راهنمای تدوین برنامه آموزشی برای نیروی به تازگی استخدام شده

استخدام

به اشتراک گذاشتن مقاله

شرکت‌های در حال رشد کارکنان جدیدی را استخدام می‌کنند که نیاز به آموزش دارند. یک برنامه آموزشی موثر به این کارمندان جدید آینده‌دار کمک می‌کند تا به شرکت احساس تعلق پیدا کنند، چراکه ابزارهای موفقیت و رشد شغلی را در اختیار آن ها قرار می دهد. در این مقاله بررسی می کنیم که یک برنامه آموزشی موثر چه نیازهایی دارد و توضیح خواهیم داد که چگونه کارمندان جدید را به اعضای درجه یک تیم خود تبدیل کنید.

 

چگونه یک برنامه آموزشی موثر برای نیروی استخدام جدید ایجاد کنیم

 

این 5 نکته می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه آموزشی برای نیروی تازه استخدام ایجاد کنید که کارمندان را آماده تولید کار با کیفیت بالا می کند:

 

1. از کارمندان فعلی بپرسید که چه چیزی را باید در آموزش بگنجانید.

 

بهترین راه برای ایجاد یک برنامه آموزشی برای نیروی تازه استخدام، مشاوره با کارمندان برتر فعلی است.

 

2. آموزش را انعطاف پذیر، وظیفه محور و مداوم کنید.

 

یک فرآیند پویا با ویژگی های زیر را ایجاد کنید:

 

ضروری است که عناصر منحصر به فرد برای هر نیروی تازه استخدام را بر اساس مصاحبه و سابقه حرفه ای آن ها در نظر بگیرید. هر فرد استعدادها و مهارت‌های متفاوتی دارد، پس نیاز به آوزش منحصربه فرد دارد تا بتواند پیشرفت کند.

 

به جای داشتن یک دوره آموزشی با زمان ثابت، یک آموزش وظیفه محور داشته باشید که در آن هر مورد آموزشی باید با استاندارد خاصی تکمیل شود. این به هر فرد تازه استخدام اجازه می دهد تا تجربه آموزشی را که واقعاً به آن نیاز دارد، دریافت کند.

 

آموزش را به یک فرآیند مداوم تبدیل کنید. در حالی که هر نیروی تازه استخدام باید بتواند کار خود را در یک یا دو هفته یاد بگیرد، آموزش باید ادامه داشته باشد و به طور منظم بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که کارمندان جدید در حال پیشرفت هستند.

 

3. آموزش را در سطح تیم تشویق کنید.

استخدام

 

اکثر شرکت ها به تعادل فرهنگی در استخدام توجه می کنند. با این حال، اغلب اوقات، آموزش فقط انتظارات اولیه و مواردی مانند پاداش و مزایای کارکنان را پوشش می دهد. آموزش مبتنی بر تیم می‌تواند به کارمندان جدید کمک کند تا سریع‌تر با فرهنگ شرکت آشنا شوند.

 

آموزش در سطح تیم می تواند به نیروی استخدام جدید کمک کند تا کارهای زیر را انجام دهند:

 

  • گردش کار منحصر به فرد تیم را درک کنند
  • سلسله مراتب گزارش کار تیم را بشناسند
  • آگاهی از انتظارات روزانه
  • درک فرآیندهای موجود

 

همچنین دراین باره می توانید مقاله فواید رضایت شغلی کارمندان چیست؟” را مطالعه کنید.

 

4. روش یادگیری ترجیحی هر نیروی استخدامی جدید را در نظر بگیرید.

 

افراد متفاوت از هم  یاد می گیرند، بنابراین برنامه آموزشی نیروی تازه استخدام شما باید با سبک های مختلف یادگیری آن ها تطبیق یابد. انطباق با روش یادگیری ترجیحی یک فرد می تواند به کاهش آموزش های اضافی کمک کند.

 

شما احتمالاً 3 سبک یادگیری اصلی را در میان نیروی استخدام‌ جدید مشاهده خواهید کرد:

 

دیداری: برخی از افراد تازه استخدام شده ترجیح می دهند فرآیندها را با تماشای فردی که به طور فعال وظایف را انجام می دهد، یاد بگیرند.

 

عملی: بعضی از نیروی تازه استخدام دوست دارند با چندین بار انجام دادن کار، رویکرد عملی به یادگیری داشته باشند.

 

خواندن: برخی از کارمندان تازه استخدام ترجیح می دهند دستورالعمل های مکتوب را بخوانند و یاد بگیرند.

 

5. رهبران خوب را ارتقا دهید و آن ها را در فرآیند آموزش مشارکت دهید.

 

بدون رهبران خوب، کارمندان شما برای موفقیت با مشکل مواجه خواهند شد. این امر به ویژه در مورد نیروهای تازه استخدام شده صادق است. هنگام ارتقا یا استخدام برای پست های مدیریتی، دقت کنید که کدام کاندیدا می تواند بهتر کارمندان را راهنمایی کند. سپس، آن ها را در توسعه و اجرای برنامه آموزشی خود مشارکت دهید.

 

برنامه آموزشی نیروی تازه استخدام شده چیست؟

 

یک برنامه آموزشی برای نیروی تازه استخدام شده، فرآیندی است که یک شرکت را قادر می سازد تا اعضای جدید تیم را بپذیرد و آن ها را سریع تر آماده کند. برای این امر باید موارد زیر را انجام دهید:

 

-کارهای اداری را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که اعضای جدید استخدام شده هر گونه مدارک اداری لازم را تکمیل می کنند.

 

-نیروی جدید استخدام شده را به اعضای تیم خود معرفی کنید و فرآیندهای برقراری ارتباط با همکاران و رهبری را به اشتراک بگذارید.

 

-آموزش ابزارهای مهم به نیروی جدید استخدام شده. هرچه سریعتر آموزش نحوه کار با نرم افزارها و سایر ابزارهایی که برای انجام کارشان به آن ها نیاز دارند را شروع کنید.

 

-چشم انداز شرکت را به اشتراک بگذارید. نیروی جدید استخدام شده را با مفاهیم اصلی، مانند ماموریت شرکت، ساختار سازمانی و فرهنگ شرکت آشنا کنید.

چرا آموزش نیروی جدید استخدام شده مهم است؟

 

یک برنامه آموزشی جامع برای نیروی جدید استخدام شده می تواند به شرکت شما در موارد زیر کمک کند:

 

-شروع قوی را تضمین می کند. این به شرکت کمک می کند تا از همان ابتدای استخدام نیروی جدید، از مزایای نیروی جدید بهترین استفاده را کند.

 

-به نیروی جدید استخدام شده کمک می کند احساس راحتی کنند. یک برنامه آموزشی جامع به کارکنان جدید کمک می کند تا احساس کنند عضوی از تیم هستند.

 

-باعث می شود کارمندان احساس اعتماد کنند. آموزش باعث می‌شود نیروی جدید استخدام شده در موقعیت‌های چالش برانگیز احساس راحتی کنند، و در عین حال دانش، ابزار و مهارت‌هایی را که برای تبدیل شدن به اعضای موفق و سازنده شرکت را نیاز دارند به آن‌ها می‌دهد.

 

از این اشتباهات رایج در برنامه آموزشی اجتناب کنید:

 

-عدم استقبال گرم از افراد جدید. نحوه استقبال از نیروی جدید استخدام‌ شده در روز اول، برداشت آن‌ها از شرکت را شکل خواهد داد. حتی می تواند بر میزان بهره وری آن ها در دراز مدت تأثیر بگذارد.

 

-استفاده بیش از حد از اصطلاحات فنی. وقت خود را صرف معرفی نیروی جدید استخدام‌ شده به اصطلاحات فنی کنید و منابع لازم برای یادگیری را در اختیار آن ها قرار دهید.

 

-بی توجهی به علایق نیروی جدید استخدام شده. معمولاً نیروی جدید برای شروع کار هیجان‌زده است. می‌توان از این انرژی برای شروع یک ارتباط قوی با شرکت استفاده کرد. با این حال، به این معنی نیست که این انرژی دوام خواهد داشت. بدون راهنمایی، اشتیاق یک کارمند جدید برای نقش خود می تواند محو شود و بهره وری نیز از بین برود.

 

بهترین کارمندان در هر صنعتی ساخته می شوند، پیدا نمی شوند. اما تبدیل یک نیروی جدید استخدام شده به یک کارمند عالی، نیازمند کار و تعهد جدی است. با ایجاد یک برنامه‌ آموزشی، همه این کارها می‌تواند بسیار آسان‌تر باشد.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *