جدیدترین دستگاه اثر انگشت بدون برخورد انگشت در سال 2022

به اشتراک گذاشتن مقاله

کنترل تردد کارمندان یک شرکت همواره اهمیت زیادی برای صاحبان کسب و کار داشته است. آگاهی از زمان ورود و خروج افراد به کارفرمایان کمک می کند ساعات کاری کارمندان و مرخصی های ساعتی آن ها را حساب کنند و حقوقشان را بر اساس تعداد ساعت های کاری محاسبه نمایند.

امروزه روش سنتی حضور و غیاب که به صورت نوشتن بر روی کاغذ انجام می شود در حال منسوخ شدن می باشد. در مقابل، روش پیشرفته و دیجیتالی کنترل تردد که شامل استفاده از دستگاه های حضور و غیاب است، طرفداران بسیاری در میان کارفرمایان و رؤسای شرکت ها پیدا کرده است.

دستگاه اثر انگشت یکی از این گونه دستگاه هاست که به راحتی و تنها با شناسایی اثر انگشت افراد، زمان ورود و خروج آن ها را ثبت می نماید. در ادامه به توضیح مفصلی درباره دستگاه انگشت زنی می پردازیم.

دستگاه اثر انگشت غیر تماسی یا غیر لمسی

همان طور که گفته شد یکی از ایرادات دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی تماس مستقیم دست ها با صفحه حسگر آن است که موجب عدم رعایت نکات بهداشتی می گردد. به همین جهت استفاده از دستگاه هایی که بدون تماس مستقیم دست یا انگشتان تردد ها را ثبت می کنند، محبوبیت بیشتری در بین رؤسای شرکت ها دارند.

بدین ترتیب دستگاه های اثر انگشت غیر تماسی می توانند گزینه مناسبی برای شرکت ها باشند. برای استفاده از این دستگاه، ابتدا کارمندان باید نرم افزار حضور و غیاب دینگ را در گوشی های هوشمند خود نصب نمایند. سپس با قرار دادن گوشی موبایل خود در نزدیکی دستگاه، ورود و خروج آن ها ثبت می شود. به این ترتیب نیازی به انگشت زنی فیزیکی نیست.

در این اپلیکیشن هر کدام یک از کارمندان اکانت یا حساب جداگانه ای دارند و کارفرما می تواند تردد هر یک را در این اکانت ها مشاهده نماید. آن ها همچنین می توانند درخواست مرخصی خود را با استفاده از اپلیکیشن دینگ ثبت کنند. در زیر تعدادی از دستگاه های ثبت ورود و خروج دینگ را مشاهده می کنید:

0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۳۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۴۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان





قیمت دستگاه اثر انگشت

اگر قصد خرید دستگاه اثر انگشت را دارید و می خواهید از قیمت ان مطلع شوید، بد نیست ابتدا عواملی را که موجب تغییر قیمت دستگاه اثر انگشت حضور و غیاب می شود را بدانید. این عوامل عبارتند از:

  • ایرانی یا خارجی بودن دستگاه
  • شرکت تولید کننده دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب
  • امکانات دیگر دستگاه مانند تشخیص چهره و کارت

اگر قبل از خرید نیاز به مشاوره دارید، با شماره زیر تماس بگیرید:

021-72089000 (داخلی1)

انواع دیگر دستگاه تشخیص اثر انگشت اداری

با وجود تنوع دستگاه های اثر انگشت ادرای، ساز و کار آن ها یکسان است. در ابتدا اثر انگشت هر فرد در شرکت توسط دستگاه ثبت و ذخیره می شود. سپس با قرار دادن انگشت بر روی سنسورهای دستگاه، الگوی اثر انگشت هر فرد با تصویر ذخیره شده از او در دستگاه مقایسه می گردد.

عاملی که موجب تفاوت در دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی می شود، نوع سنسورهای آن ها می باشد. در این دستگاه ها سه نوع سنسور اپتیکال (نوری)، اولتراسونیک و خازنی به کار می رود که هر کدام ویژگی متفاوتی نسبت به دیگری دارد.

سنسور های اپتیکال تصاویر دو بعدی از اثر انگشت افراد را ثبت می کند، در حالیکه سنسور های اولتراسونیک قادرند تصاویری سه بعدی ایجاد نمایند. فناوری اولتراسونیک یا فراصوت بسیار پیشرفته بوده و استفاده از آن در سنسور های دستگاه حضور و غیاب، دقت زیادی را برای دستگاه به ارمغان می آورد.

انواع دستگاه اثر انگشت اداری

امنیت دستگاه های انگشت زنی با سنسور اولتراسونیک زیاد بوده و حتی اگر لایه چربی یا آب بر روی انگشت افراد باشد، دستگاه همچنان قادر به تشخیص الگوی اثرانگشت آن ها است. در سنسورهای خازنی همان طور که از نامش پیداست، از چندین خازن برای تشخیص اثر انگشت به وسیله باری های الکتریکی موجود در خازن ها استفاده می شود.

مزایای استفاده از دستگاه اثر انگشت ورود و خروج

انواع متعددی از دستگاه های حضور و غیاب در شرکت ها وجود دارد. مزایای متعدد دستگاه ساعت زنی با اثر انگشت باعث می شود بسیاری از رؤسای شرکت ها این دستگاه ها را خریداری کرده و از آن ها برای کنترل تردد کارمندان استفاده نمایند. این مزایا شامل موارد زیر می گردد:

  • روش های بیومتریک مانند تشخیص اثرانگشت، چهره، کف دست و … همواره از راه های دقیق و بدون خطایی برای احراز هویت افراد به شمار می آیند. بنابراین دقت بالای دستگاه اثر انگشت دیجیتالی را می توان از مزایای آن دانست.
  • در سایر دستگاه های حضور و غیاب کارتی و رمزی احتمال جا گذاشتن کارت و یا فراموش کردن رمز عبور وجود دارد. اما با دستگاه اثر انگشت ورود و خروج عامل احراز هویت افراد هیچ گاه فراموش نمی شود.
  • دستگاه انگشت زنی ساز و کار بسیار ساده ای دارند و موجب افزایش سرعت ثبت تردد، خصوصا در شرکت هایی با تعداد کارمند بالا می گردند.
  • دقت بالای دستگاه اثر انگشت پرسنل دقت در محاسبه دقیق ساعات کاری و حقوق کارمندان را در پی دارد.

همچنین بخوانید:

مزایای دستگاه حضور و غیاب در سازمان‌ها و ادارات چیست؟

مقایسه دستگاه انگشت زنی و کارتی

همان طور که پیش تر ذکر شد، دستگاه کنترل زمان ورود و خروج افراد انواع متفاوتی دارد. برخی دیگر از شرکت ها از دستگاه حضور و غیاب کارتی استفاده می نمایند. برای استفاده از این دستگاه به هر یک از کارمندان، کارت منحصر به فردی داده می شود.

افراد با کشیدن این کارت ها در جایگاه مخصوص و یا نزدیک کردن آن ها به سنسور دستگاه، زمان ورود و خروج خود را ثبت می کنند. ناگفته پیداست که همواره احتمال فراموش شدن، گم شدن و یا آسیب دیدن این کارت ها وجود دارد. اما در دستگاه انگشت زنی دیگر نگرانی بابت کارت ها وجود نخواهد داشت.

دستگاه انگشت زنی

با این که هر دو نوع دستگاه عمل ثبت تردد را سرعت می بخشند، اما در دستگاه های کارتی همیشه احتمال تقلب کردن وجود دارد. چرا که افراد می توانند کارت همکاران خود را گرفته و در غیاب آن ها ورودشان را ثبت کنند.

نکته!
عیبی که دستگاه های اثر انگشت حضور و غیاب دارند، عدم رعایت نکات بهداشتی به دلیل تماس مستقیم انگشت ها با صفحه سنسور، خصوصا در دوران همه گیری کرونا است.

سامانه حضورو غیاب آنلاین دینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403