حقوق و دستمزد پورسانتی چیست؟

حقوق و دستمزد

به اشتراک گذاشتن مقاله

اگر قصد کار با حقوق و دستمزد پورسانتی را دارید، مهم است که قبل از شروع کار، مزایا و معایب آن را بدانید. در حالی که کار پورسانتی معایبی دارد، اما درآمد و انعطاف پذیری بیشتری هم دارد. قبل از تصمیم گیری، جوانب مثبت و منفی آن را در نظر بگیرید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

 

کار پورسانتی چیست؟

قبل از اینکه مزایا و معایب حقوق و دستمزد پورسانتی را بگوییم، مهم است که چیستی آن را بدانیم. به زبان ساده، افرادی که کار پورسانتی می کنند، بر اساس میزان فروش، حقوق دریافت می کنند. این بدین معنی است که اگر فردی برای یک ماه چیزی نفروخت، برای آن ماه هیچ درآمدی نخواهد داشت.

 

حقوق و دستمزد پورسانتی: مزایا و معایب

برای بسیاری از افراد، حقوق و دستمزد پورسانتی مناسب است، زیرا با جذب مشتری یا فروش بیشتر، درآمد زیادی کسب می کنند. برخی از افراد این مدل کار کردن را دوست دارند زیرا احساس می‌کنند که این کار آن ها را تشویق می‌کند تا سخت‌تر کار کنند و روش های جدیدی را امتحان کنند تا درآمد بیشتری کسب کنند.

 

در مقابل برخی از افراد ممکن است حقوق و دستمزد پورسانتی را دوست نداشته باشند چرا که درآمد ثابتی نخواهند داشت. گاهی ممکن است زمان زیادی را صرف مشتری کنند و در نهایت درآمدی کسب نکنند. بنابراین مهم است که کسانی که علاقه مند به انجام این مدل کار کردن هستند از مشکلات آن آگاه باشند.

 

 

مزایای کار بر اساس پورسانت

حقوق و دستمزد پورسانتی یک فرصت منحصر به فرد است که برای افرادی که تحت فشار رشد می کنند مناسب است. در این شغل چیزی به عنوان روز معمولی وجود ندارد، زیرا هر روز اهداف جدید و چالش های جدیدی را به همراه دارد. داشتن یک شغل پورسانتی همچنین به این معنی است که باید برای موارد غیرمنتظره آماده باشید. در زیر برخی از مزایای آن را نام برده ایم:

 

بهره وری بیشتر

در یک کار پورسانتی اگر حقوق و دستمزد بیشتری می خواهید، باید کار بیشتری انجام دهید. اگر دیدن نتایج سریع برای شما مهم است، پس این مدل کار کردن می تواند به تقویت انگیزه شما کمک کند.

 

درآمد بالاتر

هنگامی که در یک شغل با حقوق ثابتی هستید، امکان افزایش حقوق محدود است، مگر اینکه ترفیع بگیرید. وقتی شغلی دارید که به شما امکان می دهد برای خودتان کار کنید، مانند یک پیمانکار یا مشاور مستقل، حقوق و دستمزد شما صرفاً بر اساس نتایج کار شما است. هیچ محدودیتی برای کسب درآمد وجود ندارد، تا زمانی که به جذب مشتریان جدید و بستن معاملات ادامه دهید.

 

 

ساعت های انعطاف پذیر

آزادی در تنظیم برنامه خود یکی از مزیت های اصلی کار با حقوق و دستمزدپورسانتی است. اگر از کار کردن خارج از بازه زمانی معمول لذت می برید، این مدل کار کردن می تواند برای شما مناسب باشد. افرادی که شغل پورسانتی دارند بر زمان خود کنترل کاملی دارند و می توانند کارشان را به دلخواه خود برنامه ریزی کنند.

 

رشد شغلی بلند مدت

حقوق و دستمزد

حقوق و دستمزد پورسانتی می تواند تغییر شغل، ارتقاء شغلی یا تغییر محیط کار را آسان تر کند. در یک شغل پورسانتی می توانید هر چند وقت یکبار که می خواهید بدون ترس از کاهش حقوق شغل خود را تغییر دهید. توانایی تغییر کار پورسانتی را هیجان‌انگیز می کند.

 

استقلال

در یک شغل با حقوق و دستمزد پورسانتی میزان زمان و تلاش برای کار را خودتان مشخص می کنید. به دست آوردن موفقیت به طور مستقل می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد تا مسئولیت حرفه خود را به عهده بگیرید و به جای اینکه به دیگران برای راهنمایی یا تأیید تکیه کنید، فقط برای خودتان تصمیم بگیرید.

 

معایب کار بر اساس پورسانت

اگر فروشنده قوی ای هستید، کار پورسانتی می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد بیشتری کسب کنید، اما این نوع شغل با معایبی نیز همراه است که می تواند به حقوق و دستمزد و عزت نفس شما آسیب برساند. در اینجا با برخی از معایب آن آشنا می شوید:

 

ساعت های کار طولانی

هنگامی که حقوق و دستمزد پورسانتی دریافت می کنید، ممکن است ساعت های بیشتری کار کنید. در حالی که مهم است که برای کارهای بازاریابی و اداری وقت بگذارید، صرف زمان زیاد برای این موارد به این معنی است که زمان کمتری برای استراحت خواهید داشت. این می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود.

 

افزایش استرس

زمانی که حقوق و دستمزد ماهانه شما نامشخص است، ممکن است مرخصی گرفتن از کار دشوارتر باشد. در نتیجه در معرض استرس قرار می گیرید، که ناشی از نگرانی در مورد پرداخت صورت‌حساب‌ها یا تامین هزینه‌های زندگی‌تان است. برای تعیین حد و مرز برای سلامت روان خود، سعی کنید محدودیت هایی را برای زمان و انرژی که صرف کار می کنید، تعیین کنید.

 

بدون مرخصی استعلاجی یا مرخصی با حقوق

وقتی حقوق و دستمزد شما پورسانتی پرداخت می شود، پس در زمان مرخصی پولی به دست نخواهید آورد. بدون مرخصی با حقوق، به احتمال زیاد از رفتن به تعطیلات اجتناب می کنید.

 

امنیت شغلی کمتر

هنگامی که حقوق و دستمزد پورسانتی دریافت می کنید، اگر مشتریان مایل به خرید محصولات یا خدمات شما نباشند، درآمد شما قطع می شود. اگر نتوانید به طور موثر مشکلات را حل کنید،امنیت شغلی شما به خطر می افتد.

 

افزایش رقابت

حقوق و دستمزد مبتنی بر پورسانت به توانایی شما در رقابت با سایر فروشندگان بستگی دارد. در این صورت ممکن است متوجه شوید که نسبت به رقیبان دستمزدی کمتری دریافت می‌کنید یا ساعات طولانی بدون افزایش دستمزد کار می کنید.

 

کار پورسانتی مناسب چه کسانی است؟

کار پورسانتی برای افرادی مناسب است که بازاریاب خوبی باشند. افرادی که از کار در محیط های پرفشار لذت می برند، این کار مناسب آن ها است. همچنین درک این نکته مهم است که بسته به اینکه در چه صنعتی هستید، میزان حقوق و دستمزد از پورسانت می تواند متفاوت باشد، بنابراین ایده خوبی است که قبل از شروع به کار تحقیق کنید. حقوق و دستمزدی که شما می گیرید اغلب به طور مستقیم با ارزش محصول مرتبط است.

 

درباره حقوق و دستمزد کار کارمندی می توانید مقاله حقوق و دستمزد پایه و نکات آن را بخوانید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *