چگونه در 5 مرحله کار موقت تابستانی پیدا کنیم؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

به دست آوردن کار موقت در تابستان به دانشجویان این امکان را می دهد که زمانی که وقت آزاد دارند درآمد بیشتری کسب کنند. اگر به کار موقت تابستانی علاقه دارید، دانستن چند نکته و نحوه اقدام برای آن می تواند مفید باشد. در این مقاله در 5 مرحله توضیح می دهیم که کار موقت تابستانی چیست و چگونه می توان شغل تابستانی پیدا کرد.

 

کار موقت تابستانی چیست؟

کار موقت تابستانی نوعی استخدام موقت برای ماه های تابستان است. با توجه به خوبی آب و هوا و طولانی شدن روزها در تابستان، بسیاری از فعالیت ها در این فصل محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. در نتیجه فرصت های شغلی زیادی را ایجاد می کنند. این ها شامل بسیاری از مشاغل در فضای باز مربوط به ورزش ها و سرگرمی ها، ورزش های آبی، مسافرت، کمپینگ و پارک ها است.

کارهای موقت تابستانی می تواند منابع درآمد خوبی برای دانشجویان و دانش آموزان باشد. همچنین معلم ها ممکن است در طول تابستان وقت آزاد برای کار موقت داشته باشند. کار موقت تابستانی می تواند یک راه خوب برای افزایش درآمد باشد.

 

چگونه کار موقت تابستانی پیدا کنیم؟

دانستن اینکه چگونه کار موقت تابستانی پیدا کنید، می تواند به شما کمک کند تا شغل مناسب خود را پیدا کنید. در اینجا لیستی از مراحلی که باید دنبال کنید را آورده ایم:

 

1. زودتر از تابستان جستجو را شروع کنید

کارهای موقت تابستانه زمان فعالیت محدودی دارند. صرف چند هفته برای جستجو و مصاحبه برای شغل در ابتدای تابستان می تواند زمان کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در نتیجه اگر جستجوی خود را زود شروع کنید، به احتمال زیاد شغلی را پیدا خواهید کرد که در اوایل تابستان شروع می شود و به شما امکان می دهد از زمان تابستان بهترین استفاده را ببرید.

اگر دانش آموز یا دانشجو هستید یا تعهدات دیگری دارید، برنامه خود را برای امتحانات یا دیگر اولویت ها بررسی کنید. تعیین کنید چه زمانی به پایان می رسند و چه زمانی می خواهید به کار موقت پایان دهید. همچنین ایده خوبی است که در نظر بگیرید که آیا می خواهید در تابستان کمی استراحت کنید یا خیر.

 

2. رزومه یا CV خود را آماده کنید

رزومه شما یکی از مهمترین مدارک برای درخواست کار است. وقتی در مورد کار موقتی که می خواهید برای آن درخواست دهید اطلاعات داشته باشید، می توانید بر اساس آن رزومه خود را آماده سازی کنید. اگر به دنبال شغل های مشابه زیادی هستید، در این صورت می توانید یک نسخه استاندارد از رزومه خود را متناسب با کار موقتی که به دنبال آن هستید آماده کنید و سپس تغییرات اضافی را برای هر موقعیت شغلی انجام دهید.

هنگامی که در حال جستجو در سایت های کاریابی هستید، به کلمات یا عباراتی که در تبلیغات کارهای موقت تابستانی هستند توجه داشته باشید چراکه مهم است که این موارد را در رزومه خود بگنجانید.

 

3. استفاده از سایت های کاریابی

سایت های کاریابی متعددی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید وکارهای موقت تابستانی را جستجو کنید. اغلب می توانید جستجوی کار را فیلتر کنید تا فقط کارهای موقت تابستانی را نمایش دهد. اگر این کار را در ماه های قبل از تابستان انجام دهید، احتمالاً مشاغل موقت و تابستانی زیادی را خواهید یافت.

راه دیگر برای یافتن کار پاره وقت، جستجو در صفحات شبکه های اجتماعی است. زیرا بسیاری از شرکت ها ممکن است فرصت های شغلی تابستانی را در صفحات خود قرار دهند.

 

4. کارفرمایان محلی را بررسی کنید

از آنجایی که شغل های تابستانی کار موقت هستند، بهتر است که به محل زندگی تان نزدیک باشد. این بدان معناست که شما احتمالاً برای یک کارفرمای محلی کار خواهید کرد. علاوه بر بررسی سایت‌ها و صفحات این کارفرمایان، بهتر است شخصاً برای پرس و جو بروید. در این مورد، نسخه‌ چاپ شده رزومه خود را همراه داشته باشید.

هنگام ملاقات کارفرما، می توانید از فرصت استفاده کنید و با کارکنان دیگر صحبت کنید و اولین تاثیر مثبت را بر کارفرما داشته باشید. مراجعه حضوری و تحویل یک نسخه از رزومه نیز می تواند جدیت شما را نشان دهد.

 

5. برای مصاحبه آماده شوید

اگرچه مشاغل تابستانی کار موقت هستند، اما همچنان لازم است که برای مصاحبه به خوبی آماده شوید و نشان دهید که برای کار جدی هستید. از قبل در مورد کارفرما و شغل مورد نظر تحقیق کنید و سعی کنید به سوالات و جواب های آن فکر کنید.

 

قرارداد بخش بسیار مهمی در هرنوع کاری است. درباره قرارداد کار موقت می توانید مقاله قرارداد کار موقت را بخوانید.

 

گزینه های کار موقت تابستانی

در اینجا برخی از صنایع یا شغل هایی که می توانند گزینه های خوبی برای یک کار موقت باشند آورده شده است:

 

تدریس زبان انگلیسی

باتوجه به محبوبیت زبان انگلیسی، اگر مهارت خوبی در این زمینه دارید آموزش زبان انگلیسی می‌تواند راه خوبی برای کسب تجربه کاری باشد. البته ممکن است دستمزد آن حداقل باشد و فقط برای پوشش هزینه های اولیه تان کافی باشد.

 

کار در کافه و رستوران

 

کار تابستانه

این کار موقت شامل کافه ها، هتل ها، رستوران ها و مشاغل مشابه می باشد. این ها می توانند گزینه های خوبی برای کار موقت تابستانی باشند، به خصوص اگر می خواهید در شیفت های متغیر کار کنید. بسته به محل کار، می توانید به عنوان سالن کار، پذیرش یا خدمات کار کنید. شما همچنین می توانید مهارت های نرم را در این شغل ها مانند ارتباطات، کار گروهی و خدمات مشتری تقویت کنید.

 

فروشندگی

فروشندگی یکی دیگر از گزینه های کار موقت تابستانی است. مزیت کار فروشندگی این است که شما اغلب می توانید در شیفت های متغیر کار کنید. برخی از کارهای فروشندگی شامل تعامل مستقیم با مشتریان است، در حالی که برخی دیگر ممکن است نباشد. هر دو می توانند به شما در بهبود مهارت هایی مانند سازماندهی و کار گروهی کمک کنند. اگر کارتان را خوب انجام دهید و دوست داشته باشید، ممکن است فرصت های شغلی بیشتری را به شما پیشنهاد دهند.

 

فعالیت در فضای باز

اگر دوست دارید کار موقتی در فضای باز داشته باشید، شغل های مرتبط با فعالیت تابستانی در فضای باز می توانند ایده های خوبی باشند. گزینه‌های مختلفی از جمله لیدر طبیعت وجود دارند. این کارها گاهی اوقات شما را ملزم به داشتن دانشی از منطقه محلی می کند. همچنین ممکن است در باغ‌وحش‌ها، پارک‌های حیات‌وحش یا پارک‌های آبی شغل‌هایی وجود داشته باشد، زیرا اغلب میزان بازدیدکنندگان در تابستان افزایش می‌یابد.

از طرف دیگر، اگر دوست دارید با کودکان کار کنید، اغلب فعالیت های تابستانی برای آن ها وجود دارد که به کارکنان مشتاق نیاز دارد. این ها می توانند فعالیت های عادی در فضای باز باشند. تم پارک ها و پارک های آبی نیز ممکن است گزینه خوبی برای کار موقت باشند.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *