دستگاه ساعت زنی

به اشتراک گذاشتن مقاله

دستگاه ساعت زنی یا دستگاه حضور و غیاب، از ملزومات مهم هر اداره و وسیله‌ای است که زمان ورود و خروج کارکنان را ثبت می‌کند و همچنین به کارکنان این اجازه را می‌دهد که از درب ها وارد و یا خارج شوند. هر مدیری برای اینکه بر روی کارکنان خود نظارت داشته باشد، به این دستگاه نیاز دارد.

با استفاده از این دستگاه، اطلاعاتی که از ورود و خروج کارکنان حاصل می‌شود، روند محاسبه حقوق آن‌ها را آسان‌تر می‌کند و بر طبق آن، حقوق هر یک از کارکنان پرداخت می‌شود. در واقع این کار با بهره‌گیری از یک نرم افزار حقوق و دستمزد که به دستگاه متصل است صورت می‌گیرد.

دستگاه ساعت زنی دینگ

اپلیکیشن آنلاین دینگ، یکی دیگر از ابزارهای مفید و مؤثری است که حضور و غیاب کارکنان را در اداره و شرکت‌ها کنترل می‌کند. با بهره گیری از این شیوه امر حضور و غیاب هم برای کارکنان و هم مدیریت نظارت بر تردد، آسان‌تر صورت می‌گیرد.

نحوه کار با این اپلیکیشن بدین شیوه است که مدیر سامانه با نصب اپلیکیشن دینگ در گوشی خود، مشخصات تمام کارکنان را در سامانه وارد می‌کند. سپس هر یک از کارکنان، این اپلیکیشن را در گوشی‌های هوشمند خود نصب و فعال می‌کنند و بدین ترتیب می‌توانند حضور و غیاب خود را فقط در نزدیکی دستگاه حضور و غیاب دینگ ثبت نمایند.

مدیران کسب و کار می‌توانند به صورت آنلاین ورود و خروج هر یک از کارکنان را کنترل کنند و فهرست حضور و غیاب افراد را مشاهده نمایند.

دستگاه های ساعت زنی دینگ بر اساس تعداد کاربر

0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۲۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۳۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۴۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان





0
نفر

  • دستگاه دینگ (یک سال گارانتی)
  • اشتراک یک ساله

۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان





اگر قبل از خرید نیاز به مشاوره دارید، با شماره زیر تماس بگیرید:

021-72089000 (داخلی1)

انواع دستگاه ساعت زنی

امروزه دستگاه‌های ساعت زنی، به راحتی و در طرح‌های مختلف، در اختیار مدیران قرار می‌گیرند. روش استفاده از دستگاه ساعت زنی بدین گونه است که کارکنان در زمان ورود و خروج از شرکت، به دستگاه مراجعه کرده و با استفاده از روش‌هایی مانند در اختیار داشتن کارت هوشمند، اثر انگشت، تشخیص چهره، زدن رمز و … زمان ورود و خروج خود را ثبت می‌کنند.

دستگاه ساعت زن کارتی

روش استفاده از اثر انگشت یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها در جهت تشخیص هویت کارکنان و نظارت بر تردد آن‌هاست. دستگاه ساعت زنی انگشتی یکی از انواع دستگاه های حضور غیاب بیومتریک است که به دو گونه نوری و خازنی می‌باشد و در جهت شناسایی افراد کاربرد دارد.

شناسایی این دستگاه بدین صورت است که هر یک از کارکنان به هنگام ورود و خروج خود به اداره و یا شرکت، انگشت خود را بر روی دستگاه قرار می‌دهند و با اثر انگشتی که در ابتدا از فرد گرفته شده و در دستگاه ثبت شده است، مقایسه می‌شود و اگر یکسان باشد، دستگاه آن را تأیید و ثبت می‌کند. همچنین اجازه ورود و خروج از درب‌ها را به کارکنان می‌دهد.

همچین بخوانید: جدیدترین دستگاه اثر انگشت بدون برخورد انگشت در سال 2021

در روش اثر انگشت خازنی، برای نظارت و کنترل تردد افراد، بر طبق اطلاعاتی که از اثر انگشت فرد ثبت شده است، عکسی از آن گرفته شده و چهره فرد را شناسایی و اجازه عبور و مرور می‌دهد.

اما در دستگاه‌های اثر انگشت براساس روش‌های نوری، نور از طرف چشم به انگشت تابیده و برخورد می‌کند و بعد دوربین پرتوهای این انگشت را دریافت می‌کند و بر طبق آن یک عکس درست می‌کند. در حال حاضر بهره‌گیری از اثر انگشت نوری، گسترش زیادی پیدا کرده است.

انواع دستگاه حضور و غیاب

دستگاه ساعت زنی انگشتی

نخست دستگاه‌های ساعت زنی، فقط با استفاده از کارت‌هایی که کارکنان در دست داشتند، صورت می‌گرفت. دستگاه ساعت زنی کارتی مشخص می‌کند که هر یک از کارکنان چه میزانی به کار مشغول بوده‌اند و به همین میزان هم به آن‌ها دستمزد می‌دهند.

مشکلی که در استفاده از این دستگاه وجود دارد، نبود امنیت آن‌هاست. به طوری که می‌توان کارت‌ها را با هم جا به جا کرد. ولی بعدها با گسترش علوم و پیشرفت تکنولوژی، روش‌های دیگری نظیر اثر انگشت، شناسایی چهره و … به وجود آمد که موجب تسهیل حضور و غیاب افراد می‌شود و امکان تقلب را از بین می‌برد. دستگاه حضور و غیاب، روشی ساده و راحت برای پیشگیری از وقوع اشتباهات است و مدیران از درستی پرداخت دستمزد کارکنان اطمینان حاصل می‌کنند.

زمانی حضور و غیاب تحت وب امر مهمی محسوب نمی‌شد، اما امروزه با توجه به انتظار مدیران از دسترسی آنی به اطلاعات حتی از راه دور، برای بسیاری از سازمانها این موضوع به یک نیاز اصلی بدل شده است.

حضور و غیاب تحت وب

دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره

تشخیص چهره ساده‌ترین راه برای تردد اشخاص و اجازه ورود و خروج آنان است. سیستم تشخیص چهره، دستگاهی است که با بهره‌گیری از روش هوشمند اتوماتیک، چهره هر فردی را بر اساس ویژگی‌های وی تأیید می‌کند. بدین گونه که شخص روبروی دستگاه قرار می‌گیرد و دستگاه تصویر مختصاتی از چهره او ترسیم می‌کند و در حافظه دستگاه ذخیره می‌شود.

در واقع دستگاه ساعت زنی چهره پس از اسکن کردن چهره شخص، تصویری سه بعدی ترسیم می‌کند و هنگامی که شخص برای ورود و خروج در مقابل دستگاه قرار می‌گیرد، دستگاه، چهره دریافتی را با چهره ذخیره شده تطبیق می‌دهد و اگر هر دو تصویر با هم تطبیق داشته باشند، تردد شخص ثبت می‌شود.

دستگاه ساعت زنی چهره از لحاظ امنیتی مناسب است؛ زیرا شناسایی هویت و چهره هر یک از افراد نیاز به همکاری شخص ندارد و افراد در آن دخیل نیستند، به همین دلیل شاهد گسترش چشمگیر آن در اداره و شرکت‌ها هستیم.

از مزیت‌های دستگاه تشخیص چهره این است که افزون بر دارا بودن امنیت و دقت بالا، بدون نیاز به این که افراد با دستگاه تماس داشته باشند و همچنین رعایت کردن موارد بهداشتی در خصوص عدم تماس و دست زدن هر یک از کارکنان با دستگاه، ثبت تردد و حضور و غیاب افراد با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

شایان ذکر است دستگاه‌های ساعت زنی امکانات و کارایی بسیار و پیشرفته‌تری دارند که در صورت بروز خطر، با سرعت بالا و مؤثر عمل می‌کنند. به هنگام قطعی برق، دستگاه ساعت زنی با یک دستور در نرم افزار سیستم و با درخواست فرد، درب را در حالت باز و یا قفل قرار می‌دهد.

بازاریابی از مشاغل دورکاری

نصب و راه اندازی دستگاه‌هایی نظیر دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت، کارتی، تشخیص چهره و … نیازمند افراد متخصص است ولی راه اندازی اپلیکیشن دینگ از جهت سخت افزاری و نرم افزاری توسط هر شخصی قابل اجرا می‌باشد.

این سامانه مبتنی بر یک سرویس فضای ابری هست و این امر را مهیا می‌کند که مدیران در هر جایی که باشند می‌توانند با گوشی و رایانه شخصی خود، بر حضور و غیاب کارکنان نظارت داشته باشند و دیگر نیازی به صفحات اکسل و نرم افزارهای مشابه که دردسرهای زیادی دارند نیست.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *