نحوه برخورد با مدیر عصبانی چگونه باید باشد

به اشتراک گذاشتن مقاله

گاهی اوقات، رئیس‌ها ممکن است زود رنج باشند، که در مشاغلی با فشار کاری بالا بیشتر دیده می‌شود. همه گاهی عصبانی‌می شوند، اما نامناسب بودن روحیه مدیر به طور دائمی، می تواند روی کل تیم تأثیر بگذارد و روحیه را پایین بیاورد. با این حال راهکارهایی برای نحوه برخورد با مدیر عصبانی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اگر نمی دانید چگونه باید با عصبانیت های گاه و بی گاه آن ها، که احتمالاً تا کنون روی دوشتان سنگینی می کرده، برخورد کنید، نگران نباشید. این امر ممکن است دشوار باشد، اما به یاد داشته باشید که یک موضوع شخصی نیست. در اینجا، نحوه تأثیر نپذیرفتن از روحیه بد مدیر، به ویژه هنگامی که خودتان در بهترین حالت روحی نیستید، آورده شده است!

برخورد با افراد عصبی و کم حوصله بیشترین آمار را در میان تیپ‌های شخصیتی دارد. اگر کارمندی که در مجموعه شما مشغول به فعالیت است نیز جز این دسته از افراد عصبی است خوب است که بدانید…

برخورد با کارمند عصبانی

– مثبت فکر کنید

وقتی مدیر شما از اینکه هیچ چیز درست پیش نمی رود، اهداف برآورده نمی شوند یا پروژه ای از مسیر خارج شده ابراز ناراحتی می کند، به راحتی می توانید وارد ذهنیت آن ها شوید. قطعاً درست است که وقتی رئیس خوشحال است، کل تیم نیز خوشحال می شود.

با این حال، اگر این اتفاق افتاد، به خود یادآوری کنید که شما یک فرد مستقل، با احساسات مخصوص به خود هستید. فقط به این دلیل که شخص دیگری منفی است، لازم نیست شما هم از این الگو پیروی کنید. حواستان به همه چیز باشد – موارد مهم دیگری وجود دارد که باید نگرانش باشید.

اگر مدیر شما عصبانی است زیرا پروژه ای طبق برنامه ریزی پیش نمی رود، به او بگویید که حواستان به این موضوع هست. سر و صدا نکنید – رئیس شما نیز مهلت تحویل مشخصی دارد و فقط می خواهد همه چیز درست پیش برود.

– محرک‌ها را ردیابی کنید

نحوه برخورد با کارمندان عصبی

حالت روحی بعضی افراد، در برخی پساعات، روزها یا به دلیل شرایط موجود، تحت تأثیر قرار می گیرد. برای بهترین برخورد با مدیر عصبانی ، سعی کنید این عوامل محرک را در رئیس خود ببینید. به عنوان مثال، آنها همیشه ممکن است یک صبح دوشنبه قبل از جلسه هفتگی هیئت مدیره، یا یک بعدازظهر پنجشنبه پس از جلسه با رئیس خود، آشفته شوند. بعضی ممکن است تا وقتی که برای چهارمین بار در روز کافئین یا نیکوتین خود را مصرف نکنند، بداخلاق باشند. باید به هر الگوی رایجی توجه نمایید … و تا زمانی که حالشان بهتر نشده، کاری با آنها نداشته باشید!

اگر در موقعیتی هستید که بتوانید به رئیس خود کمک کنید، این کار را انجام دهید. اگر مدیر شما مجبور است گزارش هفتگی تهیه کند و می دانید که همیشه در این باره استرس دارد، می توانید یادداشت های خود را ارائه دهید تا از فشار کاری او بکاهید. با این حال، به یاد داشته باشید که شاد کردن دیگران، لزوماً وظیفه شما نیست – فقط می توانید تلاش خود را انجام دهید.

– ماموریت انجام نشده

احتمالاً اینکه بلند شوید و جلسه را نیمه کاره رها کنید، زیرا خشم رئیستان به شما منتقل شده است، ایده خوبی نیست – اما در برخی شرایط، خوب است که قدری از رئیس خود دوری کنید تا آب ها از آسیاب بیوفتد.

به عنوان مثال، اگر پشت میز کار خود هستید و می دانید که مدیرتان حال خوبی ندارد، شاید بهتر باشد به جای ورود به دفتر کارشان برای پرسیدن سوال، به او ایمیل بزنید. اگر متوجه رفتار بد او با همکارتان شدید، گذاشتن هدفون برای جلوگیری از منفی بافی ضرری ندارد و بنابراین می توانید تمرکز بیشتری داشته باشید.

– به خودتان نگیرید

کارهای اضافی

حتی وقتی در خط آتش رئیس هستید، فکر نکنید تمام عصبانیت او به خاطر شماست. شما نمی دانید در روز او چه اتفاقاتی افتاده است، تحت چه مهلت های تحویلی قرار دارد و چه فشارهایی از طرف مدیر خود می بیند.

همیشه به یاد داشته باشید که رئیس نیز انسان است – آنها می توانند در زندگی شخصی خود مشکلاتی داشته باشند که روحیه شان را در دفتر، تحت تأثیر قرار دهد. تا زمانی که رفتار او مستقیماً ناشی از کاری که شما انجام داده اید، نیست؛ سعی کنید آن را به خودتان نگیرید.

متأسفانه، هیچ کس نمی تواند احساس دیگران را کنترل کند. برخی از دیدگاه ها را حفظ کرده و کار خود را در حد توانایی هایتان ادامه دهید.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *