اخراج شدن و پیدا کردن شغل جدید

به اشتراک گذاشتن مقاله

 

اخراج شدن

اخراج شدن می تواند تجربه ناخوشایندی باشد، اما باید بدانیم که این یک اتفاق عادی است. درست است که هیچکس تمایلی ندارد که در چنین شرایطی قرار بگیرد، اما اخراج شدن به شما فرصتی برای شروع تازه می دهد. درک اینکه در صورت اخراج چه کاری باید انجام دهید می تواند به شما کمک کند تا پاسخ مناسب و سازنده تری در این شرایط داشته باشید. در این مقاله، به این می پردازیم که پس از اخراج شدن چه باید کرد.

بعد از اخراج شدن اقدامات زیر می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد:

 

دلیل اخراج شدن تان را بپرسید

پس از دریافت حکم اخراج، ضروری است که بپرسید چرا می خواهند شما را اخراج کنند. دانستن دلیل آن می تواند به شما در برنامه ریزی برای حرکت بعدی کمک کند. به عنوان مثال، اگر به دلیل کمبود مهارت اخراج شده اید، معنی آن این است که باید پیشرفت و یادگیری مهارت های کاری را در الویت قرار دهید. دانستن دلیل اخراج همچنین می‌تواند پاسخ‌های شما را به سؤالات برای مصاحبه شغل آینده تان باشد. سوالاتی مانند اینکه چرا آخرین شغل خود را ترک کرده‌اید. به این نکته توجه کنید که مکالمه خود را با کارفرما صمیمانه شروع کنید. در مرحله بعد، دلیل اخراج شدن خود را از آنها بپرسید.

 

در مورد فرصت های شغلی دیگر بپرسید

بسته به دلیل اخراج، کارفرما ممکن است فرصت های شغلی دیگری برای شما داشته باشد. به عنوان مثال اگر شرکت، واحدی که شما در آن کار می کردید را تعدیل نیرو کرده است، ممکن است یک موقعیت شغلی در بخش های دیگر موجود باشد. اگر فسخ قرارداد شما به دلیل رفتار نادرست باشد، شاید امکان یک فرصت مجدد وجود داشته باشد. می توانید بپرسید که آیا کارفرمای شما مایل است شما را پس از تغییر بازگرداند یا نه. اگر پاسخ مثبتی به شما ندادند، با احترام پاسخ آنها را بپذیرید.

 

اموال شرکت را برگردانید

بسته به موقعیت خود، ممکن است اموالی از شرکت دست شما باشد، مانند لپ‌تاپ‌، تلفن‌ هوشمند یا اتومبیل‌. اگر قرارداد شما مستلزم برگرداندن این موارد است، حتماً بعد از اخراج شدن این کار را انجام دهید. به همین ترتیب، بازگرداندن هرگونه گواهی امنیتی یا کارت شناسایی که برای شرکت مهم است. مطمئن شوید که فضای کاری خود را خالی کرده اید و آن را برای کارمند بعدی آماده کرده اید. این می تواند اخلاق حرفه ای و احترام به کارفرما و همکاران شما را نشان دهد.

 

با گشاده رویی محل کار خود را ترک کنید

ترک محل کار

 

در حالی که اخراج شدن می تواند یک تجربه ناخوشایند باشد، مهم است که با حس خوب محل کارتان را ترک کنید. شاید بی معنی به نظر برسد اما انجام این کار می تواند به شما کمک کند روابط کاری خود را حفظ کنید. کاری که ممکن است در آینده برایتان مفید باشد. یک برخورد خوب هنگام ترک یک شغل خوب، نشامه قدردانی است. این امر حرفه ای بودن شما را نشان می دهد که می تواند برای شما محبوبیت به همراه بیاورد. شما می توانید بصورت حضوری یا با ارسال ایمیل از کارفرمای خود قدردانی کنید. در پیام قدردانی خود، به موارد خاصی اشاره کنید که از آنها سپاسگزار هستید و بگویید چگونه آنها به پیشرفت حرفه ای شما کمک کردند. همچنین به یاد داشته باشید که از سرپرستان و همکاران نزدیک خود تشکر کنید.

 

درباره اخلاق حرفه ای در کار می توانید مقاله اخلاق کاری و رفتار حرفه ای در محیط کار چگونه است؟” را در سایت بخوانید.

 

تشکیل پرونده برای بیمه بیکاری

قبلا به طور مفصل درباره بیمه بیکاری صحبت کردیم. می توانید در مقاله هرآنچه درمورد قوانین بیمه بیکاری باید بدانید و همچنین مقاله بیمه بیکاری چیست و تمامی نکاتی که باید بدانید درباره این موضوع مطالعه کنید.

 

کمی برای خودتان وقت بگذارید و استراحت کنید

اخراج شدن می تواند از نظر روحی شما را تحت تاثیر قرار دهد. قبل از اینکه مرحله بعدی را شروع کنید، کمی استراحت کنید و با خودتان مهربان باشید. استراحت کردن به شما زمان می دهد تا در مورد حرفه خود فکر کنید و یک مسیر برای آینده تان طراحی کنید. این کار باعث می شود از کار قبلی خود ریکاوری کنید و برای جستجوی شغل جدید آماده شوید. می توانید زمان بیشتری را صرف انجام سرگرمی های مورد علاقه خود کنید یا در فعالیت های مختلف مشارکت کنید. تا می توانید از این فرصت برای یادگیری مهارت های مختلف استفاده کنید.

 

مهارت هایتان را ارتقا دهید

چه کارفرما شما را به دلیل نداشتن مهارت اخراج کند یا نه، حرفه ای شدن در کارتان فواید زیادی خواهد داشت. این کار می‌تواند به شما امکان استخدام در شغلی بهتر نسبت به شغل قبلی‌تان بدهد. برای بهبود مهارت های خود تصمیم بگیرید که چه نوع شغلی را می خواهید انجام دهید. در مرحله بعد، فهرستی از مهارت های مربوط به آن شغل را تهیه کنید و آن مهارت هایی را که ندارید مشخص کنید. پس از آن، می توانید به دنبال گزینه هایی برای یادگیری آن مهارت ها باشید. با استفاده از دوره های آنلاین یا از طریق موسسات آموزشی می توانید مهارت های جدید یاد بگیرید.

 

درباره مهارت های مورد نیاز برای پیدا کردن کار می توانید مقاله های مهارت های لازم برای پیدا کردن کار  و مهم ترین مهارت های نرم برای موفقیت شغلی را در سایت بخوانید.

 

رزومه تان را به روز کنید

اکثر کارفرماها هنگام استخدام درخواست رزومه می کنند. این امر رزومه را به ابزاری ضروری برای درخواست های شغلی تبدیل می کند. از آنجایی که ممکن است برای مدتی دنبال شغل نبوده باشید، ضروری است که رزومه خود را به روز کنید. می‌توانید هر مدرک جدیدی را که از آخرین به‌روزرسانی کسب کرده‌اید، اضافه کنید. مطمئن شوید که بخش تجربه کاری خود را به روز کرده اید تا هر دستاورد جدیدتان را منعکس کند. همچنین، به یاد داشته باشید که رزومه خود را با استانداردها و شیوه های جدید مطابقت دهید. برای نتایج بهتر می توانید از خدمات حرفه ای بررسی رزومه استفاده کنید.

 

شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید

 

شبکه ارتباطی

 

بعد از اخراج شدن یافتن شغل مناسب می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر حوزه کاری شما رقابتی باشد. استفاده از شبکه های ارتباطی می تواند این کار را آسان تر کند. به عنوان مثال، از آنجایی که همکاران قبلی شما از مهارت های شما اطلاع دارند، می توانند معرفی کننده خوبی برای شما باشند. حتما با سرپرستان و همکاران خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که در جستجوی شغل هستید. حتی بهتر است فایل رزومه خود را برایشان ارسال کنید.

 

برای شغل جدید درخواست ارسال کنید

اکنون شما آماده جستجو برای شغل جدید هستید. این زمان بسیار خوبی برای تصمیم گیری است که آیا می خواهید شغل خود را تغییر دهید یا نه. اگر می‌خواهید شغل خود را تغییر دهید، می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را فهرست کنید. اگر نه، می توانید مستقیماً به جستجوی یک شغل جدید بروید. برای یافتن فرصت های شغلی می توانید وب سایت ها و صفحات شبکه های اجتماعی شرکت های مورد علاقه تان را بررسی کنید. می توانید یک ایمیل برای بخش استخدام ارسال کنید و شرایط استخدام را بپرسید .

 

همچنین می‌توانید از وب‌سایت‌های کاریابی معتبر مانند جابینجا و ایران تلنت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هنگام جستجوی کار عواملی مانند مدارک تحصیلی، موقعیت مکانی و میزان حقوق درخواستی خود را در نظر بگیرید. عوامل دیگری مانند محیط کاری شرکت و امکان دسترسی به فرصت هایی برای پیشرفت را نیز در نظر بگیرید.

 

برای شغلی که درخواست داده اید آماده شوید

هنگام ارسال درخواست برای یک شغل، بسیار مهم است که برای مراحل بعد آماده شوید. بعد از ارسال رزومه، معمولا از شما برای مصاحبه و آزمون های ارزیابی دعوت می شود. با دانلود سوالات تمرینی و پاسخ دادن به آنها می توانید برای مصاحبه آماده شوید. همچنین می توانید از دوستان یا خانواده خود بخواهید که در تمرین به شما کمک کنند. حتماً هنگام پاسخ دادن به خونسردی، تماس چشمی و زبان بدن خود توجه کنید تا بتوانید کارفرما را تحت تاثیر قرار دهید.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *