چگونه داشتن یک شغل اداری بر سلامت شما تأثیر می‌گذارد؟

مبلمان اداری

به اشتراک گذاشتن مقاله

اگر شما یکی از میلیون‌ها نفری هستید که شغل اداری دارید، ممکن است فشاری را که این شغل بر بدن شما وارد می‌کند احساس کنید. خواه کمردرد، پاهای بی‌قرار یا فشار چشم باشد. نشستن در مقابل کامپیوتر در تمام طول روز می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد و می‌تواند منجر به در طولانی مدت موجب مشکلات سلامتی شود. در این مقاله، ما برخی از روش‌هایی را که شغل اداری می‌تواند بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد را بررسی می‌کنیم و راه‌های مقابله با آن را معرفی می‌کنیم تا شرایط کاری بهتری داشته باشید.

 

اثرات یک شغل اداری بر سلامت کارمندان

بی تحرک نشستن پشت میز تا 8 ساعت در روز  می‌تواند منجر به خطرات متعددی برای سلامتی، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی شود. برای کسانی که با ماشین به محل کار می‌روند و برمی‌گردند، این اثرات ممکن است شدیدتر باشد. رایج ترین و پذیرفته شده ترین اثر سلامتی یک شغل اداری، وضعیت بدنی نامناسب است. با این حال، بسیاری دیگر از جمله استرس هم وجود دارد.

 

وضعیت بدنی ناسالم

داشتن یک شغل اداری که همراه با نشستن طولانی مدت در یک وضعیت است، می‌تواند منجر به خمیدگی، سر رو به جلو و به طور کلی وضعیت نامناسب بدن شود. وضعیت بد طولانی مدت می‌تواند منجر به درد گردن و کمر و همچنین مشکلات اسکلتی عضلانی شود. این همچنین می تواند بر بهره وری و شادی در محل کار تأثیر بگذارد.

 

خوشبختانه، تصحیح وضعیت بدنی نامناسب به دلیل داشتن یک شغل اداری معمولاً یک چیز آسان و کم هزینه است که به سادگی قابل رفع است. برای حداکثر پشتیبانی در طول روز کاری، یک صندلی اداری ارگونومیک را در نظر بگیرید. این صندلی‌ها برای راحتی و قرارگیری صحیح ستون فقرات طراحی شده‌اند.

 

ویژگی‌های صندلی ارگونومیک

ویژگی‌های صندلی‌های ارگونومیک آن را برای نشستن در تمام روز پشتیبانی می‌کند. از جمله این موارد می توان به پشتی‌های کانتور، تکیه گاه دست، جلوی شیب دار و قابلیت چرخش اشاره کرد. پشتی‌های کانتور از ستون فقرات حمایت می‌کنند و وضعیت صحیح نشستن را تشویق می‌کنند. این امر مشکلات کمردرد و نگرانی های مربوط به سلامتی را در دراز مدت در یک شغل اداری را کاهش می‌دهد. تکیه‌گاه‌های گردن از سر و گردن حمایت می‌کنند و نیاز به خم شدن به جلو را برای نشستن راحت کاهش می‌دهند.

 

علاوه بر این، تکیه‌گاه‌ها به حفظ یک وضعیت سالم کمک می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی به بازوهای خود استراحت دهید و صاف بنشینید. بسیاری از صندلی‌های ارگونومیک دارای تکیه‌گاه‌های قابل تنظیم ارتفاع برای نیازهای قد هر فردی و میز هستند که مناسب شغل اداری می‌باشد. به‌علاوه، شیب جلوی صندلی، برای کاهش فشار روی ران‌ها، کمی به سمت پایین شیب دارند. این باعث بهبود جریان خون در پاها، افزایش راحتی و کاهش خطر ترومبوز ورید عمقی در آینده می‌شود. عملکردهای شیب و چرخش به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت و زاویه صندلی خود را تنظیم کنید تا از شما در موقعیت‌های مختلف پشتیبانی کند. آنها همچنین حرکات میکرو را تشویق می‌کنند که گردش خون را در پاها بهبود می‌بخشد.

 

توصیه متخصص

روی یک صندلی ارگونومیک قابل تنظیم سرمایه‌گذاری کنید و مطمئن شوید که برای حمایت از بدن شما طراحی  شده است. این به میزان زیادی راحتی شما را بهبود می‌بخشد و نگرانی‌های مربوط به سلامت گردن و کمر را کاهش می دهد.

 

میزهای ایستاده

همچنین مهم است که میز شما به گونه‌ای تنظیم شود که خمیدگی و فشار را کاهش دهد. یکی از راه‌های انجام این کار این است که رایانه خود را همتراز چشم قرار دهید تا مجبور نباشید به پایین نگاه کنید و گردن خود را برای مدت طولانی خم کنید. میزهای ایستاده گزینه‌ای فوق العاده برای بر این مشکل هستند زیرا به شما امکان را می‌دهند ارتفاع میز خود را تنظیم کنید. اگر در طول روز احساس خستگی یا بی‌قراری می‌کنید، میزهای ایستاده به شما امکان می‌دهند در حالت ایستاده کار کنید. برخی از افراد با شغل اداری ترجیح می‌دهند این میزهای اداری را با یک تردمیل ترکیب کنند تا تعداد قدم‌های خود را در حین کار افزایش دهند.

 

توصیه‌های متخصص

داشتن مبلمان ارگونومیک راحت و پشتیبانی کننده در شغل اداری تأثیر مستقیمی بر سلامتی شما دارد و شما را قادر می‌سازد بیشتر روی کار خود متمرکز بمانید. این راحتی نه تنها به افزایش بهره وری کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد یک محیط کاری مثبت می‌شود و در نهایت منجر به بهبود رضایت شغلی می شود.

 

مشکلات اسکلتی عضلانی

اگر شغل اداری شما شامل حرکات تکراری مانند تایپ کردن با کامپیوتر و استفاده از ماوس در تمام طول روز است، مهم است که در نظر داشته باشید که ممکن است بر سلامت اسکلتی عضلانی شما تأثیر بگذارد. با گذشت زمان، این حرکات تکراری عضلات را تحت فشار قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به سندرم تونل کارپال شود که برای اصلاح آن نیاز به جراحی است. علاوه بر داشتن یک صندلی و میز ارگونومیک، داشتن یک کامپیوتر پشتیبانی کننده برای به حداکثر رساندن راحتی در طول روز کاری مهم است.

 

توصیه های تخصصی

لوازم جانبی ارگونومیک مانند صفحه کلید و ماوس‌های ارگونومیک برای کاهش فشار روی دست‌ها و مچ‌ها طراحی شده‌اند. این ابزارها به گونه ای طراحی شده‌اند که موقعیت طبیعی دست‌ها و انگشتان را حفظ می‌کنند و خطر مشکلات اسکلتی عضلانی را به حداقل می‌رسانند.

 

خستگی چشم

محیط اداری

خیره شدن به صفحه کامپیوتر در تمام طول روز در یک شغل اداری می‌تواند فشار قابل توجهی به چشم وارد کند و منجر به سردرد و خشکی چشم شود. این ممکن است نشانه‌ای از نیاز شما به عینک باشد، بنابراین اگر در محل کار دچار سردرد و خستگی مکرر چشم می‌شوید، توصیه می‌کنیم به پزشک مراجعه کنید.

 

اگر به عینک نیاز دارید، انتخاب عدسی با فیلتر نور آبی انتخابی عالی برایشغل اداری است، زیرا میزان نور آبی که از صفحه‌های دیجیتال ساطع می‌شود را کاهش می‌دهد. به نوبه خود، این به شدت فشار چشم را کاهش می‌دهد و می‌تواند برای کسانی که سردرد یا میگرن دارند مفید باشد.

 

ایجاد یک فضا با نور مناسب در دفتر کار، می‌تواند مشک فشار چشم کارمندان را به حداقل برساند. نشستن در نور کم می‌تواند به سلامت چشم آسیب برساند.

 

همچنین در این‌باره می‌توانید مقاله “10 عامل تاثیرگذار بر روی بهرهوری در محیط کار را مطالعه کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *