استعفا دادید، رئیس می‌خواهد بمانید؟ اقداماتی که باید انجام دهید

به اشتراک گذاشتن مقاله

وقتی از سمت خود استعفا می دهید، ممکن است مدیرتان متوجه نقش مهمی شود که در تیم دارید و از شما بخواهد که بمانید. او ممکن است به شما دستمزد، مزایا یا ارتقای شغلی پیشنهاد کند تا شما را متقاعد کند که استعفای خود را لغو کنید. اگر در نظر دارید استعفا دهید یا مدیرتان از شما خواسته است که بمانید، دانستن بیشتر در مورد رویکردهایی که می توانید برای این موقعیت در پیش بگیرید می تواند مفید باشد.

 

موانع دیگری نیز می تواند برای استعفا وجود داشته باشد. در مقاله “6 مانع برای استعفا و تغییر شغل (و نخوه غلبه بر آن ها)” این موارد را بررسی کرده ایم.

 

در این مقاله، ما 9 اقدام مختلف را فهرست می کنیم که می توانید زمانی که استعفا می دهید و مدیر یا رهبر شما از شما می خواهد بمانید، انجام دهید.

 

9 کاری که وقتی رئیستان از شما می خواهد بمانید باید انجام دهید

اگر استعفانامه خود را به کارفرمایتان دهید، او ممکن است از شما بخواهد که در شرکت بمانید. وقتی مدیرتان از شما می‌خواهد در شرکت بمانید، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

 

1. هنگام گوش دادن مودب باشید

هنگامی که استعفا می دهید، سرپرست شما ممکن است دلایلی برای ماندن شما در موقعیت فعلی ارائه دهد. اگر قصد رفتن به یک شرکت جدید را داشته باشید، مهم است که به صحبت های مدیر خود گوش دهید و محترمانه رفتار کنید.

 

این می تواند به شما کمک کند تا رابطه خود را با او تقویت کنید و ارتباط حرفه ای خود را بعد از استعفا هم حفظ کنید. می توانید ارتباط چشمی برقرار کنید، با احترام لبخند بزنید و صاف بنشینید تا نشان دهید که دارید گوش می دهید.

 

2. یک توضیح اساسی برای تصمیم خود ارائه دهید

اگرچه بهتر است تصمیم خود برای تغییر شغل را بیش از حد توضیح ندهید، ارائه توضیح ساده برای انتخاب می تواند مفید باشد. این می تواند به فراهم کردن زمینه برای کارفرما کمک کند و در عین حال از حریم خصوصی شما محافظت کند. به عنوان مثال، تغییر در نوع شغل می تواند توضیح خوبی برای استعفا باشد.

 

مطمئن شوید که در جلسه استعفا از منفی نگری در مورد شرکت فعلی خود دوری می کنید و در عوض روی آینده تمرکز کنید. برای مثال، به جای اینکه بگویید «احساس می‌کردم نمی‌توانم اینجا رشد کنم»، بگویید «تصمیم گرفته‌ام شغلی را دنبال کنم که احساس می‌کنم می‌توانم در آن شکوفا شوم».

 

3. پیشنهاد کمک

پیشنهاد کمک می تواند راه بسیار خوبی برای نشان دادن حرفه ای بودن و حفظ روابط قوی با همکارانتان باشد. همچنین می تواند به شما کمک کند مکالمه را از موضوع استعفا تغییر مسیر دهید و علاقه خود را به تمرکز بر آینده ابراز کنید. همچنین اگر فرصتی برای ملاقات و ارتباط با فرد جایگزین خود دارید، می توانید پیشنهاد دهید که به او آموزش دهید.

 

4. مرزهای حرفه ای خود را حفظ کنید

قبل از ملاقات با مدیر خود در جلسه استعفا، لحظه ای را به بررسی مرزهای حرفه ای خود اختصاص دهید. مهم است که بدانید در مورد چه چیزی می خواهید بحث کنید و چه چیزی را می خواهید خصوصی نگه دارید.

 

در طول جلسه، به بحث توجه کنید و حد و مرزهای خود را برای آنچه می خواهید به اشتراک بگذارید بیان کنید. به عنوان مثال، سرپرست شما ممکن است از شما بپرسد که چه چیزی می تواند به شما پیشنهاد دهد که می تواند شما را از استعفا منصرف کند، و شما می توانید از فرصت استفاده کنید و روی آینده تمرکز کنید و از به اشتراک گذاشتن اطلاعات اضافی خودداری کنید.

 

5. پیگیری بعد از جلسه و تشکر از کارفرما

 

 

استعفا

 

مهم است که از سرپرست خود برای وقت و حمایت اش تشکر کنید. پیگیری بعد از جلسه استعفا می تواند شرایط راحت تری برای تشکر برای شما فراهم کند. به عنوان مثال، برای آن ها یادداشت یا هدیه ای بفرستید تا از درک و حمایت آن ها تشکر کنید.

 

6. به پیشنهاد در مورد ماندن گوش دهید

 

هنگامی که کارفرما از شما می‌خواهد بمانید، او ممکن است مزایای اضافی، ترفیع یا افزایش حقوق را برای تشویق شما به انصراف از استعفا ارائه دهد. مهم است که به موارد به خوبی گوش دهید، زیرا می تواند برای گرفتن بهترین تصمیم به شما کمک کند.

 

احتمالاً دلیل خوبی وجود دارد که تصمیم به استعفا گرفتید، و یادآوری آن دلیل می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا ماندن در شرکت ایده خوبی است یا خیر. اغلب توصیه نمی شود که پس از استعفا بمانید، زیرا می تواند مدیران را نسبت به تعهد شما نسبت به شرکت مردد کند و رشد حرفه ای شما را متوقف کند.

 

7. برای فکر کردن به پیشنهادات جدید وقت بگذارید

اگر سرپرستتان اصرار دارد که به شما امتیازات بیشتری بدهد تا شما را از استعفا منصرف کند، فوراً با شرایط جدید موافقت نکنید. حتی اگر قصد قبول پیشنهاد سرپرست خود را ندارید، برای فکر کردن در مورد آن زمان بخواهید.

 

8. میزان حقوق جدید خود را نگویید

مدیر شما ممکن است در مورد دستمزد شغل جدید شما بپرسد. اغلب بهتر است از افشای آن اجتناب کنید. مدیر یا سرپرست شما ممکن است از اطلاعات حقوق و دستمزد شما برای ارائه حقوق بیشتر برای انصراف شما از استعفا استفاده کند.

 

9. در تصمیم خود مصمم و محکم باشید

 

اگر می‌دانید که می‌خواهید استعفا دهید، مهم است که در موضع خود محکم باشید. ممکن است مدیرتان از شما بخواهد که بمانید، اما حرکت به سمت یک شغل جدید می تواند زندگی شخصی و حرفه ای شما را بهبود بخشد. از سرپرست خود بخواهید به تصمیم شما احتر بگذارد و در عین حال لحن محترمانه و مهربانانه خود را حفظ کند.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *