انواع بررسی پیشینه افراد؛ که برای استخدام مهم هستند

استخدام

به اشتراک گذاشتن مقاله

بررسی پیشینه یکی از اصلی‌ترین فرآیندهای استخدام است. انجام یک بررسی پیشینه به شما بینش مهمی در مورد فردی که در نظر دارید استخدام کنید می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند ارزیابی کنید که آیا افراد برای موقعیت و سازمان شما مناسب هستند یا خیر.

 

چرا کارفرمایان باید پیشینه را بررسی کنند

 

اکثر کارفرمایان بررسی پیشینه را انجام می‌دهند. کسانی که این کار را نمی‌کنند ممکن است برخی از اطلاعات کلیدی در مورد استخدام را از دست بدهند.

 

  • بررسی پیشینه می‌تواند به شما در شناسایی اظهارات نادرست، اشتباهات و حذفیات در مدارک کارجویان کمک کند.
  • شما می‌خواهید قبل از نهایی کردن تصمیم استخدام خود، تمام حقایق را داشته باشید. ممکن است شخصی مناسب استخدام به نظر برسد، اما اگر اعتبار یا تجربه خود را به اشتباه ارائه کند، ممکن است در واقع صلاحیت لازم را نداشته باشد.
  • یکسری مسائل حقوقی در رابطه با استخدام وجود دارد. کارفرمایان باید بدانند که فردی که استخدام کرده‌اند واجد شرایط لازم است. اگر به کارمندی اجازه انجام کاری را بدهید که قانوناً مجاز به انجام آن نیست، جریمه یا دعوی قضایی ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال، اگر گواهینامه رانندگی شخصی به حالت تعلیق درآمده یا نامعتبر باشد و هنگام رانندگی در ساعات کاری به شخصی آسیب برساند، ممکن است به دلیل سهل انگاری از شما شکایت شود.
  • بررسی پیشینه سایر خطرات را به حداقل می‌رساند. پیشینه گذشته همیشه شاخصی از اقدامات آینده افراد نیست، اما کارفرمایان باید در صورت امکان خطرات استخدام را به حداقل برسانند.

پیگیری انواع مختلف بررسی‌هایی که باید انجام دهید می‌تواند دشوار باشد. برای همین، در اینجا یک مرور کلی از 6 مورد مهم بررسی پیشینه برای کارفرمایان آورده شده است.

 

6 بررسی پیشینه که کارفرمایان باید در فرآیند استخدام در نظر بگیرند

 

کارفرمایان باید همیشه نیازها و وظایف خاص یک موقعیت استخدام را در نظر بگیرند. با این حال، اکثر کارفرمایان متوجه خواهند شد که این 6 گزینه بخش مهمی از بررسی مورد نیاز را پوشش می دهد.

 

تایید هویت

 

تأیید هویت یکی از اساسی‌ترین اشکال بررسی پیشینه برای استخدام است. هدف از تأیید هویت این است که اطمینان حاصل شود که نامزد همان کسی است که می‌گوید و اطلاعات شناسایی ارائه شده او دقیق است.

 

این شکل از بررسی پیشینه معمولاً با هدف رعایت قوانین انجام می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند به دلیل استخدام افرادی که مجاز به کار نیستند جریمه شوند. همچنین مواردی وجود دارد که شخصی هویت جعلی را ارائه می‌دهد، این می تواند منجر به استخدام یک کارفرما شود که الزامات قانونی برای آن نقش را برآورده نمی‌کند.

 

بررسی سوابق کیفری

 

بررسی سوابق کیفری بینشی در مورد سابقه جنایی متقاضی استخدام در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد. این بررسی‌های پیشینه می‌تواند محکومیت‌های مربوط به طیف وسیعی از جنایات را نشان دهد.

 

سوابق جرایم رانندگی

 

گزارش‌های سوابق جرایم رانندگی پیشینه‌ای از سابقه رانندگی کارمند احتمالی را برای استخدام ارائه می‌دهد. این یک بخش مهم از بررسی پیشینه است، که اگر شغلی نیاز به رانندگی داشته باشد، اجرا می‌شود. گزارش تخلفات رانندگی اطلاعاتی مانند تصادفات، تخلفات جابجایی، تعلیق مجوزها و سایر حوادث قابل توجه را نشان می‌دهد. همچنین اطلاعاتی در مورد گواهینامه رانندگی متقاضی، مانند تاریخ انقضای آن را نشان می‌دهد.

 

بررسی پیشینه اعتباری

چک کردن سوابق اعتباری بینشی در مورد  اعتبار و وضعیت مالی یک کارمند احتمالی برای استخدام را ارائه می‌دهد. دانستن پیشینه برای نقش‌هایی که وظایف مالی یا مدیریت وجوه شرکت را در بر می گیرند، مهم هستند. این امر به ویژه برای نقش‌هایی در بانکداری اهمیت می‌یابد، جایی که کارمند ممکن است علاوه بر دارایی‌های شرکت، به وجوه مشتری نیز دسترسی داشته باشد.

 

تاییدیه تحصیلی

 

تأیید تحصیلی نوعی بررسی سوابق است که توسط کارفرمایان برای تأیید سوابق تحصیلی و صلاحیت‌های جویای استخدام انجام می‌شود. هدف اصلی تأیید تحصیلی تأیید این است که مدرک ذکر شده در رزومه یا درخواست شغلی آنها جعلی نباشد.

 

بررسی گذشته در شبکه‌های اجتماعی

 

استخدام

دیدن شیکه‌های اجتماعی افزوده‌ای جدید در بررسی سوابق قبل از استخدام است. بررسی پیشینه رسانه‌های اجتماعی شامل بررسی پروفایل‌ها و فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی کارمند احتمالی است. بررسی رسانه‌های اجتماعی معمولاً برای دیدن فعالیت آنلاین نامزد مانند سخنان مشوق نفرت یا زورگویی آنلاین استفاده می‌شوند. رفتار نامناسب یا توهین‌آمیز آنلاین، حتی در حساب‌های شخصی یک کارمند، می‌تواند تأثیر مهمی بر شرکت داشته باشد و باعث مشکلات در روابط شود. چنین رفتاری همچنین می‌تواند نشان دهنده این باشد که فرد ممکن است دیگران را در محل کار مورد آزار و اذیت قرار دهد. به عنوان مثال، ارسال نظرات نژادپرستانه یا جنسیت‌گرایانه آنلاین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که نامزد با ارزش‌های شرکت شما همسو نیست و ممکن است باعث شود سایر کارمندان در محل کار احساس ناامنی کنند.

 

اکثر بررسی‌های پیشینه در این فهرست در پایان فرآیند استخدام تکمیل می‌شوند، زمانی که متقاضی انتخاب شد. برای کارفرمایان مهم است که به یاد داشته باشند که پیشینه فرد باید برای بررسی پیشینه رسانه‌های اجتماعی نیز صادق باشد. در حالی که LinkedIn یک ابزار حرفه‌ای شبکه‌سازی و جستجوی شغل است و ممکن است در طول فرآیند استخدام مورد استفاده قرار گیرد، جستجوی پروفایل‌های شخصی بیشتر مانند Instagram، Facebook یا TikTok در مراحل اولیه می‌تواند به تیم استخدام کمک کند. تمایل طبیعی نسبت به افرادی که شبیه ما هستند وجود دارد، اما نباید به این دلیل با کسی مصاحبه کنید چرا که سبک مد او را دوست دارید یا سرگرمی‌ها یا عقاید سیاسی مشابهی دارید، مگر اینکه این ویژگی‌ها به خود نقش مرتبط باشد.

 

نحوه انجام بررسی پیشینه

 

اکثر کارفرمایان بررسی سوابق قبل از استخدام برون‌سپاری می‌کنند. در حالی که برخی از بررسی‌های بالا را می‌توان به‌طور مستقل انجام داد، معمولاً انتخاب یک سرویس بررسی پیشینه افراد از نظر زمان مؤثرتر است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شما قصد دارید چندین گزینه فوق را برای هر کارمند انجام دهید. اگر می‌خواهید افراد را در چندین شغل استخدام کنید، حفظ قوانین و الزامات مربوط به درخواست سوابق می‌تواند دشوار باشد. یافتن بهترین خدمات بررسی پیشینه برای نیازهایتان می‌تواند به شما کمک کند تا از الزامات انطباق آگاه باشید و فرآیند استخدام را ساده کنید.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *