حضور و غیاب آنلاین ؛ لازمه استارتاپ‌ها

به اشتراک گذاشتن مقاله

همانگونه که به خاطر دارید در مقاله قبل، در خصوص حضور و غیاب به روش دستی یا سنتی، تاریخچه، معایب و مشکلاتی که برای پرسنل و مدیران بوجود آورده بود به طور مفصل بحث شد، و گفتیم که برای حل مشکلات به وجود آمده و از بین بردن نارضایتی کارکنان و مدیران در محاسبه حقوق و مزایای آخر ماه، روش­های جدید و پیشرفته­ای با عنوان حضور و غیاب­های سیستمی، با انواع متنوع و گوناگون از جمله حضور و غیاب آنلاین به شرکت­ها و سازمان­ها معرفی شدند، که به علت سهولت در استفاده، دقت بالا و مقرون به صرفه بودن از لحاظ هزینه، مورد توجه و استقبال بسیار زیادی واقع شد.

مزایای حضور و غیاب تحت وب

یکی از روش­های جدید و سریع حضور و غیاب که نسبت به سایر روشها جذابیت بیشتری برای کاربران دارد و رضایت خاطر آنها را جلب نموده، حضور و غیاب آنلاین است. نمونه این روش را در محصولاتی مثل دستگاه حضور غیاب دینگ می­بینیم. به این صورت که پس از خرید اپلیکیشن و دستگاه بی­سیم کوچکی که همراه آن است و گرفتن اشتراک از سامانه دینگ، اپلیکشن دینگ را روی موبایل مدیر نصب کرده و اطلاعات کارمندان را در آن وارد می­کنند. سپس آن را روی موبایل کارکنان نیز نصب می­کنند و با اتصال دستگاه به برق، پرسنل می­توانند ورود و خروج خود را ثبت کنند و به صورت لحظه­ای توسط مدیر انواع گزارشات و ورود و خروج­ها مشاهده می­شود.

مزایای نرم افزار حضور و غیاب آنلاین برای استارتاپها

نرم افزار تحت وب حضور و غیاب چیست

یکی از روش­های پرمخاطب و پرکاربرد حضور و غیاب،­ که توجه سازمانها و شرکتها را بیشتر از دیگر انواع حضور و غیاب به خود جلب کرد، حضور و غیاب آنلاین (حضور و غیاب با موبایل) است. این روش اخیراً به دلیل شرایط خطیری که بر اثر شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمده، برای جلوگیری از افزایش چرخه انتقال و کاهش بیماری، بیش از پیش مورد استفاده ادارات و سازمان­ها قرار گرفته است.

همانطور که می­دانید، امروزه استفاده از گوشی­های هوشمند فراگیر شده و می­توان از سرویس­های ثبت موقعیت مکانی به راحتی استفاده کرد، در نتیجه افراد می­توانند به آسانی از نرم افزار حضور و غیاب آنلاین، که به عنوان نسل جدیدی از نرم افزار حضور و غیاب تحت وب، وارد بازار شده، استفاده کنند.

از آنجا که یکی از ویژگی­های بسیار عالی و جالب گوشی­های هوشمند، پیدا کردن دقیق موقعیت و مکان است که همه ما با نام GPS آن را می­شناسیم؛ برنامه­نویسان توانستند با استفاده از آن، موفق به ارائه برنامه سامانه حضور و غیاب آنلاین بر اساس همین موقعیت مکانی شدند. در این روش نیازی به استفاده از دستگاه حضور و غیاب نیست و به جای آن یک اپلیکیشن بر روی تلفن همراه هر یک از پرسنل نصب می‌­شود.

طریقه استفاده از اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین

استفاده از این روش به این صورت است که پس از نصب اپلیکیشن روی تلفن­های همراه کارمندان، قبل از هرچیز محدوده­ای که کارمند مجاز به ثبت تردد در آن است، مشخص می­شود. این محدوده­ها معمولاً همان درب­های ورود و خروجند که محل نصب دستگاه­های حضور و غیاب هستند. زمانی که هر کدام از کارکنان در محدوده تعریف شده حاضر شوند، حضور خود را با گوشی موبایلشان ثبت می­کنند.

مزیت­‌های بکارگیری روش حضور و غیاب آنلاین

تولیدکنندگان سامانه حضور و غیاب آنلاین، مزایای زیادی برای این روش ذکر کرده­اند. ما در این مبحث به مهمترین آنها اشاره می­‌کنیم:

  • مبتنی بودن این روش بر مکان¬یابی گوشی¬های هوشمند ( Location)
  • مقرون به صرفه بودن از لحاظ مالی، به دلیل عدم نیاز به خرید و نصب دستگاه حضور و غیاب و همچنین هزینه نکردن بابت تعمیرات، سرویس و پشتیبانی دستگاه
  • امکان ثبت بینهایت محدوده ثبت تردد و امکان کنترل تردد پرسنل در هر نقطه از شهر، کشور و حتی جهان در زمان انجام مأموریت شهریْ، بین شهری و یا خارج از کشور بدون نیاز به دستگاه حضور و غیاب.
  • امکان درخواست مرخصی و هر درخواست دیگری، از طریق همان اپلیکیشن نصب شده روی موبایل.
  • دسترسی سریع پرسنل به گزارش¬های مربوط که کارکرد خود.

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب

علاوه بر موارد مذکور، در بعضی از این نرم‌اافزارها برای امنیت بالاتر و از بین بردن امکان هر گونه تقلب، علاوه بر کنترل تردد، برای احراز هویت از تکنولوژی تشخیص چهره یا اثر انگشت کارمند بر روی گوشی نیز استفاده می‌کنند.

سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *