کاربرد گوشی موبایل در سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد

ورود و خروج با لوکیشن

به اشتراک گذاشتن مقاله

حضور و غیاب آنلاین یک روش­ نسبتاً جدید حضور و غیاب است. این روش نسبت به سایر روش ها بازخورد بهتری از کاربران گرفته است. کنترل تردد آنلاین بر پایه گوشی موبایل امکانات ویژه‌ای را فراهم می‌کند، که با توجه به نوع شغل شما و نیازهایتان وجود آن می‌تواند ضروری باشد.

از آنجایی که امروزه همه‌ی افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، حضور و غیاب بر پایه‌ی گوشی موبایل مزیت‌های ویژه‌ای را برای کاربران ایجاد می‌کند. تکنولوژی به‌کار رفته در گوشی‌های همراه و دسترسی همه‌ی افراد به این تکنولوژی، می‌تواند نقطه‌عطفی در طراحی اپلیکیشن‌های حضور‌‌ و‌‌ غیاب آنلاین باشد. دینگ با استفاده از ویژگی موقعیت یابی و ارتباطی گوشی‌های هوشمند یک رابط کاربری منحصر‌به‌فرد را ارائه کرده‌است.

 

روش عملکرد حضور و غیاب آنلاین

روش عملکرد کنترل تردد با گوشی همراه بسیار ساده است. به این صورت که: اپلیکیشن بر روی گوشی مدیر و کارکنان نصب می‌شود. تنظیمات توسط مدیر انجام می‌شود. در نهایت پرسنل در محدوده‌های زمانی که برای ورود و خروج مشخص شده‌است، با آنلاین شدن، وضعیت تردد خود را ثبت می‌کنند.علاوه بر‌ این، امکان ایجاد ثبت درخواست، گزارش‌های گوناگون و… نیز امکان‌پذیر است. دو نکته قابل توجه که در اپلیکیشن دینگ از آن استفاده شده این است که:  ثبت ورود و خروج آنلاین بوده و از طریق دستگاه دینگ و یا موقعیت (Location) گوشی پرسنل است.

کنترل تردد با استفاده از گوشی تلفن همراه کارمندان چه مزیتی دارد؟

 سیستم حضور و غیاب آنلاین دینگ بر پایه مکان‌یابی گوشی‌های هوشمند (Location) و ارتباط با دستگاه بی سیم دینگ است. با استفاده از  این ویژگی ها یگوشی‌های تلفن همراه دیگر نیازی به استفاده از دستگاه های سنتی  کنترل تردد کارمندان نیست. کارمندان می‌توانند در هر جایی که هستند، حضور و غیاب خود را ثبت کنند. تنها با نصب اپلیکیشن دینگ بر روی تلفن همراه پرسنل، در مجاورت دستگاه بی سیم دینگ یا در  موقعیت جغرافیایی مشخص شده ثبت و کنترل می شود. 

این ویژگی به خصوص برای مشاغلی مناسب است که کارمندان بیشتر اوقات در سفر کاری هستند. این کارمندان معمولاً ثبت زمان دقیق حضورشان مشکل‌ساز است. برای حل این مشکل، با اپلیکیشن حضور‌ و‌ غیاب آنلاین بر پایه موقعیت‌‌یاب به راحتی امکان ثبت حضور دارند. 

 دیگر اینکه بعد از همه‌گیری کرونا، دورکاری به عنوان روشی ایمن مورد استقبال خیلی‌ها قرار گرفت. کار کردن از راه دور مزیت‌های زیادی برای کارمندان و کارفرمایان فراهم می‌کند، چرا که کارکنان این فرصت را دارند تا در خانه‌ی خود و در شرایطی آسوده کار کنند. این شرایط هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان صرفه‌‌جویی در زمان و هزینه‌هایشان را به همراه داشته‌است. از این رو دورکاری بعد از دوران کرونا هم ماندگار شده‌است. حتی خیلی از شرکت‌های بزرگ همچنان به کارمندانشان امکان دورکاری داده‌اند. پس این شیوه کار کردن آمده‌است که بماند. اما باید بدانیم دورکاری بدون استفاده از ابزارهای مناسب آن می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. استفاده از اپلیکیشن حضور‌ و‌ غیاب آنلاین یکی از ابزارهایی است که در چنین شرایطی می تواند بسیار کارآمد باشد.کارمندان در هر نقطه‌ای که باشند به راحتی مکان‌یابی می‌شوند و حضور و غیاب شان ثبت می‌شود.

اینکه روش حضور‌و‌غیاب آنلاین دیگر برای چه نوع شغل‌هایی می‌تواند مناسب باشد را می‌توانید در “حضور و غیاب آنلاین؛ لازمه استارتاپ ها” بخوانید.

  ویژگی های دستگاه حضور و غیاب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن کاربران به خدمات آنلاین و اپلیکیشن های متنوع، مدیران کسب و کارهای موفق نیز استفاده از سامانه های آنلاین را به استفاده از سیستم های سنتی و از رده خارج شده ترجیح می دهند.با حضور و غیاب آنلاین مدیر و کارمندان به راحتی می توانند با هم در ارتباط باشند. مدیر یا کارفرما می‌تواند انواع گزارش‌ها و ورود و خروج پرسنل را به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین مشاهده و نظارت کند. همچنین کارمندان هم می‌توانند درخواست‌های خود را با مدیر مطرح و آنلاین پیگیری کنند. داشتن ویژگی‌های گزارش‌های سیستمی، ارتباط آنلاین، آسان و قابل پیگیری می تواند به بهتر شدن روابط بین کارمندان و مدیر هم کمک کند. 

اینکه چطور این سیستم به بهتر شدن روابط‌ شغلی کمک می‌کند را می‌توانید در”تاثیرات یک سامانه حضور و غیاب آنلاین بر سوء تفاهمات بین مدیر و کارمند” بخوانید.

 

ویژگی‌های حضور و غیاب دینگ بر پایه موقعیت‌یابی (Location)

 

بر پایه موقعیت‌یاب (Location) بودن دینگ، قابلیت‌های ویژه‌ای به آن می‌دهد:

  • امکان نظارت بر حضور و غیاب کارمندان دورکار
  • امکان ثبت فعالیت دورکاری کارمندان همیشه در سفر
  • امکان ثبت آنلاین  تغییرات در هر لحظه و موقعیتی
  • کاهش امکان خطای سیستم (بر پایه  GPS و اینترنت تلفن همراه)
  • سرعت پردازش بالای اپلیکیشن 
  • دسترسی آسان کارمندان دورکار یا در سفر به شبکه مرکزی 

 

 

یکی از ویژگی های خوب دیگر این سامانه این است که علاوه بر استفاده از اپلیکیشن برای اخذ گزارش، امکان استفاده از وب پنل مدیریت نیز وجود دارد. بدین صورت که می توانم به وسیله کامپیوتر و اینترنت وارد وب پنل مدیریت خود شده و اقدام به اخذ خروجی اکسل و یا پی دی اف نموده و گزارش های مورد نیاز خود را پرینت نمایم.

 

امکاناتی که گوشی‌های هوشمند در حضور و غیاب آنلاین عرضه می‌کنند

 

با توجه به مطالبی که گفته شد، دیدیم که سیستم حضور و غیاب آنلاین چگونه کار می‌کند و نقش گوشی‌های هوشمند در این سیستم چیست. اینکه استفاده از قابلیت‌هایی که تکنولوژی گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کنند، چگونه می‌توانند مزیت‌های ویژه‌ای را خصوصاْ برای مشاغل دورکار ایجاد کنند. دینگ توانسته  با تکیه بر همین خصوصیت، از ویژگی موقعیت‌یاب (GPS) ، در جهت ارتقای سیستم حضور و غیاب آنلاین استفاده کند. علاوه بر آن، دیدیم که چگونه این مزیت‌ها تاثیرات قابل توجهی بر سرعت دسترسی و کیفیت ارتباط مدیران و کارمندان می‌گذارد.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاه(01)

  1. توسط حمید عسگری

    سلام ممنون از مطلب خوبتون، خیلی مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403