نمی‌شود که همه افراد مشتری کسب‌و‌کار شما باشند!

کسب‌و‌کار

به اشتراک گذاشتن مقاله

شروع یک کسب‌و‌کار بسیار هیجان انگیز است، و این قابل درک است که می‌خواهید شرکت خود را به همه دنیا معرفی کنید و معتقدید که همه به آنچه شما تولید می‌کنید، نیاز دارند. به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، باید نسبت به کسب‌وکار خود مشتاق باشید و نسبت به آنچه ارائه می‌دهید مطمئن باشید. اما باور به اینکه همه مشتری شما هستند، نتیجه معکوس دارد، زیرا زمان، انرژی و پول زیادی را صرف تلاش برای دستیابی به افرادی خواهید کرد که مشتری شما نخواهند بود. به برخی از بزرگترین شرکت‌ها فکر کنید. اگرچه آنها بسیار موفق هستند و پایگاه مشتریان بسیار گسترده‌ای دارند، اما نمی‌توانند “همه” را به عنوان بازار هدف خود معرفی کنند.

مشتری کسب و کار شما کیست؟

بنابراین، اگر “همه” مشتری هدف کسب و کار شما نیستند، چگونه می‌توانید بفهمید که چه کسی است؟ اگر از قبل مشتری دارید، می‌توانید داده‌های مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مشترکات را بیابید. با این اطلاعات، کارشناسان بازاریابی توصیه می‌کنند پرسونای خریدار، پرسونای خیالی که مشتریان ایده‌آل شما را نمایندگی می‌کنند، را ایجاد کنید.

اگرچه آنها تخیلی هستند، اما کیفیت آنها باید بر اساس مشتریان واقعی شما باید باشد.علاوه بر اطلاعات جمعیت شناختی، باید جزئیاتی را در مورد آنها بگنجانید که به شما بینشی در مورد اینکه چه کسی هستند، چه می‌خواهند، چالش‌هایی که با آنها روبرو هستند، مشکلات یا نقاط دردناکی که دارند و اینکه چرا کسب و کار شما برای آنها خوب است را درج کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار تخصصی خود، زمانی را در انجمن‌ها و گروه‌های آنلاینی که از آنها استفاده می‌کنند بگذرانید تا سوالاتی را که می‌پرسند و مسائلی که با آن‌ها سروکار دارند پیدا کنید، و در رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید. علاوه بر این، می‌توانید با مشتریان فعلی خود مصاحبه کنید، از تیم فروش کسب‌و‌کار خود در مورد روندهایی که در بازار می‌بینند بپرسید و داده های سیستم POS و تجزیه و تحلیل وب خود را تجزیه و تحلیل کنید.

راهنمای گام به گام برای تعیین اینکه مشتری کسب‌و‌کار شما چه کسی است؟

توصیه‌های تخصصی بالا در مورد شخصیت‌های خریدار نقطه شروع خوبی برای تعیین اینکه مشتری کسب‌و‌کار شما کیست ارائه می‌دهد. با راهنمای گام به گام زیر می‌توانید یک شخصیت خریدار معنادار و دقیق ایجاد کنید

درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

اطلاعات مشتریان فعلی خود را از طریق Google Analytics و رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری کنید. از آن برای شناسایی روندهای جمعیت شناختی استفاده کنید که اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان به شما می‌دهد. بهتر است بدانید که مشتریان کسب‌و‌کار شما بیشتر از کدام پلتفرم‌های رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. از ابزارهای گوش دادن و تحلیل احساسات رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید تا ببینید مشتریان در این پلتفرم‌ها به چه چیزی نیاز دارند.

درباره رقبای خود تحقیق کنید 

از تیم کسب و کار خود برای تعیین نیازها کمک بگیرید. داده‌های جمعیتی تنها شروعی است که نیازهای مشتری را تعیین می‌کند. اعضای تیم که در واقع با مشتریان و مشتریان بالقوه مکاتبه می‌کنند، ممکن است بینشی داشته باشند که شما فقط می‌توانید رویای به دست آوردن آنها را از داده‌ها داشته باشید. شاید نمایندگان فروش و خدمات مشتری شما متوجه روندهای خاصی در خواسته‌ها و نیازهای مشتری شده باشند. ملاقات با اعضای تیم را در نظر بگیرید تا درباره آنچه که از نزدیک می‌بینند بیشتر بدانید.

مزایای محصول خود را ارزیابی کنید

از خود بپرسید: «مزایای برجسته کسب‌و‌کار من چگونه به مشتری کمک می‌کند؟ چه چیزی در محصول ما وجود دارد که مخاطب ما به آن نیاز دارد؟ سعی کنید پاسخ خود را در یک جمله خلاصه کنید. به یاد داشته باشید که محصولات و خدمات شما ممکن است برای افراد مختلف چیزهای متفاوتی باشد.

موارد فوق را به صورت تقریبی شخصیت خریدار شما است، بهترین بازتاب نظری از اینکه چه کسی مشتری کسب‌و‌کار شما است. ممکن است چندین شخصیت خریدار داشته باشید که نشان دهنده انواع مختلفی از مشتریان هستند که همه آنها به دلایل خاص خود از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند.

کسب‌و‌کار

چگونه انواع خاصی از مشتریان را هدف قرار دهیم

بعد از اینکه مشتری ایده‌آل خود را شناسایی کردید، در اینجا سه کار وجود دارد که می‌توانید با این دانش انجام دهید:

1. تلاش‌های بازاریابی خود را محدود کنید

تشخیص اینکه همه مشتری کسب‌و‌کار شما نیستند، شما را از تعقیب سرنخ‌های بی‌سود رها می‌کند. شناسایی خریداران هدف به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید کدام مشتریان بالقوه برای برند شما مناسب هستند، بنابراین می‌توانید از هدر دادن منابع فروش و بازاریابی خود برای افرادی که علاقه یا نیازی به آنچه می‌فروشید ندارند، جلوگیری کنید.

هنگامی که بدانید مشتریان کسب‌و‌کار شما چه کسانی هستند، ارتباط با آنها آسان‌تر می‌شود، زیرا می دانید آنها کجا هستند و چه می‌خواهند. بنابراین به‌جای اینکه مشتریان «همه» خود را با عبارات گسترده و مبهم خطاب کنید، می‌توانید مستقیماً با مشتریان هدف خود صحبت کنید و وارد جزئیات دقیقی شوید که به آنها نشان می‌دهد نیازهای آنها را درک می‌کنید. این شما را قادر می‌سازد تا مؤثرترین استراتژی بازاریابی را برای کسب‌و‌کار خود ایجاد کنید.

2. در صنعت خود متخصص شوید

دانستن دقیق اینکه مشتریان کسب‌و‌کار شما چه کسانی هستند و چگونه کسب و کار شما نیازها و خواسته های خاص آنها را برآورده می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که از عموم جدا شوید و به یک متخصص در صنعت خود تبدیل شوید. دانش تخصصی می‌تواند به شما یک مزیت رقابتی در حوزه تخصصی شما بدهد.

این احتمال وجود دارد که به عنوان یک کسب و کار کوچک، نتوانید غول صنعت خود را از نظر وسعت ارائه محصول یا خدمات شکست دهید، و همچنین حجم فروش مورد نیاز برای برنده شدن در یک مسابقه را نداشته باشید. اما می‌توانید محصولات یا ویژگی‌های ویژه‌ای را ارائه دهید که در جای دیگر در دسترس نیستند. مانند مواردی که برای علاقه‌مندان یا حرفه‌ای‌ها مناسب است، یا سطحی از خدمات که توسط شرکت‌های دیگر ارائه نمی‌شود.

3. با تغییر نیازهای مشتریان خود را تطبیق دهید

هنگامی که دیگر «همه» مشتری کسب‌و‌کار شما نباشند، راحت‌تر می‌توانید با مشتریان خود همراه باشید و آنها را تغییر دهید و پیشنهادات خود را برای پیش‌بینی نیازهای آینده‌شان تطبیق دهید. به ندرت پیش می‌آید که یک صنعت راکد بماند. شناخت مشتریانتان به شما کمک می‌کند تا با آمدن و رفتن روندهای صنعت، تکامل فناوری یا تغییر نیازهای مشتریانتان، حرکت کنید.

مقالات مرتبط: “راهنمای بازاریابی برای یک کسب‌و‌کار کوچک” 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *