چرا استفاده از دستگاه کنترل تردد بهره‌وری کارمندان را افزایش می‌دهد؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین منابع سازمان‌ها است، اغلب مدیران به دنبال جذب نیروهای انسانی با بهره‌وری بالا هستند. اما چگونه می‌توان بهره‌وری کارکنان یک سازمان را اندازه‌گیری کرد؟ اصلا از کجا می‌توان فهمید که منابع انسانی به اندازه‌ای که باید برای یک کسب‌وکار بهره‌ور هستند؟

طبیعتا اندازه‌گیری میزان بهره‌وری عملکرد کارکنان در محل کار آسانی نیست. اما یکی از بهترین اقداماتی که به شما کمک می‌کند بهره‌وری کارمندانتان را پیگیری کنید، ردیابی زمان و ساعات کاری آنان از طریق دستگاه کنترل تردد است. ردیابی زمان به مدیران کمک می‌کند تا بفهمند تیمشان چقدر کارآمد است و این، اولین قدم برای افزایش بهره‌وری کارکنان است.

برای آنکه ببینیم استفاده از دستگاه حضور و غیاب چگونه می‌تواند بهره‌وری کارمندان را افزایش دهد و چرا ردیابی زمان به رشد و گسترش کسب‌وکار شما کمک کند، تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید.

استفاده از دستگاه کنترل تردد بهره‌وری کارمندان
استفاده از دستگاه کنترل تردد بهره‌وری کارمندان

مزایای ردیابی زمان برای گسترش یک کسب و کار

پیش از آنکه بگوییم استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب چه مزایایی برای کسب‌وکار شما به همراه دارد، بیایید مزایای ردیابی زمان را بررسی کنیم:

ایجاد عادت‌های پایدار

مهم نیست چه فعالیتی انجام می‌دهید؛ در هر حال باید زمان انجام آن را ردیابی کنید. تنها از این طریق است که می‌توانید بفهمید چقدر برای هر فعالیت وقت صرف کرده‌اید. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند کارهای غیر ضروری را شناسایی کنید و وقتتان را به انجام کارهای مفیدتر اختصاص دهید.

کاهش زمان اتمام و انجام پروژه‌ها

وقتی زمان انجام فعالیت‌ها توسط اعضای تیمتان را ردیابی می‌کنید، بهتر می‌توانید کارهایی را که باید در مراحل مختلف یک پروژه انجام شوند، اولویت‌بندی کنید. علاوه بر این، می‌توانید بفهمید که کدام یک از کارمندانتان در مدت زمان کمتری وظایف خود را انجام می‌دهد و از ظرفیت او برای پیشبرد بهتر پروژه بهره ببرید.

تجزیه و تحلیل عملکرد کارکنان

هدف اصلی شرکت‌ها از ردیابی ساعات کاری کارمندانشان، تجزیه و تحلیل عملکرد آن‌ها و اتخاذ تصمیم‌های آگاهانه‌تر بر مبنای الگوهای عملکردی آنان است. فهمیدن اینکه انجام کدام فعالیت‌ها به زمان بیشتری نیاز دارند یا کدام کارمند در انجام وظایفی خاص بهتر عمل می‌کند. به شما کمک می‌کند کسب و کارتان را بهتر مدیریت کنید و آن را در مسیر رشد و شکوفایی قرار دهید. علاوه بر این، یکی از اهداف اصلی ارزیابی عملکرد کارکنان، ارائه بازخورد به آن‌ها به منظور ایجاد انگیزه و افزایش بهره‌وری است.

تقسیم عادلانه کارها

پیگیری ساعات کاری تیمتان، نمایی کلی از ظرفیت هر فرد در اختیار شما قرار می‌دهد؛ می‌توانید ببینید که چه کسی به فرسودگی شغلی دچار شده، چه کسی از ظرفیت بسیار بالایی برای پیشبرد پروژه‌ای بزرگ برخوردار است و چه کسی برای ادامه مسیر به کمک بیشتری نیاز دارد. این کار باعث بهبود همکاری اعضای تیم، تخصیص موثرتر منابع و پشتیبانی فعال را در پی دارد؛ یعنی چیزهایی که از ویژگی‌های تیم‌های مولد و عالی محسوب می‌شود.  

 

رفع موانع بهره‌وری

ردیابی زمان، تمام موانع کار مولد را نشان می‌دهد؛ از جلسات بی‌اهمیت و بی‌بازده گرفته تا فرایندهای دست و پاگیر. با نظارت بر کارهایی که وقت خود را صرف انجام آن‌ها می‌کنید، می‌توانید بر بزرگ‌ترین مانع کارآمدی‌تان غلبه کنید. با ردیابی زمان، آمار بسیار جالبی از عادات بد خود و چیزهایی که حواس شما را پرت می‌کنند، به‌دست خواهید آورد. در این صورت، می‌توانید تغییرات موثرتری ایجاد کنید.

دستگاه کنترل تردد و بهره‌وری کارمندان

اگر صاحب یک کسب و کار – ولو کوچک و جمع و جور هستید – یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، پیگیری رفت و آمدهای کارکنانتان است. در غیر این صورت، اگر از دستگاه کنترل تردد استفاده نکنید، از کجا می‌توانید بفهمید که کدام کارمندتان کارها را به بهترین نحو انجام می‌دهد و کدام یک خیر؟

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب، به‌ویژه دستگاهی که از طریق آن می‌توان به‌صورت آنلاین رفت و آمد کارکنانتان را رصد کنید، فراتر از حد تصورتان است. آنچه در ادامه به آن اشاره شده است، تنها بخشی از مزیت‌هایی هستند که استفاده از دستگاه کنترل تردد برای شما به ارمغان می‌آورد:

وضوح و شفافیت

داده‌هایی که یک دستگاه حضور و غیاب به شما ارائه می‌کند، بسیار شفاف و دقیق هستند. علاوه بر این، به‌راحتی در دسترس شما قرار دارند و هر زمان که بخواهید، می‌توانید اطلاعات مربوط به رفت و آمد کارمندان در بازه زمانی خاصی را مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید آن‌ها را بر اساس پارامترهای مختلفی دسته‌بندی کرده و با سرعت بالایی نتایج هر دوره زمانی را بررسی کنید.

استفاده از دستگاه کنترل تردد بهره‌وری کارمندان

دسترسی آسان به اطلاعات

بعضی از دستگاه‌های کنترل تردد، این قابلیت را دارند که علاوه بر مدیران، کارمندان نیز به بعضی اطلاعات – مثل گزارش تردد، مرخصی‌ها، شیفت‌ها و غیره – دسترسی خواهند داشت. این مسئله اعتماد کارمندانتان به شما را بیشتر می‌کند و احتمال خطا را به صفر می‌رساند. 

 

پیشگیری از 99% مسائل مربوط به حقوق و دستمزد

با استفاده از دستگاه حضور و غیاب، شما و کارمندانتان به‌طور دقیق می‌توانید از ساعات کاری آنان اطلاع پیدا کنید و در نتیجه، دقیق‌تر می‌توانید میزان حقوق و دستمزد آنان را محاسبه کنید. علاوه بر این، با بررسی الگوی رفت و آمد کارکنان، راحت‌تر می‌توانید درباره کسری حقوق یا ارائه پاداش به آن‌ها تصمیم گیری کنید.

اتخاذ تصمیم‌های کارآمدتر و دقیق‌تر

تحلیل دقیق مستلزم نتیجه‌گیری و تصمیم‌گیری دقیق است. داشتن خلاصه‌ای از داده‌های ردیابی زمانی، تصویر کاملی از هزینه‌های زمانی و عملکرد کارکنان به شما ارائه می‌دهد. این اطلاعات به درک نقاط ضعف بالقوه و افزایش بهره‌وری و کارآیی کمک می‌کند. ردیابی ساعت کاری همچنین، بر بهبود نتایج فردی نیز موثر است.

صرفه‌جویی در زمان

وقتی از یک دستگاه کنترل تردد آنلاین استفاده می‌کنید، دیگر مجبور نیستید برای مواردی مثل موافقت/مخالفت با مرخصی کارمندانتان، با آنان ملاقات کنید؛ بلکه تنها با یک کلیک – از هر کجای دنیا که باشید – می‌توانید به درخواستشان رسیدگی کنید.

وقت برای آدم‌های عادی طلا، ولی برای مدیران الماس است. به همین دلیل، حتی‌الامکان باید از ابزارهای کارآمد استفاده کنید تا زمانتان را به انجام کارهای مهم‌تر برای گسترش کسب و کارتان اختصاص دهید.

تجزیه و تحلیل عملکرد کارکنان

ردیابی تردید فقط در ثبت ساعت‌ها و جدول زمانی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه داده‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به‌عنوان معدنی از طلا برای افزایش بهره‌وری عمل می‌کنند. با استفاده از ابزارهای دقیق ردیابی زمان، شما و تیمتان می‌توانید کارآیی، انگیزه و تمرکز خود را بدون هیچ فعالیت اضافه‌ای، تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

استفاده از دستگاه کنترل تردد بهره‌وری کارمندان

 

اهمیت ردیابی زمان و کنترل تردد کارمندان

در مطلب حاضر با شما درباره اهمیت ردیابی زمان و کنترل تردد کارمندان صحبت کردیم. استفاده از دستگاه حضور و غیاب و ردیابی تردد کارکنان با استفاده از سیستمی مانند آنچه که ما در دینگ ارائه می‌دهیم، بسیار آسان است. فرقی نمی‌کند که در خانه روی کاناپه مورد علاقه‌تان نشسته‌اید یا در محل کارتان هستید؛ با چنین سیستم‌هایی در هر کجا که باشید تنها با اتصال به اینترنت، به‌راحتی می‌توانید زمان فعالیت کارکنان خود را ثبت کنید و از عملکرد آنان آگاه شوید. برای مشاوره و دریافت دموی رایگان دینگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *