چگونه بهترین محل کار را برای کارمندان ایجاد کنیم؟

به اشتراک گذاشتن مقاله

فرض کنید می خواهید بهترین محل کار روی زمین را برای کار طراحی کنید. چگونه خواهد بود؟ ما طی سه سال، از صدها مدیر، در نظرسنجی ها و سمینارهای مختلف در سرتاسر جهان، خواستیم تا شرکت ایده آل خود را توصیف کنند. ایده این مأموریت، از تحقیقی در مورد رابطه بین اعتبار و رهبری موثر گرفته شد. به بیان ساده، مردم از رهبری که به نظرشان معتبر نباشد، پیروی نمی کنند. اما مدیرانی که از آنها سوال کردیم، توضیح دادند که برای داشتن اعتبار، باید در یک سازمان معتبر کار نمایند.

اگر چه در بیشتر موارد، افراد تفاوتی میان اصطلاح رهبر و مدیر قائل نمی‌شوند، در دنیای کسب و کار تفاوت رهبر و مدیر بسیار محسوس است. تمام شرکت‌ها ….

تفاوت رهبر و مدیر

۱. اجازه دهید افراد، خودشان باشند

وقتی شرکت ها سعی می کنند اختلافات را اصلاح نمایند، اغلب خود را به دسته های مرسوم مختلف، مانند جنسیت، نژاد، سن، قومیت و موارد دیگر، محدود می کنند. این تلاش ها ستودنی ست، اما مدیران اجرایی كه با آنها مصاحبه كردیم، به دنبال چیزهای دقیق تری مثل تفاوت در دیدگاه ها، عادات ذهنی و فرضیات اصلی در تدوین بهترین محل کار بودند.

۲. جریان اطلاعات را آزاد نمایید

فریب، سنگ اندازی، تحریف یا پیچاندن، در شرکت رویاهایتان جایی ندارد. اکنون می دانیم که در عصر فیس بوک، ویکی لیکس و توییتر، بهتر است قبل از اینکه شخص دیگری واقعیت را به مردم بگوید، خودمان آن ها را مطلع نماییم. با این کار، به نیاز کارمندان احترام می گذارید تا بدانند واقعاً چه اتفاقی می افتد و بتوانند کارهای خود را انجام دهند، به ویژه در محیط های ناپایداری که در آن، هماهنگی همه چیز در حالت کلی سخت است و از کارمندان در تمام سطوح خواسته می شود تا استراتژیک تر فکر کنند.

ممکن است تصور کنید که این امر، برای تمام مدیران بدیهی ست. در حقیقت، موانعی که برای “صداقت رادیکال”، به یعنی ارتباط کاملاً صریح، کامل، روشن و به موقع وجود دارد، بسیار است.

۳. بر نقاط قوت افراد تمرکز کنید

تمجید از همکار زن

شرکت ایده آل، بهترین کارمندان خود را تبدیل به افرادی حتی بهتر می کند – و بدترین کارمند در بین آنها، بهتر از آن چیزی است که فکر می کرد می تواند باشد، عمل می نماید. در اقتصادهای قدرتمند، وقتی رقابت برای استعداد شدید است، به راحتی می توان فهمید که مزایای بهبود عملکرد کارکنان موجود، بیشتر از هزینه های یافتن کارمندان جدید است.

اما حتی در آن زمان، وقتی افراد برای بدست آوردن فرصت های امیدوارکننده تر تلاش می کنند، این شرکت ها از هدر رفت سرمایه گذاری خود گلایه می کنند. هم در مواقع خوب و هم در شرایط بد، مدیران معمولاً برای به حداقل رساندن هزینه های نیروی کار، پاداش بیشتری نسبت به هدف بلند مدت خود، بهبود عملکرد کارمندان، دریافت می نمایند. شاید همین امر توضیح دهد که چرا این آرزو، اگرچه بسیار شناخته شده و به خوبی درک شده است، اغلب تحقق نمی یابد.

۴. برای چیزی فراتر از تحسین سهامداران تلاش نمایید

طرز برخورد در محل کار

مردم دوست دارند بخشی از یک مجموعه بزرگتر شوند و در بهترین محل کار مشغول به کار باشند؛ چیزی كه به آن اعتقاد داشته باشند. آنها می خواهند در سازمانی کار کنند که واقعاً بدانند این شرکت از کجا می آید و برای چه چیزی فعالیت می کند، تا بتوانند با این نام تجاری زندگی نمایند.

این ادعا که سازمان ها، به معنای مشترک نیاز دارند، امری عادی شده و مطمئناً همینطور است. اما معنای مشترک، چیزی بیش ازرضایت از تکمیل ماموریت می باشد- بلکه به معنای ایجاد و حفظ ارتباطات قدرتمند، بین ارزش های شخصی و سازمانی ست. وقتی این کار را انجام می دهید، همزمان فردیت و یک فرهنگ قوی را پرورش می دهید.

۵. نشان دهید که چطور کارهای روزانه، اهمیت دارند.

مدیران به دنبال یافتن معنی در فعالیت های روزمره خود هستند. این آرزو، به هیچ وجه، با غنی سازی شغلی قابل تحقق نیست. این امر به چیزی بیشتر از تجدیدنظر دقیق در وظایف هر شخص نیاز دارد. آیا این وظایف منطقی ست؟ چرا آنها این کار را انجام می دهند؟ آیا تا آنجا که می توانند جذب کار خود شده اند؟ این اقدامی عظیم و پیچیده است.

۶. قوانینی داشته باشید که مردم بتوانند به آن اعتقاد داشته باشند

قانون اضافه کاری

جای تعجب ندارد که برای بسیاری از افراد، یک سازمان رویایی و بهترین محل کار فاقد محدودیت های خودسرانه است. اما همه قوانین را از بین نمی برد، مثلاً حتی در ساعات کاری انعطاف پذیر، قانون اضافه کاری نیز خوب است که باشد. مهندسان، حتی در Arup، باید مراحل و کنترل های دقیق کیفیتی را انجام دهند – در غیر این صورت ساختمان ها خراب می شوند.

۷. بهترین شرکت‌ها درمورد آنچه که به خوبی انجام می دهند، شفافیت دارند.

در بهترین محل کار، مدیریان همچنین به مدها و علایق زودگذر در دنیای سازمانی، مشکوک هستند.

کار می تواند آزاد کننده، یا دور از ذهن، استثماری، کنترل کننده و تبعیضی باشد. علی رغم تغییراتی که فناوری ها و نسل های جدید ایجاد می کنند، نیروهای اساسی سرمایه داری، سهامداران و بوروکراسی بررسی نشده، همچنان قدرتمند هستند.

همانطور که برای ایجاد یک سازمان معتبر تلاش می کنید و از توانایی بالقوه انسانی در کار خود کاملاً آگاه هستید، چالش ها را دست کم نگیرید. اگر این کار را انجام دهید، چنین سازمان هایی، در عوض حکمرانی، به عنوان یک استثنا، و برای اکثر مردم در حد یک رویا، باقی می مانند.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *