حداقل انتظارات برای کار تمام وقت چقدر است؟

کار تمام وقت

به اشتراک گذاشتن مقاله

از نظر قانونی حداقل تعداد ساعاتی که یک کارمند باید کار کند تا به عنوان یک کارمند تمام وقت در نظر گرفته شود، تا حداکثر 48 ساعت به عنوان استاندارد پذیرفته شده است. تعریف کارمند تمام وقت و پاره وقت بستگی به تعاریفی دارد که خود کارفرمایان ایجاد می کنند. اگر تصمیم دارید بین کار تمام وقت یا پاره وقت تصمیم بگیرید، درک اینکه کار تمام وقت چیست می تواند به شما کمک کند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که شرایط یک کارمند تمام‌وقت چیست و در مزایا و زمان چه تفاوتی با کار پاره‌وقت دارد.

 

ساعات کاری تمام وقت چیست؟

معمولاً کارفرمایان 8 ساعت کا در روز را به عنوان ساعات کار تمام وقت در نظر می گیرند. البته این ساعات بسته به کارفرما و نوع کاری نیز می تواند متفاوت باشد. معمول است که کارفرمایان نرخ حقوق ساعتی و ساعات کاری مورد انتظار را به صورت مکتوب در قرارداد کاری شما بنویسند.

 

حداکثر ساعات کاری یک کارمند تمام وقت

قانون کار محدودیتی را برای حداکثر ساعات کار در یک هفته تعیین کرده است. به طور متوسط، این سقف 48 ساعت در هفته است. مشاغلی که نیاز به حضور 24 ساعته کارکنان دارند، از جمله نیروهای مسلح و خدمات اورژانسی، از این قانون پیروی نمی کنند، چراکه در وظایف مهم شغلی تداخل ایجاد می کند.

 

چقدر می توان با کارمندان تمام وقت و پاره وقت متفاوت رفتار کرد؟

یک کارفرما باید با کارکنان پاره وقت و تمام وقت از نظر میزان حقوق، فرصت های بازنشستگی، آموزش، فرصت های شغلی و تعطیلات عادلانه رفتار کند. مزایای مالی، مانند پاداش تعطیلات، باید متناسب با تعداد ساعات کاری اعمال شود.

 

چه مزایایی برای کار تمام وقت وجود دارد؟

در حالی که با کارمندان تمام وقت و پاره وقت باید از نظر نرخ دستمزد، فرصت ها و مزایا به طور یکسان و متناسب رفتار شود، هنوز مزایای کار تمام وقت بیشتر است. در اینجا چند مورد از مزایایی که ممکن است در صورت انتخاب قرارداد کار تمام وقت از آن ها برخوردار شوید را آورده ایم:

 

ساعات کاری ثابت

بسیاری از کارمندان شغل تمام وقت را به دلیل ثبات انتخاب می کنند. در حالی که برنامه کاری یک کارمند پاره وقت اغلب می تواند متغیر باشد، یک کار تمام وقت به این معنی است که شما حقوق ماهانه کامل خود را دریافت می کنید.

 

امنیت شغلی بیشتر

 

امنیت شغلی

 

کارفرمایان معمولاً یک کارمند تمام وقت را به یک کارمند پاره وقت ترجیح می دهند. پس اگر به ساعات کاری تمام وقت متعهد باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که شغل خود را حفظ کنید.

اگر فقط بر یک شغل متمرکز بمانید، به جای اینکه مانند کارمندان پاره وقت چند کار مختلف انجام دهید، احتمالاً سریع تر در کار خود پیشرفت می کنید. به عنوان کارمندی که حداقل ساعات کار تمام وقت را کار می کند، احتمالاً بخش جدایی ناپذیر از کسب و کار خواهید شد. در این صورت مشتریان و کارفرمای شما می توانند به حضور شما در تمام ساعات کاری متکی باشند.

 

مشوق های مالی

همیشه انگیزه هایی برای انتخاب ساعات کاری تمام وقت وجود دارد. نرخ حقوق و پاداش برای یک شغل بر اساس وضعیت تمام وقت یا پاره وقت متفاوت است. با این وجود، باید تناسب در مورد تمام مشوق‌های مالی درنظر گرفته شود.

این بدان معناست که اگر شما یک کارمند تمام وقت هستید، کل مبلغی را که به عنوان حقوق و پاداش دریافت می کنید حداکثر میزان ممکن است. هنگامی که شما کار تمام وقت دارید، نمونه ای می شوید که با آن توزیع سود در شرکت اندازه گیری می شود.

 

بهره مندی از مزایای کامل

شما به عنوان یک کارمند تمام وقت، در مزیای شغلی سهم بیشتری را به دست می آورید و می توانید از برنامه های تشویقی و مزایای کاری تا حد زیادی بهره مند شوید. مرخصی، مرخصی بارداری، تعطیلات با حقوق، مراقبت های بهداشتی و هرگونه امتیاز تحصیلی معمولاً برای کارمندان تمام وقت درنظر گرفته می شوند. اغلب اتفاق می افتد که یک کارمند پاره وقت باید ویژگی های بیشتری داشته باشد تا بتواند سهم متناسب خود از مزایا را کسب کند.

 

احتمال ارتقاء و پیشرفت بیشتر

جای تعجب نیست که کارکنان کار تمام وقت بیشتر ترفیع می گیرند. رفتار ترجیحی آشکار با کارمند تمام وقت همیشه وجود دارد. چراکه کارمند تمام وقت این شانس را دارد که تمرین بیشتری داشته باشد و مهارت های خود را ارتقا دهد.

مهارت بیشتر، اغلب مسئولیت  بیشتری به همراه دارد. علاوه بر این، کارمندی که در طول هفته بیشتر کارمی کند، برای شرکت ارزشمندتر است. توانایی واکنش سریع به مشتری یک مزیت استراتژیک در بسیاری از مشاغل است. داشتن یک کارمند ماهر و با تجربه در هنگام تماس مشتریان ارزش ویژه ای برای کسب و کار ایجاد می کند.

 

سیاست های اضافه کاری برای کارکنان تمام وقت

 

اضافه کاری

طبق قانون کار کارفرما موظف است به ازای هرساعت اضافه کاری میزان 40% بیشتر از دستمزد ساعتی پرداخت کندد. اما این قانون کلی است و هر کارفرما باید خط مشی خود را در مورد پرداخت اضافه کاری به طور واضح و کتبی بیان کند. کارفرمایان اغلب نرخ بالاتری از دستمزد اضافه کاری را برای رقابت و استعدادیابی ارائه می دهند. این امر به ویژه در مورد کار در تعطیلات آخر هفته مهم می شود.  یک کارمند کار تمام وقت در این مورد یک مزیت دارد.

ممکن است از یک کارمند پاره وقت خواسته شود که ساعات بیشتری کار کند تا نیازهای کسب و کار را برآورده کند. با این حال، این کارمندان واجد شرایط پرداخت اضافه کاری نیستند. بنابراین، اگر از یک کارمند پاره وقت با قرارداد 20 ساعته خواسته شود که 32 ساعت در هفته کار کند، انگیزه کمتری نسبت به یک کارمند کار تمام وقت که 35 ساعت قرارداد دارد و بیشتر کار می کند، دارد.

 

درباره مزایا و معایب کار پاره وقت می توانید مقاله مزایا و معایب کار پاره وقت را بخوانید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *