استعفا دادن چگونه است؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

 

در ادامه این مقاله می خوانیم که استعفا چیست و شرایط انجام آن چگونه است؟ علاوه بر این مطالبی را هم در مورد انجام این کار، موافقت با آن، قطع همکاری، قطع همکاری با پیمانکار و نماینده ارائه می دهیم. همچنین با نامه استعفا اداری، نامه عدم نیاز و چگونگی بازخرید تامین اجتماعی و انجام این کار بیشتر آشنا می شویم.

 

استعفا

استعفا به چه معنا است؟ 

استعفا به معنی برهم زدن قرارداد کاری و قطع همکاری با نماینده و یا قطع همکاری با پیمانکار به صورت داوطلبانه می باشد. به عبارت دیگر کارمندان به صورت داوطلبانه در صورت تمایل استعفا نامه را طراحی و به پیمانکار و نماینده خود تحویل می دهند. یکی از اصلی ترین و مهم ترین شیوه های برهم زدن قرارداد های کاری میان کارمندان و نمایندگان استعفا می باشد.

همان طور که می‌ دانیم انجام این کار دارای شرایط، قوانین و مقررات می باشد. به همین منظور کارمندانی که قصد برهم زدن قرارداد کاری و یا قطع همکاری با نمایندگان خود را دارند، می بایستی بر اساس قوانین و شرایط استعفا عمل کنند. چرا که با رعایت قوانین و مقررات انجام این کار، نمایندگان به راحتی با انجام این کار موافقت می کنند. 

شرایط استعفا

یکی از اصلی ترین شرایط استعفا دادن تصمیم گیری کارمندان یک ماه قبل از انجام چنین درخواستی می باشد. همچنین آن ها می بایستی برای موافقت با استعفا خود، نامه کتبی را تحویل کارفرما و نماینده دهند. همچنین یک ماه پس از درخواست و تحویل نامه در محل کار خود مشغول به کار و منتظر موافقت کارفرما باشند.

 متکارمندانن نامه استعفا اداری می بایستی دارای درخواست استعفا، علت برهم زدن و قطع همکاری و…… باشد. لذا کارمندان و افرادی که برای انجام این کار تصمیم گیری می کنند، می بایستی تمام شرایط و قوانین و مقررات آن را در نظر بگیرند. چرا که اینگونه می توانند به نتیجه بهتر و قطعی تر برسند.

استعفا

بازخرید

در برخی از اداره و شرکت ها گاهی کارفرما نامه عدم نیاز کارمندان را طراحی می کند. یعنی با نوشتن و طراحی این نامه درخواست بیرون رفتن کارمند از اداره خود را دارد. معمولاً طراحی نامه عدم نیاز توسط کار فرمایان به دلایل مختلفی انجام می شود. یکی از اصلی ترین دلایل، استخدام نیروی جدید و یا کوچک ترین خطا کارمندان می باشد.

 علاوه بر این، در مقابل کلمه استعفا، کلمه بازخرید وجود دارد. بازخرید یکی از راه های اتمام و پایان همکاری کارمندان با اداره و شرکت های دولتی می باشد. کارفرما در اداره های دولتی در صورت بازخرید  و مستخدمین دولتی تمامی مبلغ سال هایی که آن ها به دولت خدمت کرده اند، پرداخت می کند. از طرف دیگر، بازخرید تامین اجتماعی دارای قوانین و مقررات خاصی است. یعنی مستخدمین دولتی و تامین اجتماعی برای بازخرید کردن خود می بایستی قوانین و مقررات انجام این کار را رعایت کنند. چرا که این گونه می توانند حق خدمت و یا به عبارت دیگر مبلغ سال های خدمت خود را دریافت کنند.

بازخرید تأمین اجتماعی

همان طور که بیان کردیم بازخرید تأمین اجتماعی بر اساس قوانین و مقررات خاصی انجام می شود. معمولاً انجام آن با دو قانون استخدامی و قانون کار امکان پذیر است. از طرف دیگر می توان گفت بازخرید تامین اجتماعی مستخدمین دولت به سه صورت امکان پذیر است. لذا روش های بازخرید مستخدمین دولتی عبارت اند از:

  • بازخرید به درخواست کارمندان: معمولاً کارمندان می ‌توانند در صورت تمایل اقدام به بازخرید خود کنند. در صورتی که دولت با آن ها موافقت کند، حق سال ها خدمت آن ها پرداخت می ‌شود. همچنین آن ها از خدمت معاف می شوند.
  • بازخرید به اختیار دولت: دولت در سه الی چهار سال متوالی عملکرد کارمندان را ارزیابی می کند. لذا ضعیف بودن عملکرد کارمندان در ارزیابی و نداشتن شرایط بازنشستگی سبب بازخرید آن ها به اختیار دولت می شود.
  •  بازخرید به دلیل مجازات: از آنجایی که بازخرید دارای شرایط و قوانین منحصر به فرد است، هر یک از افراد می توانند بر اساس این قوانین و زمان بازخرید درخواست انجام این کار را داشته باشند. لذا کارمندان مرد و زن در صورتی که زودتر از زمان بازخرید درخواست انجام این کار را داشته باشند، به دلیل مجازات انضباطی از طرف دولت بازخرید می‌ شوند.

خلاصه اینکه در این مقاله شرایط استعفا نامه و چگونگی بازخرید و شرایط آن را بیان کردیم. لذا افراد می توانند با مطالعه این محتوا با تمامی قوانین و مقررات انجام این کار آشنا شوند.

 

بازخرید

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *