استخدام خلاقانه : تعریف و نحوه عملی کردن آن

به اشتراک گذاشتن مقاله

استخدام ابزاری ارزشمند برای داشتن نیروی کار با ارزش بالا است. استفاده از تکنیک های مناسب به جذب استعدادهای برتر کمک می کند و فرصتی را برای یافتن افراد واجد شرایط فراهم می کند. استخدام خلاقانه یکی از استراتژی‌هایی است که کسب‌وکارها برای تبلیغ موقعیت های شغلی، و با استفاده از شبکه ها و پلتفرم‌ها انجام می دهند. در این مقاله به تعریف استخدام خلاقانه می پردازیم، نحوه طراحی استراتژی استخدام را بررسی می کنیم و مثال هایی را ارائه می دهیم.

استراتژی های استخدام خلاقانه چیست؟

استراتژی‌های استخدام خلاقانه ایده‌های جدید برای فرآیندهای استخدام هستند که بسیاری از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. این نوع استخدام ابزاری است که کمک می کند تا به استعدادهای بیشتری برای استخدام دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، یک فرآیند استاندارد استخدام ممکن است شامل لیست کردن موقعیت های خالی در یک وب سایت برای تشویق متقاضیان باشد. در حالی که در یک رویکرد خلاق شما از شبکه های اجتماعی و کمپین های منحصر به فرد برای جلب توجه استفاده می کنید.

 

ویژگی های استخدام خلاق بسته به مخاطبان و بازار کار متفاوت است. به عنوان مثال، استخدام طراح گرافیک ممکن است شامل روش‌های متفاوتی برای یافتن افراد مناسب نسبت به استخدام یک مدیر عامل باشد. تطبیق شیوه‌های استخدام بر اساس تمرکز بر نوع خاصی از افراد که متناسب با مسئولیت‌ها و تخصص آن شغل است کمک کننده است.

 

چگونه یک استراتژی استخدام خلاق طراحی کنیم؟

ایجاد یک استراتژی استخدام مؤثر مستلزم دانش در مورد صنعت مورد نظر شما است. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای طراحی استراتژی استخدام خلاقانه انجام دهید:

 

1. مخاطبان هدف را در نظر بگیرید

فکر کردن در مورد شخصی که می‌خواهید استخدام کنید، اولین قدم ارزشمند برای درک چگونگی جذب موثر است. ویژگی ها، دانش و رویکرد خاصی را که دوست دارید فرد مورد نظر داشته باشد، در نظر بگیرید. تصمیم گیری در مورد فردی که می خواهید استخدام کنید، به تعیین نحوه تبلیغ موثر کمک می کند.

 

2. جامعه هدف خود را درنظر بگیرید

هنگامی که بازار هدف خود را مشخص کردید، می توانید رفتار، نگرش ها و رویکردهایی را که افراد در سبک زندگی خود دارند بررسی کنید. برای مثال، اگر مخاطبان هدف شما بیشتر در یک پلتفرم شبکه اجتماعی خاص هستند، این یک راه ایده‌آل برای هدف قرار دادن فرد مورد نظر شما است.

 

3. بازاریابی را جدی بگیرید

در نظر گرفتن استخدام به عنوان یک فعالیت بازاریابی، روشی ارزشمند برای سبقت گرفتن از رقبا و جذب نیروهای برتر است. به عنوان مثال، داشتن یک برند شناخته شده افراد بیشتری را برای ارسال درخواست شغل تشویق می کند. بازاریابی باید بر اساس سبکی باشد که مناسب مخاطبان است.

 

4. روش های مختلف استخدام را آزمایش کنید

آزمایش روش های مختلف استخدام یک راه ارزشمند برای درک آنچه در یک صنعت خاص کار می کند است. به عنوان مثال، ارسال تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف شبکه های اجتماعی می‌تواند کمک کننده باشد. استفاده از ایمیل، شبکه های اجتماعی، وب‌سایت های کاریابی برای درک اینکه کدام پلتفرم برای شما مناسب تر است کمک می کند.

 

 

5. تمرکز بیشتر بر تجربه

در یک استخدام خلاقانه باید تمرکز بیشتر بر مزایا و تجربیات باشد تا بر جنبه‌های عملی شغل. در حالی که وب‌سایت‌های شغلی، شرح کامل یک شغل را فهرست می‌کنند، ارائه یک نمای کلی از آنچه متقاضیان با کار کردن برای شما به دست می‌آورند، برای جلب توجه مثبت ارزشمند است.

 

 

6. کارمندان را برای معرفی نیروی جدید تشویق کنید

استفاده از ارتباطات کارمندان روش‌ خوبی برای استخدام است. ابزار بازاریابی قدرتمندی که استراتژی‌های فروش اغلب برای تشویق مشتریان برای خرید محصولات استفاده می‌کنند. در استخدام، تبلیغات شفاهی به این معنی است که کاندیداها عموماً از یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا آشنای خود به این شغل معرفی شده اند. این روش کارمندان موجود را تشویق می‌کند تا برند شما را تبلیغ کنند و در عین حال افراد واجد شرایط را تشویق می‌کنند تا برای موقعیت‌های مرتبط درخواست دهند.

 

7. مشارکت در صنعت

فعال بودن و مشارکت در صنعت برای افزایش دیده شدن برند و ارتباط با افراد بالقوه برای استخدام ارزشمند است. به عنوان مثال، یک شرکت توسعه نرم‌افزار می‌تواند از یک ورکشاپ برنامه‌نویسی حمایت مالی کند و برند و لوگوی خود را اینگونه معرفی کند.

 

8. روند درخواست خود را تغییر دهید

بسته به صنعت شما، فرآیندهای کاربردی سنتی ممکن است برای استخدام نامناسب باشد. تغییر فرآیند درخواست با ویژگی‌های متمرکز بر UX، مانند رتبه‌بندی، اجزای تعاملی و غیره برای جلب توجه متقاضیان کاربردی است.

 

نمونه هایی از استخدام خلاقانه

برنامه های استخدام خلاق بسته به مخاطب هدف، صنعت یا تخصص متفاوت است. چند نمونه از استراتژی های استخدام خلاق عبارتند از:

 

کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

استخدام خلاقانه

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطبان جوان یا متخصصان ارزشمند است. پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی با سنین و جمعیت های مختلف محبوب هستند و فرصت هایی را برای استخدام و یافتن طیف گسترده ای از متقاضیان بالقوه فراهم می کنند.

 

 

طراحی سایت تخصصی استخدام

طراحی یک وب سایت استخدام یک گزینه موثر برای مشاغل و شرکت های بزرگ است، که ممکن است صدها کارجو را به طور همزمان جذب کنند. یک وب‌سایت استخدام که برای جمعیت هدف طراحی شده و برند شرکت را ارائه می‌دهد، برای جلب توجه ارزشمند است.

 

همچنین برای بهتر کردن فرآیند استخدام در کسب و کارتان می توانید مقاله “15 ایده برای بهبود فرآیند استخدام را مطالعه کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *