رابطه میزان بهره‌وری کارمندان و دورکاری

دورکاری

به اشتراک گذاشتن مقاله

پیشرفت‌های فناوری راه را برای بسیاری از کارمندان و صاحبان مشاغل هموار کرد تا دورکاری کنند. اما آیا دورکاری بر میزان بهره‌وری کارمندان تاثیر دارد؟ این موضوعی است که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم.

 

چگونه کار از خانه باعث افزایش بهره وری می شود؟

 

با وجود تمام امکانات رفاهی مدرن در خانه، اگر کارفرمایان شاهد کاهش بهره وری در کارمندان دورکار خود باشند، قابل درک است. اما، به نظر می‌رسد که در زمان دورکاری کارمندان ساعت‌های طولانی‌تری کار می‌کنند و همچنین از تعادل بین کار و زندگی سالم‌تر و کاهش استرس لذت می‌برند.

 

چگونه کارمندان می توانند در خانه بهره وری بیشتری داشته باشند؟

 

با اینکه کارمندان دورکار کاهش سطح استرس را گزارش داده‌اند، استرس، فشار و اضطراب در محل کار به طور کامل از بین نرفته است. از آنجایی که در هنگام دورکاری کارمندان طولانی تر کار می کنند، ایجاد تعادل بین مسئولیت های کاری و زندگی آنها برای سلامت روان و موفقیت کسب و کار بسیار مهم است.

 

در اینجا چند نکته برای کمک به کارمندان برای مقابله با استرس و در عین حال حفظ بهره وری آورده شده است:

 

1. برای کاهش استرس و افزایش بهره وری استراحت کنید.

 

کارمندان دورکار معمولاً نسبت به همکاران خود در محل کار کمتر استراحت می‌کنند، اما استراحت کردن یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کارآمد ماندن در دورکاری است. کارمندان خود را تشویق کنید تا در طول روز یک میان وعده سالم بخورند، پیاده روی کنند، با یک دوست تماس بگیرند، مراقبه کنند و کارهایی از این قبیل.

 

بسیاری از افراد با استفاده از تکنیک پومودورو، به نظم دست پیدا می کنند:

 

  • یک کار را انتخاب کنید.
  • 25 دقیقه روی آن کار کنید.
  • پس از پایان دوره 25 دقیقه ای، یک علامت روی یک برگه قرار دهید.
  • 5 دقیقه استراحت کنید. (این نشان دهنده تکمیل یک “پومودورو” است.)
  • پس از هر 4 بار پومودورو، استراحت طولانی تری داشته باشید.
  • این کار را در طول روز ادامه دهید تا روز کاری شما تمام شود.

 

این تکنیک می تواند به کارکنان شما کمک کند تا از فشار خارج شده و تمرکز بیشتری روی کار داشته باشند.

 

2. برنامه ای برای یک روز پربار داشته‌باشید.

 

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که به کارمندان کمک می‌کند در هنگام دورکاری بهره‌وری داشته باشند، تعیین ساعات کاری مشخص است. کارمندان را تشویق کنید تا همان برنامه زمانی را که در دفتر دارند حفظ کنند. پیروی از یک روال به کارکنان شما کمک می کند تا ساختارمندتر و کارآمدتر باشند.

 

3. از ابزارهای بهینه برای افزایش بهره وری استفاده کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که تیم دورکار شما ابزار مناسبی برای انجام کارهای خود دارد. به عنوان مثال، میزبان جلسات آموزشی کوتاه بر روی برنامه‌های نرم‌افزاری خاص، اجرای برنامه‌های همکاری تجاری از راه دور و نصب ابزارهای دورکاری که ارتباطات را تقویت می‌کنند.

 

4. فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید برای کارآمد ماندن داشته باشید.

 

دورکاری

داشتن لیست وظایف می تواند به افزایش بهره وری کارمندان دورکار کمک کند. وقتی شما و تیم‌تان دورکاری می کنید، ارتباط بسیار مهم است. جلسات روزانه یا هفتگی را برای بحث و اولویت بندی پروژه ها تنظیم کنید و ضرب الاجل تعیین کنید تا بتوانید در مسیر خود بمانید.

 

5. عوامل حواس پرتی را حذف کنید تا متمرکز و سازنده بمانید.

 

کارمندان حواس پرت به کسب و کارها ضرر می‌رسانند. در هنگام دورکاری کارمندان نسبت به افراد داخل دفتر کنترل بیشتری بر روزهای کاری خود دارند، اما همچنان می تواند در خانه حواس پرتی ایجاد شود.

پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی و رسانه‌های اجتماعی، همگی از مواردی هستند که ممکن است کارمندان هنگام دورکاری با آن مواجه شوند. کارکنان دورکار را تشویق کنید تا تلفن های خود را بی صدا کنند، فضای کاری ایجاد کنند که بهره وری را بهبود می بخشد و از مناطقی از خانه خود دوری کنند که ممکن است آنها را وسوسه کند که توجه خود را به جای دیگری معطوف کنند.

 

چگونه می توانید روابط را هنگام کار از خانه مدیریت کنید؟

 

یکی از معایب دورکاری این است که ارتباط با همکاران می تواند چالش برانگیز باشد. تحقیقات مایکروسافت نشان داده که دورکاری در طولانی مدت می تواند بر روابط کارمندان با یکدیگر تأثیر منفی بگذارد. مایکروسافت دریافت که کارمندان دورکار گزارش داده اند که مکالمات غیررسمی را که در آشپزخانه و راهروهای محل کار اتفاق می افتد از دست داده اند.

به عنوان یک کارفرما، استفاده از ویدئو کنفرانس را در نظر بگیرید، تا حداقل یک بار در هفته کارمندان خود را دور هم جمع کنید. این کار باعث می‌شود که کارمندان دورکار درگیر شوند و به همه کمک می‌کند احساس کنند که هنوز بخشی از تیم هستند.

 

معایب بالقوه کار در خانه چیست؟

 

در حالی که دورکاری مزایایی دارد، معایبی نیز دارد. در زیر برخی از معایب احتمالی کار در خانه آورده شده است:

 

  • فقدان انگیزه: ارتباط با همکاران همفکر می تواند کارمندان را تشویق کند تا ایده ها را به اشتراک بگذارند و آنها را برای تعیین و دستیابی به اهداف شغلی تشویق کند.
  • پتانسیل فرسودگی شغلی: افزایش زمان صرف شده برای کار روزانه می‌تواند منجر به فرسودگی کارکنان دورکار شود.
  • بازخورد کمتر: بدون نظارت حضوری، نمی‌توان بررسی کرد که چگونه کارمندان دورکار می توانند عملکرد خود را بهبود بخشند.
  • دسترسی محدود به تجهیزات اداری: کارمندان در دفتر می توانند به راحتی آنچه را که نیاز دارند بردارند. اما در دورکاری کارکنان دسترسی محدودی به لوازم کار دارند.

 

آوردن معنای جدید به “خارج از دفتر”

 

با ظهور روندهای جدید در محیط های کاری، کارمندان و کارفرمایان راه های جدیدی برای بالا نگه داشتن سطح بهره وری پیدا می کنند. اجازه دادن به کارمندان برای دورکاری می‌تواند روحیه آن‌ها را تقویت کند و در عین حال اطمینان حاصل شود که کسب و کار شما بازده قبلی خود را دارد یا از آن فراتر می‌رود. و با این نکات برای افزایش بهره‌وری کارمندان دورکار، تیم شما می‌تواند همزمان با لذت بردن از وقت خود در شرکت، به اهداف جدیدی دست یابد.

 

همچنین درباره مزایا و معایب دورکاری می‌توانید مقاله مزایا و معایب داشتن نیروی دورکار را مطالعه کنید.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *