به تعهدات داخل دفتر، روی وظایف خود در کسب و کار، در هر جایی که راحت‌تر هستند تمرکز کنند.

 

3. آموزش مدیریت زمان

 

ممکن است بخواهید کارگاه های مهارت مدیریت زمان را در برنامه کارمندان قرار دهید. همچنین ارائه فرصت‌های آموزشی دوره‌ای برای کمک به کارکنان در ایجاد و حفظ مهارت‌های بهره‌وری ایده خوبی برای مدیریت کسب و کار است.

 

4. درک جریان های کاری مختلف

 

بخش مهم هر استراتژی ضد حواس پرتی در کسب‌و‌کار، پرهیز از مدیریت خرد کارکنان و ایجاد احساس بی اعتمادی یا تحت نظر بودن آنها است. در عوض، شما می‌خواهید فرصت‌هایی را برای کارمندان فراهم کنید تا کاری را که از نظر تمرکز و بهره‌وری برای آنها بهتر است انجام دهند.

 

5. داشتن نرم افزار نظارت بر کارکنان

 

نرم افزار نظارت بر کارمندان در کسب و کار شما را قادر می سازد تا بر انجام وظایف کارمندان نظارت کنید. برخی از سیستم ها می توانند فعالیت رسانه های اجتماعی و سابقه وبگردی تیم شما را ردیابی کنند. وقتی کارمندان بدانند که شما به دقت کار آنها را زیر نظر دارید، می تواند به عنوان تشویقی برای ادامه کار باشد.

 

درباره مدیریت و رهبری یک تیم می‌توانید مقاله کارتیمی و بهترین نحوه مدیریت برای بهبود را مطالعه کنید.

 

برنامه ریزی در جهت بهره وری

 

چه کارمندان شما در دفتر کار کنند یا در خانه، با آنها تماس بگیرید تا ببینید کدام عوامل حواس پرتی بیشتر بر آنها تأثیر می گذارد. می‌توانید راه‌حل‌های خود را به تیم خود ارائه دهید و در عین حال از آن‌ها دعوت کنید تا ایده‌هایی را که فکر می‌کنند به تمرکزشان کمک می‌کند به اشتراک بگذارند. حتما تاکید کنید که اجتناب از حواس پرتی همچنین می تواند به کارمندان کمک کند تا احساس موفقیت بیشتری داشته باشند و تعداد کارهایی را که در روز کاری بعدی انجام می شود محدود کند. این‌ها همه به موفقیت کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند.

 

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *