اولین الویت کارجویان برای استخدام: فرهنگ محیط کار

استخدام

به اشتراک گذاشتن مقاله

موفقیت کسب و کار مستلزم عناصر بی شماری است که از ماموریت و چشم انداز کسب‌و‌کار پشتیبانی کند. شايد كاركنان مهم‌ترین عنصر رشد يک شركت باشند، پس مهم است چه کارمندانی را استخدام می‌کنیم. و همچنین مهم است که بدانیم الویت کارمندان برای استخدام چیست. جذب و حفظ استعدادهای برتر برای اکثر کسب و کارها اولویت اصلی است. برای رسیدن به این هدف، هر سازمانی می‌تواند فرهنگ محیط کار خود را تقویت کند تا فضایی مثبت و حمایتی ایجاد کند. در این مقاله به اهمیت فرهنگ شرکت در استخدام و حفظ کارمندان عالی می‌پردازیم و نکاتی را در مورد ایجاد یک فرهنگ مثبت که در آن تیم شما پیشرفت خواهد کرد، را بررسی می‌کنیم.

 

چرا فرهنگ شرکت مهم است؟

 

حتی اگر حقوق خوبی به کارمندان خود پرداخت می‌کنید. اگر می خواهید کارمندان عالی را استخدام کنید، باید یک فرهنگ شرکتی مثبت ایجاد کنید.

چرا فرهنگ شرکت مهم است:

افراد برای استخدام به شدت فرهنگ محل کار را در نظر می گیرند. یک نظرسنجی در وبسایت Glassdoor در سال 2019 انجام شد که در آن بیش از 5000 کارمند از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان شرکت کردند، که 77 درصد افراد قبل از جستجوی شغل، “فرهنگ یک شرکت” را در نظر می گیرند. کارمندان امروزی محیط کاری سمی را تحمل نمی کنند و این بیشترین دلیل استعفای کارمندان است.

کارمندان جوان تر تمایل بیشتری به تغییر شغل دارند. کارمندان نسل زد کمتر از یک سال در مشاغل خود باقی می‌مانند و بیش از دو برابر احتمال دارد که شغل خود را ترک کنند. آن‌ها دسته‌جمعی استعفا می‌دهند، زیرا به دنبال استخدام در یک محیط حرفه‌ای هستند که با خواسته‌هایشان همخوانی داشته باشد.

حفظ کارکنان چالش برانگیزتر از همیشه است. شرکت ها کارمندان را به عنوان سرمایه گذاری می بینند، اما کارمندان نیز به کارفرمایان خود به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه می کنند. به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که انعطاف‌پذیری و شادی کارکنان را در فرهنگ‌های خود اولویت‌بندی می‌کنند، ماندگاری کارمندان خوب را بهبود می‌بخشند و می‌توانند کامندان بهتری را استخدام کنند.

 

چگونه یک فرهنگ کاری مثبت ایجاد کنیم؟

استخدام

 

فرهنگ مثبت یک عنصر حیاتی برای رشد کسب و کار و تیم شما است. اگر فرهنگی ایجاد کنید که رشد شخصی و حرفه ای را ارائه می دهد، کارمندانی را جذب و استخدام می کنید که می خواهند به چالش کشیده شوند و در شغل خود سرمایه گذاری کنند.

 

در اینجا نحوه ایجاد فرهنگ کاری بهتر و مثبت تر آمده است:

 

  • ارزیابی عملکرد را برای بهبود فرهنگ شرکت انجام دهید. بررسی عملکرد ممکن است یک کار طاقت فرسا باشد، اما زمانی که با دقت انجام شود، می تواند به طور قابل توجهی بر رشد تیم شما تأثیر بگذارد.
  • انجام نظرسنجی از کارکنان برای بهبود فرهنگ شرکت. درخواست بازخورد از طریق نظرسنجی های کارکنان می تواند به رشد و پیشرفت شرکت کمک کند و در عین حال به کارمندان نشان دهد که چقدر ارزشمند هستند.
  • برنامه کاری انعطاف پذیر فرهنگ شرکت را بهبود می بخشد. گزینه‌های برنامه انعطاف‌پذیر روشی خلاقانه برای کسب‌وکارها است تا به کارکنان نشان دهند که ارزش دارند، حتی اگر نتوانند افزایش حقوق را ارائه کنند.
  • فرصت های توسعه شغلی فرهنگ شرکت را بهبود می بخشد. سازمان‌هایی که رشد حرفه‌ای را تشویق می‌کنند و مسیر شغلی را ارائه می‌دهند، تمایل دارند کارکنان را حفظ کنند، و این برای افراد جویای استخدام جذاب است.
  • اقدامات کاهش استرس فرهنگ شرکت را بهبود می بخشد. کار اغلب منبع استرس برای بسیاری از کارمندان است، خواه آنها شغل خود را دوست داشته باشند یا نه. ضرب‌الاجل‌ها، فشار و انجام چند کار می‌تواند منجر به فرسودگی کارمندان شود.
  • تاکید بر ماموریت خود فرهنگ شرکت را بهبود می بخشد. مردم می‌خواهند برای شرکت‌هایی کار کنند که به آن‌ها اعتقاد دارند، بنابراین داشتن یک بیانیه مأموریت و بیانیه چشم‌انداز واضح و مشخص که با دیدگاه‌های کارکنان فعلی و متقاضیان بالقوه هماهنگ باشد، بسیار مهم است.

 

چه چیز دیگری به شادی کارمندان کمک می کند؟

 

فرهنگ مثبت شرکت به شاد بودن کارکنان کمک می کند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد. در اینجا چند راه دیگر برای اطمینان از نیروی کار راضی را بررسی کرده‌ایم:

 

حقوق منصفانه و رقابتی ارائه دهید

 

ساده ترین راه برای خوشحال کردن یک کارمند، خارج از یک فرهنگ قوی، ارائه پاداش منصفانه و رقابتی است. اگر بازار و خواسته های صنعت خود را درک کنید، این به شما مزیتی در حفظ و رشد نیروی کار می دهد. هزینه های استخدام کارمندان قابل توجه است، بنابراین جذب و حفظ نامزدهای مناسب بسیار مهم است. به طور معمول دستمزدها را تا آنجا که ممکن است بهبود دهید. رقابتی نگه داشتن دستمزدها و پیش بینی بازار بخشی از ایجاد یک فرهنگ عالی است که مشارکت کارکنان را افزایش می دهد.

 

به کارمندان اعتماد کنید

 

کارکنان برای احساس اعتماد در محل کار ارزش قائل هستند. به طور معمول، اعتماد در طول زمان ایجاد می شود، بنابراین کارکنان باید بتوانند از مزایای اعتماد و احترام بهره مند شوند. فرهنگ اعتماد نیز به فرآیند استخدام کمک می کند. دیدن کارمندانی با استقلال و آزادی در شغل خود که خواهان آن سطح از اعتماد در حرفه خود هستند جذاب خواهد بود.

 

بهترین مزایای ممکن را ارائه دهید

 

ایجاد یک برنامه عالی مزایای کارکنان که شامل مرخصی با حقوق می‌شود، می‌تواند به سمت استخدام نیروهای جدید و حفظ کارکنان عالی کمک کند، حتی اگر حقوق شما به اندازه برخی از رقبا نباشد.

 

درباره راه‌های دادن انگیزه به کارمندان می‌توانید مقاله بهترین نقل قول های مدیریت برای کمک به ایجاد انگیزه در محیط کار را مطالعه کنید.

 

یک فرهنگ خوب شرکت، پاداش محور است

 

در فضای اشتغال امروزی، شرکت‌ها با چالش یافتن کارمندان مناسب در حین گسترش مواجه هستند. برای جذب و استخدام بهترین استعدادها، کسب‌وکارها باید ساختارهای مختلفی از جمله در محل، ترکیبی و از راه دور و همچنین امتیازات جذاب برای کارمندان مانند برنامه‌های انعطاف‌پذیر و مرخصی با حقوق را در نظر بگیرند.

در حالی که همه خواهان دستمزد بالا هستند، محدودیتی در مورد آنچه کارکنان و افراد جویای استخدام حاضرند برای دریافت آن قربانی کنند وجود دارد. یک فرهنگ قوی شرکت می تواند از کسب و کار شما با اهمیت به شاد بودن کارکنان و حسن نیت بلند مدت محافظت کند.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *