چرا راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی از نان شب واجب‌تر است؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

اگر بخش عمده‌ای از کسب‌وکارتان به روش آفلاین و سنتی اداره می‌شود، وقت آن رسیده است که در رویه و تصمیم خود صرف نظر کنید. حتی اگر کسب‌وکاری ندارید یا بیکار هستید هم می‌توانید به راه‌اندازی کسب‌وکار در فضای آنلاین و به‌صورت دورکاری به‌عنوان یک گزینه جدی برای کسب درآمد فکر کنید. شاید فعالیت در فضای آنلاین در وهله اول پیچیده یا دشوار به نظر برسد، اما اگر با مزایای آن آشنا شوید، بلافاصله پس از مطالعه این مطلب دست‌به‌کار خواهید شد تا اولین ‌گام‌ها برای آغاز فعالیت در فضای آنلاین را بردارید. در ادامه، درباره 9 دلیلی که شما را به فروش آنلاین و راه‌اندازی کسب‌وکار بر بستر اینترنت ترغیب خواهند کرد، صحبت کرده‌ایم. همراه ما باشید.

9 دلیل برای راه‌اندازی فروش آنلاین و کسب درآمد از اینترنت

فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار آفلاین دارید یا خیر؛ با توجه به همه‌گیری استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اگر از حضور آنلاین و کسب درآمد از اینترنت صرف نظر کنید، به ضررهای هنگفتی دچار خواهید شد. اینترنتی کردن کسب‌وکار یا کسب درآمد از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، 9 مزیت منحصربه‌فرد دارد که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد:

کسب‌وکار اینترنتی
Add Cart Buy Now Online Commerce Graphic Concept

1. ایجاد آگاهی از برند

امروزه بسیاری از مردم در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با کسب‌وکارهای جدید آشنا می‌شوند و اگر بخواهند درباره کسب‌وکاری بیشتر بدانند، نام آن را در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی جست‌وجو می‌کنند. در نتیجه، فعالیت در فضای آنلاین مشتریان بالقوه شما را با کسب‌وکارتان آشنا کرده و آگاهی از برند ایجاد می‌کند. علاوه بر این، اگر در فضای آنلاین حضور نداشته باشید، دو دستی میدان را به رقبایی که با جدیدت بر بستر اینترنت فعالیت می‌کنند، تقدیم کرده‌اید.

2. ایجاد دسترسی دائمی برای مشتریان

حتما مشاهده کرده‌اید که بسیاری از رستوران‌ها، خواربارفروشی‌ها و پمپ بنزین‌ها 24 ساعته مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان خود هستند. اما بدون وجود اینترنت چنین چیزی برای اکثر کسب‌وکارها غیر ممکن است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و داشتن وب‌سایت این است که مشتریان فعلی و بالقوه شما 24 ساعت شبانه‌روز، 7 روز هفته و 365 روز سال می‌توانند محصولات شما را بررسی کنند و گزینه مورد نظرشان را سفارش دهند. می‌توانید تصور کنید که در این حالت بازدهی و سودآوری کسب‌وکارتان چند برابر خواهد شد؟ حتی اگر کسب‌وکاری دارید که به جز روش‌های سنتی و آفلاین جور دیگری نمی‌توانید به مشتریانتان خدمت‌رسانی کنید، بازاریابی اینترنتی به شما کمک می‌کند که لید (سر نخ) ایجاد کنید یا به‌عنوان یک فروشنده 24 ساعته به سوالات آنان پاسخ دهید. 

3. پشتیبانی بهتر از مشتریان

همه مشتریان پیش از خرید محصول مورد نظرشان دنبال اطلاعات خاصی هستند؛ مانند:

  •       پیش از تصمیم‌گیری برای خرید چه چیزی را باید در نظر بگیرند؟
  •       در چه ساعاتی از روز می‌توانند به شما مراجعه کنند؟
  •       مشکلات خریدشان را چگونه می‌توانند حل کنند؟

اینترنت این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بدون صرف وقت و هزینه، به‌راحتی به سوال‌های آنان پاسخ دهید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید بخشی تحت عنوان سوالات متداول در سایت یا شبکه‌های اجتماعی‌تان داشته باشید و تا سال‌های سال آن را به این بخش ارجاع دهید. این امر تماس مشتریان برای طرح پرسش‌های فنی و غیر فنی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که زمان بیشتری برای انجام فعالیت‌های درآمدزایی در کسب‌وکار داشته باشید.    

4. مقرون‌به‌صرفه بودن

حتی اگر کسب‌وکار فیزیکی ندارید و اخیرا تصمیم گرفته‌اید منبع درآمدی برای خودتان ایجاد کنید، فعالیت در فضای آنلاین و راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی – از این جهت که به هزینه راه‌اندازی بسیار کمی نیاز دارد – گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هزینه چندانی روی دست شما نخواهد گذاشت و حتی برای راه‌اندازی سایت هم با استفاده از پلتفرم‌های رایگانی مثل وردپرس، مجبور نیستید هزینه‌های هنگفتی را خرج کنید. علاوه بر این، هزینه تبلیغات آنلاین در مقایسه با تبلیغات فیزیکی تا حد چشمگیری کمتر است.

کسب‌وکار اینترنتی

5. اینترنت دوست کسب‌وکارهاست

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اینترنت این است که مشتریان بالقوه شما تنها یک کلیک با کسب‌وکار شما فاصله دارند و با توجه به اینکه امروزه افراد بسیار زیادی به‌راحتی به اینترنت دسترسی دارند، اینترنت بستری عالی برای ایجاد آگاهی از برند است. علاوه بر این، فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که از طریق آموزش و پاسخ‌دادن به سوالات کاربران، برای خودتان منبع درآمد دورکاری و آنلاین ایجاد کنید.

6. امکان اداره جهان از هر نقطه جهان

داشتن یک کسب‌وکار آنلاین این امکان را برای شما فراهم می‌کنید که از هر جایی که دلتان می‌خواهد زندگی و کار کنید؛ به شرط دسترسی به یک اینترنت قوی و پرسرعت، در هر کجای دنیا که سکونت داشته باشید می‌توانید کسب‌وکارتان را مدیریت و درآمدزایی کنید. این یکی از مهم‌ترین و بهترین مزیت راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی و فعالیت در فضای آنلاین است و دورکاری این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که در هر کجای دنیا که دوست دارید زندگی کنید.

7. هزینه‌های عملیاتی پایین‌تر

با راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین، دیگر نیازی نیست که نیرویی را برای پاسخگویی به مشتریانتان استخدام کنید؛ سفارشات به صورت آنلاین ثبت می‌شوند و اطلاعات مربوط به خرید محصولات به ایمیل شما ارسال می‌شود یا از طریق پایگاه داده‌ها در دسترستان قرار خواهد داشت. همه این‌ها تا حد چشمگیری هزینه‌های عملیاتی راه‌اندازی و مدیریت یک کسب‌وکار را کاهش می‌دهند. هر چند ممکن است به کارمندانی برای سروسامان دادن به سفارشات مشتریان احتیاج داشته باشید، اما آن‌ها به صورت دورکاری می‌توانند کارهای لازم را انجام دهند و در نتیجه، از خرج‌های اضافه‌ای که کارکردن حضوری در پی دارد، جلوگیری خواهد شد.

8. دسترسی به بازار بزرگ‌تر

در صورتی که فقط به کسب‌وکار آفلاین و فروشگاه فیزیکی اکتفا کنید، تعداد افرادی که در طول روز به شما مراجعه خواهند، محدود خواهد شد. با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا داشتن وبسایت، روزانه هزاران و حتی میلیون‌ها نفر می‌توانند با کسب‌وکارتان آشنا شوند و به‌طور هم‌زمان از فروشگاه آنلاین شما بازدید کنند. هر چه افراد بیشتری با کسب‌وکار و محصولات شما آشنا شوند، طبیعتا بازدهی بیشتری دریافت خواهید کرد.

کسب‌وکار اینترنتی

9. پاسخ‌گویی سریع‌تر و راحت‌تر

با داشتن فروشگاه آنلاین، راحت‌تر می‌توانید موجودی کالاها در انبار، سفارشات معوق، سفارشات ثبت‌شده و…. را ردیابی کنید. این مسئله زمان پاسخ‌گویی به مشتریان را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که آن‌ها رضایت بیشتری از تعامل با کسب‌وکار شما داشته باشند. علاوه بر این، با داشتن سایت مشتریان به‌راحتی می‌توانند از موجودی و قیمت کالاها اطلاع پیدا کنند و دیگر نیازی نیست که با کارشناسان کسب‌وکارتان تماس بگیرند.

سخن پایانی

اگر چه امروزه افراد زیادی به اینترنت دسترسی دارند، اما این تنها دلیلی نیست که خیلی‌ها را به راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی ترغیب کرده است. درآمدزایی از فضای آنلاین و به صورت دورکاری، مزایای منحصربه‌فرد دیگری هم دارد که در مطلب حاضر مفصل آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. آیا در رابطه با راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی تجربه‌ای دارید؟ پیشنهادات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید. 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.thebalancemoney.com/putting-offline-business-online-2531853

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *