راهنمای استخدام کارمندان در سال 2024

استخدام

به اشتراک گذاشتن مقاله

فرآیند استخدام کارمندان می‌توانید طولانی و خسته‌کننده باشد. اگر این کار را به درستی انجام دهید، کاندیداهای باکیفیتی را پیدا می‌کنید که در کنار شما هستند و کسب و کار شما را آنطور که می‌خواهید پیش می‌برند. برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد استخدام کارمندان در سال 2024 به خواندن ادامه دهید.

 

آماده سازی برای استخدام کارمندان

بعنوان یک کارفرما شما باید یک فرآیند تعریف شده برای استخدام داشته باشید. با گذشت زمان، با به دست آوردن تجربه استخدام و تغییر رویه‌های عملیاتی استاندارد خود بر این اساس، کار ساده‌تر می‌شود. با هر استخدام، این مراحل را انجام دهید تا کسب و کار خود را برای کارمند جدید آماده کنید.

 

1. تحقیقات خود را انجام دهید.

قبل از اینکه حتی به نقش‌های باز در شرکت خود نگاه کنید، در مورد بازار محلی تحقیق کنید. تحقیق کنید که چه کسی استخدام می‌کند، چشم‌انداز اقتصادی در منطقه شما چگونه است و سایر آگهی‌های شغلی را بررسی کنید. این به شما ایده‌ای از میزان حقوق و دستمزد و رقابت در بازار می‌دهد. هنگامی که این را فهمیدید، می توانید بقیه مراحل استخدام خود را متناسب با کاری که دیگران انجام می‌دهند تنظیم کنید.

 

2. مدارک خود را مرتب کنید.

در برخی موارد، کارهای اداری شما می‌تواند یکباره باشد، که در آن یک الگو ایجاد می‌کنید و اطلاعات لازم را برای هر استخدام جدید اضافه می‌کنید. در موارد دیگر، می توانید فرآیند را کاملاً خودکار کنید.

 

3. در صورت نیاز برون سپاری کنید.

هر کسب‌و‌کار کوچکی یک بخش منابع انسانی یا حتی فردی از کارکنان که با فرآیندهای منابع انسانی آشنا باشد، ندارد. بهتر است فردی را پیدا کنید که بتواند کار را به خوبی انجام دهد تا اینکه مرتباً در استخدام اشتباه کنید و در نهایت با جابجایی زیاد یا کارمندانی که مناسب نیستند، روبرو بشوید.

 

یکی از بهترین نکات برای استخدام این است که آن را به متخصصان بسپارید و با یک سرویس برون سپاری منابع انسانی با رتبه برتر همکاری کنید. استخدام را به یک سرپرست آموزش ندیده محول نکنید. مصاحبه کردن و توانایی تشخیص استعدادها یک مهارت است.

استخدام

فرآیند گام به گام برای استخدام کارمندان

 

این مراحل را برای یک فرآیند استخدام موثر دنبال کنید.

 

1. ارزیابی کنید که برای کدام موقعیت‌ها باید استخدام کنید.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با طرز فکر پر کردن نیازها استخدام کنید، نه میز. شما به دنبال بهترین فرد برای برآوردن یک نیاز خاص هستید.

 

2. استراتژی استخدام خود را مشخص کنید.

ابتدا باید بفهمید که آیا می‌خواهید از یک شرکت استخدام استفاده کنید یا خیر. همچنین ممکن است از بخواهید از شبکه‌های کارمندان فعلی خود استفاده کنید.

مدیران استخدام باید وقت خود را برای یافتن بهترین نامزد برای نقش صرف کنند و به بهترین نامزد در مجموعه متقاضی بسنده نکنند. اگر با 10 نامزد مصاحبه کنید و هیچ کدام برای نقش مناسب نباشد، احتمالاً فشارهایی برای انتخاب بهترین نامزد وجود خواهد داشت. مدیران استخدام باید در برابر این فشار مقاومت کنند.

 

3. شرح شغل را بنویسید.

قبل از استخدام، با مدیران تیم خود در مورد کاندیدای ایده آل برای آن شغل مشورت کنید تا دقیقاً آنچه را که نیاز دارید به دست آورید. همچنین آگاه کردن کارکنان موجود ، تمرین خوبی است. شرح شغلی بنویسید که با آنچه به دنبال آن هستید مطابقت داشته باشد، شامل جزئیاتی مانند الزامات شغلی، مسئولیت‌ها و انتظارات. اطلاعاتی در مورد ارزش‌های اصلی و فرهنگ شرکت خود وارد کنید تا بتوانید تناسب فرهنگی مناسب را پیدا کنید.

 

4. فرصت شغلی خود را منتشر کنید.

اکثر کسب و کارها از وب‌سایت‌های شغلی برای تبلیغ یک فرصت شغلی جدید استفاده می‌کنند. با وارد کردن گزینه استخدام  در وب سایت شرکت خود شروع کنید تا به مخاطب هدف برسید. اگر می‌خواهید دسترسی خود را افزایش دهید، به آگهی‌های حرفه‌ای آنلاین رایگان و پولی روی بیاورید. سایت‌های کاریابی مانند ایرانتلنت و جابینجا را می‌توانید در نظر بگیرید.

 

5. متقاضیان را غربال کنید.

اگر فرد مناسبی از نامزدها را برای استخدام نمی‌بینید، از اول بررسی کنید تا بهترین نامزدها را ببینید. بله، احتمالاً کار زیادی است، و بله، شما می‌خواهید فوراً نامزدی را برای این نقش انتخاب کنید، اما کمی تلاش بیشتر در فرآیند استخدام قبل از تمدید آگهی، در درازمدت باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

 

6. با واجد شرایط ترین کاندیداها مصاحبه کنید.

قبل از مصاحبه با نامزدها، به آنها اطلاعات کافی بدهید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را از آنها خواهید گرفت. متقاضی را از قبل در مورد مصاحبه استخدام مطلع کنید تا بتواند آماده شود. این به شما این امکان را می‌دهد که متقاضی را بهتر بشناسید و بدانید که آیا آنها برای این نقش مناسب هستند یا خیر، زیرا به آنها زمان داده‌اید تا آماده شوند.

 

7. با مصاحبه شوندگان در ارتباط باشید.

این مرحله فقط شامل تماس یا ارسال ایمیل به متقاضیان استخدام نیست. ارزیابی پس از مصاحبه نیز مهم است. پیگیری می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. ممکن است به سادگی یک یادداشت تشکر برای وقت مصاحبه شونده باشد، تا یک پیشنهاد شغلی رسمی.

 

8. پیشنهاد کار را تمدید کنید.

اگر با افراد زیادی مصاحبه کرده‌اید و نامزدهای باکیفیتی برای استخدام در این موقعیت پیدا کرده اید، در تصمیم‌گیری تعلل نکنید. اطمینان حاصل کنید که همه ذینفعان برای مصاحبه و ارائه بازخورد به موقع در دسترس هستند. تقاضا برای کارمندان ماهر هنوز زیاد است و در صورت تأخیر می‌توانید استخدام فرد مناسب را از دست بدهید.

 

 

9. پیشینه افراد را بررسی کنید.

آخرین مرحله‌ای که باید در نظر بگیرید این است که قبل از استخدام فرد، یک بررسی پیشینه انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ پرچم قرمز قابل توجهی وجود ندارد.

 

استخدام کارمند جدید

مهم است که در هنگام استخدام کارمند جدید به او جهت گیری خود را ارائه دهید، تا یک نمای کلی از شرکت بدست آورد. ارزش ها و انتظارات اصلی شرکت خود را توضیح دهید. هر چه زودتر انتظارات خود را تعیین کنید، وضعیت شرکت و کارمند جدیدتان بهتر خواهد بود. از مسئولیت های شغلی عبور کنید. شما احتمالاً موارد زیادی را در طول فرآیند مصاحبه پوشش داده‌اید، اما مفید است که اکنون که آنها این شغل را دارند به جزئیات بیشتری در مورد انتظارات کارکنان بپردازید. یک پروژه برای شروع به آنها بدهید. و در آخر یک مربی تعیین کنید. یک مربی در موقعیتی مشابه با نقش کارمند جدید پیدا کنید تا بتواند به سؤالات آنها پاسخ دهد و آنها را در مسیر درست هدایت کند.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *