چگونه با استرس بعد از اخراج شدن کنار بیاییم (2)

به اشتراک گذاشتن مقاله

در ادامه موارد مطرح شده برای مقابله با استرس بعد از اخراج شدن در مقاله “چگونه با استرس بعد از اخراج شدن کنار بیاییم (1)” ، در این مقاله 2 مرحله باقیمانده که به شما کمک می کند با استرس بعد از اخراج شدن مقابله کنید را بررسی می کنیم. این دو مورد شامل: “به خودتان زمان ریکاوری دهید” و “یک روتین و سبک زندگی سالم داشته باشید” می شود.

4. به خودتان زمان ریکاوری دهید

وقفه ای که اخراج شدن در شغل تان ایجاد می کند زمان مناسبی استراحت و ریکاوری است. در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که به شما کمک می کند تا بدون از دست دادن بهره وری برای خودتان وقت بگذارید.

برنامه ریزی مشخص داشته باشید

یک اتفاق متداول پس از از اخراج شدن، مشغول کردن خود با کار زیاد برای احساس مفید بودن است. در حالی که سطح بالای فعالیت می تواند به شما این حس را بدهد که فعال هستید، اما می تواند به سرعت به فرسودگی شغلی منجر شود. برای مقابله با این نوع استرس، برای ساعات روز برنامه ریزی کنید و از جست جوی بی وقفه برای شغل جدید بپرهیزید.

پس از اخراج شدن، ساعات کاری مشخصی را برای جستجوی شغل و یادگیری مهارت‌های جدید اختصاص دهید. از اختصاص زمان برای استراحت و تفریح نیز قافل نشوید.

با خانواده و دوستان وقت بگذرانید

ارتباط با حلقه افراد نزدیک در هنگامی که بحران اخراج از کار برای شما پیش آمده است بسیار مهم هست. هنگام تجربه اندوه، ممکن است احساس انزوا در شما ایجاد شود که می تواند سطح استرس شما را افزایش دهد. مکالمات منظمی با دوستان و خانواده خود داشته باشید و در صورت نیاز از آن ها کمک بخواهید و از وقت گذراندن با آن ها لذت ببرید.

تمرینات تنفسی داشته باشید

تنفس کنترل شده تمرینی است که در آن حداکثر هوای ممکن با سرعت کنترل شده به ریه ها وارد می شود. ثابت شده است که این تکنیک ابزار قدرتمندی برای کاهش استرس شدید (در مواردی مانند پس از اخراج شدن) است. در یک مطالعه نشان داده شده است که یک ارتباط عصبی بین تمرین‌های تنفس عمیق و  احساسات مثبت بیشتر و کاهش واکنش‌پذیری عاطفی وجود دارد. اگر احساس استرس و اضطراب می کنید، حتما تمرین تنفسی را امتحان کنید.

می توانید در مقاله “8 تمرین تنفسی ساده برای آرامش و سلامتی بیشتر تکنیک های مختلف تنفس را یادبگیرید و روزانه تمرین کنید.

5. یک روتین و سبک زندگی سالم داشته باشید

 

روتین سالم

 

استرس بر رفتارهای سلامتی ما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که ما از نظر بدنی کمتر فعال باشیم، رژیم غذایی کم‌مغذی و خواب نامنظم داشته باشیم. درک این تمایلات در دوره ای که اخراج شده اید و استفاده از روش های کاربردی و ساده می تواند کمک کننده باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با استرس و کاهش اثرات منفی آن بر سلامتی، داشتن یک الگوی رفتاری سالم است. در واقع، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد وقتی درگیر فعالیت بدنی می‌شوید، احتمال کمتری دارد که واکنش عاطفی شدیدی به رویدادهای استرس‌زا در همان روز نشان دهید.

در اینجا چند نکته برای حفظ یا اتخاذ یک روتین سالم وجود دارد:

انجام حرکات کششی

کشش ایستا اولین قدم برای ایجاد یک روتین ورزشی است. کشش های ایستا دامنه حرکتی عضلات را گسترش می دهد. در حالی که روی تنفس خود تمرکز می کنید، کشش عضلانی را برای 30-10 ثانیه حفظ کنید. این کشش به شما امکان می دهد ذهن خود را آرام کنید، جریان اکسیژن را افزایش دهید و بدن خود را برای فعالیت بدنی آماده کنید. همین حرکات ساده به شما کمک می کند تا بتوانید استرس ناشی از اخراج شدن را کمتر کنید.

خواب کافی

پس از اخراج شدن، اختلال در خواب معمولاً به دلیل از بین رفتن روتین روزانه رخ می دهد. 7 تا 9 ساعت خواب برای بزرگسالان توصیه می شود و ثابت شده است که یک کاهش دهنده استرس قوی است. استفاده از تکنیک تنفس کنترل شده قبل از خواب راه خوبی برای آماده کردن خود برای خواب آرام شبانه است. نکات دیگر شامل محدود کردن عوامل حواس پرتی مانند تلویزیون، تلفن همراه و تبلت، ورزش در طول روز و ایجاد یک روتین قبل از خواب است. اگر متوجه شدید که هنوز برای داشتن خواب با کیفیت مشکل دارید، خوب است که با یک متخصص مشورت کنید.

یک برنامه روزانه داشته باشید

ایجاد و حفظ یک روتین روزانه سالم می تواند به شما کمک کند که بعد از اخراج شدن، کنترل زندگی تان را دوباره به دست آورید. همانطور که در کتاب “قدرت عادت” نوشته چارلز داهیگ بیان شده است، حتی انجام کارهای کوچک مانند مرتب کردن تخت خواب در صبح با افزایش بهره وری، احساس آرامش بیشتر و افزایش موفقیت مرتبط است. یک برنامه روزانه می تواند شامل زمانی برای جستجوی شغل جدید، کارهای خانه، تفکر و خوش گذرانی با دوستان و خانواده باشد.

 

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *