رایانش ابری به زبان ساده و مزایای استفاده از آن

به اشتراک گذاشتن مقاله

فضای ابری مجموعه ای از کامپیوترهای به هم متصل می باشد که طراحی شده اند تا به عنوان یک اکوسیستم واحد فعالیت کنند. در این مقاله 14 مزیت استفاده از رایانش ابری آمده است.

فضاهای ابری، ایجاد شده اند تا یک یا چند سرویس مختلف را مانند فضای ذخیره سازی، ارسال و دریافت داده و امکان استفاده از نرم افزارهای مختلف عرضه کنند، تا کاربرانی مثل ما و شما بتوانند از راه دور از این سرویس ها استفاده کنند.

سرویس‌های ابری کاملا از پیش پیکربندی می‌شوند تا کاربر بتواند بدون نیاز به اعمال هیچ‌گونه تنظیمات خاصی، به بهره بردن از آن بپردازد.

نتیجه این امر بدین صورت است که کاربران مجبور نیستند خودشان فضای ابری یا سرویس های مورد استفاده را هر بار روی سیستم (یا سیستم هایشان) نصب کنند.

مزایای استفاده از رایانش ابری

مزایای استفاده از رایانش ابری

1. صرفه جویی در هزینه ها

با استفاده از فضای ابری می توانید هزینه های مربوط به خرید سرور و نگهداری از آن را از سایر هزینه هایتان کم کنید و فقط بابت میزان استفاده از آن فضا هزینه پرداخت کنید.

2. افزایش  امنیت اطلاعات

اگر بخواهید اطلاعات خود را به صورت آنلاین در دسترس داشته باشید، دو حالت پیش رو دارید: یا باید نرم افزار خانگی تان را به صورت تحت وب استفاده کنید و یا از نرم افزارهای ابری استفاده کنید. در حالت ابری ساز و کار امنیتی اطلاعات به مراتب بیشتر از حالتی است که نرم افزار خانگی به صورت تحت وب استفاده می شود.

در حقیقت درصد بالایی از سرقت اطلاعات در داخل سازمان ها اتفاق می افتد که کارمندان همان شرکت مرتکب آن می شوند. بنابراین نگه داشتن اطلاعات در یک فضای دیگر بسیار امن تر می باشد.

3. راهکارهای ابری انعطاف پذیر هستند

در حالت کلی یک راهکار ابری نسبت به میزبانی از یک سرور محلی انعطاف پذیرتر است. در صورتی که نیاز به پهنای باند اضافی داشته باشید به سرعت شرکت ارائه دهنده خدمات ابری این امر را برای شما ممکن می سازد.

4. کسب و کارتان پویاتر و چابک تر می شود

رایانش ابری اجازه دسترسی سیار به داده های شرکت را از طریق تلفن ها و دستگاه های هوشمند می دهد. با در نظر گرفتن اینکه امروزه اکثر مردم صاحب گوشی های هوشمند می باشند، در هنگام استفاده از ابر می توانیم مطمئن باشیم که هیچ کس از حلقه ارتباطی بیرون نمی ماند. کارکنانی که برنامه زمانی شلوغی دارند یا در مکانی دور از شرکت زندگی می کنند، با استفاده از این ویژگی همیشه به روز هستند.

5. از بالا به کسب و کارتان نگاه کنید

با پیشرفت تکنولوژی و سرعت گرفتن عصر دیجیتال، این نکته ارزشمند که دانش قدرت است و اطلاعات پول است شکل جدیدتری به خود می گیرد.

اطلاعات کوچک ارزشمند و کاربردی که در میان میلیون ها بیت داده های مشتریان و فرایندهای کسب وکار مخفی شده اند، منتظرند تا کسی آنها را شناسایی کند و بر اساس آن ها عمل کند. غربال کردن داده ها برای یافتن این اطلاعات ارزشمند، بدون استفاده از راه کارهای صحیح رایانش ابری بسیار دشوار می باشد.

خیلی از راهکارهای ذخیره سازی مبتنی بر رایانش ابری ، ابزار تحلیلی یکپارچه ای به شما می دهند تا از دید یک پرنده (دید از بالا) به داده های کسب و کارتان نگاه کنید.

وقتی اطلاعات شما در ابر ذخیره می گردد، می توانید به راحتی مکانیزم های ردیابی را پیاده سازی نمایید و  و گزارش هایی سفارشی برای تحلیل اطلاعات کل سازمان بسازید.

رایانش ابری

6. کار گروهی خیلی آسان تر و اثربخش تر می گردد

اگر کارمندان کسب و کار شما دو نفر و یا بیشتر می باشند، شما باید کار تیمی را در اولویت بگذارید. داشتن کارکنانی که نمی توانند مثل یک تیم کار کنند، فایده ای ندارد.

رایانش ابری همکاری را به یک فرایند ساده تبدیل می نماید. اعضای تیم می توانند از طریق پلتفرم مبتنی بر ابر اطلاعات را به راحتی و با امنیت مشاهده نمایند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

7. اطلاعات یکپارچه، بدون تناقض و شفاف در اختیارتان قرار می دهد

فاکتورهای کمی را می توان نام برد که به اندازه گزارش دهی ضعیف و متناقض به موفقیت کسب و کار آسیب برساند. در یک سیستم مبتنی بر ابر، همه اسناد و اطلاعات در یک مکان و با یک فرمت واحد ذخیره سازی می گردند.

وقتی همه به اطلاعات یکسانی دسترسی داشته باشند، داده هایی سازگار و بدون تناقض دارید، خطاهای انسانی کاهش می یابد و رکوردهایی شفاف از هر بروزرسانی و ویرایش دارید.

برعکس، وقتی اطلاعات در یک فضای ذخیره سازی خانگی، نگه داشته می شود ممکن است کارکنان به اشتباه نسخه های متفاوتی از اسناد را ذخیره سازی کنند که منجر به سردرگمی و گزارش گیری ضعیف می شود.

8. کنترل خسارت و جبران فاجعه سریع و بهینه انجام می‌شود

یکی از عوامل موفقیت هر کسب وکاری «کنترل» می باشد. همواره مواردی وجود دارد که کاملا از کنترل شما خارج است و در بازار امروز حتی یک خرابی موقت در سرویس شما می تواند تاثیرات منفی شدیدی بر کسب وکار شما داشته باشد.

زمانی که سرویس خراب می گردد، هرچند کوتاه، سودآوری و محبویت برند شما بسیار آسیب می بیند. اما هیچ راهی برای جلوگیری و یا حتی پیش بینی این اتفاقات زیان بار وجود ندارد و در این حالت سرعت بازیابی و جبران پس از آن مهم می باشد. در حالت رایانش ابری، سرعت بازیابی پس از فجایعی اینچنین بسیار بالاتر است، از بلایای طبیعی گرفته تا قطعی برق.

9. استفاده نکردن از رایانش ابری ، باعث میشود تا اطلاعات شما آسیب ببیند

اگر به راه کارهای ابری فکر نمی کنید، پس اطلاعات ارزشمند شما کاملاً وابسته به رایانه های شرکتی و خانگی شما می باشد. این موضوع در ظاهر مشکلی ندارد، اما حقیقت این است که اگر سخت افزار خانگی شما به مشکلی بربخورد ممکن است برای همیشه اطلاعات ارزشمند تان از دست برود.

این مشکل عادی تر از آن است که برای کسی اتفاق نیافتاده باشد؛ رایانه ها به دلایل بسیاری دچار آسیب می شوند از ویروسی شدن گرفته تا تمام شدن عمر مفید سخت افزار و یا خطای ساده کاربر. حتی ممکن است سخت افزار شما گم و یا به سرقت برود.

10. به روز رسانی ها خودکار و بدون دردسر انجام می شود

برای کسانی که سرشان شلوغ است، هیچ چیز آزار دهنده تر از صبر کردن برای نصب به روز رسانی نرم افزار نیست. در حالتی که از راهکارهای محلی و خانگی استفاده کنید، برای بروزرسانی نرم افزار مجبورید به واحد فناوری اطلاعات و یا شرکت پشتیبان خود در خارج سازمان فشار بیاورید و متحمل کلی هزینه و دردسر شوید. در حالیکه در راهکارهای مبتنی بر ابر، نرم افزار به صورت خودکار بروزرسانی می گردد بدون کوچکترین مزاحمتی برای شما. همین موضوع می تواند کلی در هزینه های IT شما صرفه جویی کند.

11. مزیت رقابتی

در حالی که محبوبیت رایانش ابری هر روز در حال افزایش می باشد، هنوز کسانی هستند که سرورهای خانگی را ترجیح می دهند. آنها این اختیار را دارند که هر جور دلشان می خواهد انتخاب کنند، اما خیلی واضح است که در رقابت با کسانی که راهکارهای ابری را انتخاب کرده اند، عقب میافتند.

مزیای استفاده از رایانش ابری

12. به حفظ محیط زیست کمک می کند

در این شرایط بحرانی محیط زیست، دیگر قرار دادن سطل بازیافت در اتاق و ادعای طرفدار محیط زیست بودن کافی نیست. دوستدار محیط زیست بودن به این معنی است  که در هر موقعیت و هر سطحی به راه حل هایی مراجعه نماییم  که به هدردهی کمتر انرژی و قطع کمتر درختان منجر شود.

میزبانی در ابر با محیط زیست سازگارتر است و منجر به کم شد کربن در طبیعت می گردد. زیرساخت های ابر با تقویت خدمات مجازی به جای محصولات فیزیکی و سخت افزار و کاهش قطع درختان برای تولید کاغذ و همچنین افزایش بهره وری انرژی از محیط زیست پشتیبانی می کند. از آنجایی که هر مکانی به نرم افزار می توان دسترسی داشت، انتشار آلودگی های مرتبط با رفت و آمدها و سفرهای شهری را کاهش می دهد.

از ظرفیت کامپیوترهای شخصی، به طور میانگین فقط نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ درصد استفاده می‌شود. به طور مشابه، در زمان‌های اوج مصرف انرژی، گاهی اوقات کامپیوتر‌ها ساعاتی بدون استفاده روشن می‌مانند. مدیریت منابع و سوق دادن آن‌ها به سوی رایانش ابری، مصرف انرژی را تثبیت می نماید. در اصل، چون به اندازه استفاده‌ای که می‌برید هزینه می‌کنید، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و عمر کامپیوترتان افزایش می‌یابد.

13. کاهش نیاز به تامین لایسنس معتبر نرم افزاری

نرم افزارها و سورس ها در محیط متمرکز ابری اجرا می شوند درنتیجه در برخی موارد احتیاج به تامین لایسنس معتبر در مقایسه بااستفاده از نرم افزار و یا سورس به صورت مجزا و گسسته در هر سیستم بصورت جداگانه کاهش پیدا خواهد کرد.

14. عدم نیاز به دانش فنی تخصصی

مشتریان رایانش ابری، نیاز به درک عمیق وداشتن تخصصی در خصوص چگونگی سرویس دهی را ندارند ودرواقع فقط از این خدمات استفاده می نمایند، که به طبع هزینه های آموزشی، مدیریت و نگهداری سرویس های مورد استفاده آنها کاهش چشمگیری خواهد داشت.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

نظرات(02)

  1. توسط bahare

    اینکه سامانه دینگ هم داره از شیوه رایانش ابری برای ذخیره و نگهداری اطلاعات استفاده میکنه خیلی خوبه

    پاسخ
    • توسط سامانه دینگ

      از ویژگی های اصلی سامانه آنلاین حضور و غیاب دینگ استفاده از بستر ابری می باشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403