کدام کامندان باید بیشتر نگران اخراج شدن باشند؟

 اخراج

به اشتراک گذاشتن مقاله

بعد از همه گیری کرونا بسیاری از کسب و کارها مجبور به تعدیل نیرو و اخراج کارمندان خود شدند. و همچنین بعد از رکود اقتصاد جهانی روند اخراج و کوچک شدن بیزینس‌ها ادامه دارد، با این حال بعضی از صنایع همچنان پررنق‌تر هستند. در این مقاله قصد داریم مشاغل پررونق و پرریسک برای اخراج را بررسی کنیم.

 

اخراج‌ها در کجا اتفاق افتاده است؟

 

طبق گزارش‌ها در سال‌های اخیر، صنعت فناوری پیشتاز اخراج کارمندان است، زیرا شرکت‌ها با کاهش ارزش‌گذاری، کاهش قیمت سهام و دورهای تامین مالی کمتر دست و پنجه نرم می‌کنند. بیش از 154000 کارمند فناوری در سال 2022 در آمریکا اخراج شدند.

اما همه این اخراج‌ها در بخش فناوری نیستند. چندین صنعت دیگر از جمله امور مالی، رسانه‌ها، تجارت، حمل‌ونقل، خودروسازی، مراقبت‌های بهداشتی، تولید محصولات، خدمات آب و برق، اوقات فراغت، املاک و مستغلات و ساخت‌وساز تحت تأثیر این اخراج قرار گرفتند.

 

نگرانی های اخراج کجا بیشتر است؟

هیچ نشانه ای از کاهش روند اخراج در مشاغل وجود ندارد. در سال 2024، 240000 شغل تنها در بخش فناوری از دست رفته‌است. بنابراین، چه کسانی بیشتر در معرض خطر قطع همکاری در آینده هستند؟

شاخص اعتماد نیروی کار در لینکدین سطوح اضطراب کارمندان و نقش‌های خاصی را که دارند نشان می‌دهد. حدود 31 درصد از 5000 شرکت‌کننده در یک نظرسنجی نگران برنامه‌های کارفرمای خود برای اخراج و تعدیل نیرو هستند، به‌ویژه در شغل‌هایی که ارتباط نزدیک با عرضه محصولات جدید دارند. این شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • مدیریت محصول: 46%
  • پشتیبانی: 40%
  • بازاریابی: 39%
  • مالی: 37%
  • فناوری اطلاعات: 37%

بسیاری از اخراج‌ها، به‌ویژه در شرکت‌های بزرگ فناوری، در شغل‌های جذب استعداد و بازاریابی رخ داده است. اکثر کارمندان اخراج‌شده یا شغل‌هایی با حقوق بالا دارند یا استخدام‌کنندگان سطح ابتدایی هستند.

 

همه کارمندان تحت فشار اخراج نیستند

اگرچه اخراج‌ها توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و سطح اضطراب را برای بسیاری افزایش می‌دهند، گزارش شاخص اعتماد نیروی کار لینکدین نشان می‌دهد که آنها بازار کار کلی را نشان نمی‌دهند. به عبارت دیگر، همه کارمندان خطر اخراج را به یک اندازه احساس نمی کنند.

کارمندانی که کمترین استرس را در مورد اخراج شدن دارند، کسانی هستند که در زمینه های مشاغل زیر دسته بندی می شوند:

 

  • حسابداری (26%)
  • خدمات نظامی و حفاظتی (25%)
  • خدمات اجتماعی (25%)
  • مدیریت (23%)
  • حقوقی (22%)

 

چشم انداز اقتصادی کسب و کارهای کوچک چگونه است؟

اقتصاد کلان همچنان در حال ایجاد شغل است و بازار کار دارای حدود 10.5 میلیون فرصت شغلی و 6.1 میلیون استخدام است. با این حال، در حالی که بازار کار به طور کلی انعطاف پذیر است، شرکت ها همچنان فعالانه برای رکود و اخراج برنامه ریزی می کنند. شاخص پیشرفت کسب‌وکارهای کوچک نشان می‌دهد که 32 درصد از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک از تورم به عنوان مهم‌ترین مشکل در راه‌اندازی کسب‌وکار خود یاد می‌کنند. عوامل دیگر عبارتند از افزایش چشمگیر نرخ بهره و افزایش هزینه های ورودی (تدارکات، موجودی، انرژی و نیروی کار).

 

نکاتی برای مشاغل کوچک برای جلوگیری از اخراج

 

 اخراج

به طور سنتی، کارفرمایان برای صرفه جویی در هزینه‌ها به کاهش بودجه و اخراج در دوران رکود متوسل می شوند. با این حال، اخراج هزینه‌های طولانی‌مدت زیان‌باری دارد، از جمله خدشه‌دار کردن شهرت یک شرکت، کاهش مشارکت کارکنان و سطوح حفظ مشتری و کاهش اعتماد بین کارمندان و مشتریان. صاحبان مشاغل کوچک به طور بالقوه می توانند از اخراج با موارد زیر جلوگیری کنند:

 

درخواست برای تامین مالی برای سرمایه در گردش

برای جلوگیری از اخراج، از برنامه های دولتی در دسترس افراد و مشاغل استفاده کنید، مانند وام‌ها و کمک های مالی، یا تعویق مالیاتی که وضعیت شما را بهبود در زمینه اخراج و تعدیل نیرو بهبود دهد.

 

کاهش هزینه‌هایی که مستقیماً به بازگشت سرمایه شما کمک نمی‌کند

هزینه‌های اختیاری خود را بررسی کنید و مزایای جانبی مانند رویدادهای اجتماعی را بدون تأثیرگذاری بر فرهنگ کاری یا بهره‌وری کارکنان خود کاهش دهید.

 

افزایش کمپین های بازاریابی که منجر به فروش می شود

استراتژی های بازاریابی خود را به روز کنید و تلاش برای ایجاد تقاضا و دستیابی به مشتریان جدید را افزایش دهید. قبل از سرمایه گذاری تجزیه و تحلیل کاملی انجام دهید تا مطمئن شوید که کمپین های بازاریابی شما سود قابل قبولی ایجاد می کنند.

 

مذاکره مجدد در مورد شرایط با تامین کنندگان

درباره قراردادها با پیمانکاران، تامین کنندگان، فروشندگان و سایر همکاران خود مجدداً مذاکره کنید تا در هزینه کسب و کار خود صرفه جویی کنید. در صورت امکان، می‌توانید خرید خود را به یک تامین‌کننده واحد محدود کنید.

 

توقف در استخدام

قبل از استخدام افراد جدید و استخدام های جایگزین، دو باره فکر کنید. می‌توانید کارکنان را به سایر بخش‌های سازمان که تأثیر بیشتری بر ارزش یا درآمد مشتری دارند، اختصاص دهید و از وفادارترین کارمندان خود در مقابل اخراج محافظت کنید.

 

دورکاری

62  درصد از کارمندان با کار از راه دور یا از خانه احساس بهره وری بیشتری می کنند. اتخاذ یک مدل کار کاملاً از راه دور یا ترکیبی می تواند به شما در کاهش هزینه هایی مانند اجاره، آب و برق و نگهداری کمک کند. و با این روش احتمال اخراج را کاهش می‌دهید.

سایر جایگزین‌های اخراج شامل ارائه مرخصی‌های موقت، تبدیل قرارداد کارمندان به موقت، کوتاه کردن روزهای کاری و اجرای برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر است.

 

نحوه اخراج کارمندان در صورت لزوم

هیچ روش خوبی برای اخراج وجود ندارد، اما گاهی اوقات اگر می‌خواهید کسب و کارتان را حفظ کنید، اخراج ضروری است. هدف این است که کارمندان تا حد امکان بدون دردسر بروند. برخی از اقداماتی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

 

اطلاع رسانی مستقیم و خصوصی به کارمند

صحبت کردن درباره اخراج همیشه سخت است. به آنها بگویید که این تقصیر آنها نیست و تا جایی که می توانید اطلاعات بدهید. با هر یک از کارمندان مستقیماً و حضوری یا از طریق کنفرانس ویدیویی و خصوصی ملاقات کنید. سپس یک روز یا بیشتر به آنها فرصت دهید تا اخبار را پردازش کرده و آن را با خانواده خود در میان بگذارند.

 

داشتن قاطعیت

تصمیم خود را به تعویق نیندازید یا به کارمندان قول بازگشت ندهید.

 

توضیح دادن تصمیم اخراج به اعضای دیگر تیم و شفاف بودن در مورد چشم انداز کسب و کار

کارمندانی که پس از قطع همکاری در شرکت باقی می مانند، پس از دیدن اخراج همکاران خود نا امید می شوند. احساسات آنها را ببینید و به طور شفاف در مورد وضعیت شرکت صحبت کنید.

واقف بودن به این واقعیت که اعضای تیم ممکن است ناراحت شوند

صاحبان مشاغل کوچک باید با اخراج کارکنان با دقت برخورد کنند و نگران تأثیر آن بر پرسنل باشند. حمایت از کارکنان اخراج شده، مانند خدمات بیکاری، ممکن است سودمند باشد.

برای دانستن دلایل منصفانه اخراج می‌توانید مقاله “5 دلیل منصفانه برای اخراج</a> وفرایندآن را مطالعه کنید.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *