چگونه یک رییس خوب باشم؟ (7 نکته درباره مدیریت کارمندان )

مدیریت منابع انسانی

به اشتراک گذاشتن مقاله

در این مقاله به بررسی ۷ راهکار ساده اما کارآمد برای مدیریت کارمندان می پردازیم. راهکارهایی که می توانند شما را در جهت تبدیل شدن به یک مدیر خوب کمک کنند.

برای بسیاری از افراد در حوزه کسب و کار و بیزینس، آخرین چیزی که بخواهند در مورد آن فکر کنند و نگرانش باشند، مدیریت مردم است. شما باید وارد عرصه رقابت و بازار شده، با مشتریان آن حوزه ملاقات کنید و محصولات بسیار عالی تولید کنید و همچنین شانس های جدید و هیجان انگیزی را برای افراد و همچنین خودتان در کسب و کاری که دارید به ارمغان آورید. اما در صورتی که فرد یا افراد خاصی را برای مدیریت کارمندان خود استخدام نکرده باشید، شانس بزرگی برای موفقیت و رسیدن به اهدافتان ندارید.

خبر خوب این است که شما می توانید کار مهم مدیریت کارمندان خود را به کمک 7 کلید ضروری برای رهبران، آسانتر از همیشه کنید و در نتیجه ی این کار، سازمان یا کسب و کار شما سود مستقیمی از این سیاست خواهد برد.

۱. کارها را عاقلانه به افراد محول کنید

 

چالش های مدیریت منابع انسانی hrm

کلید موفقیت در رهبری کسب و کارها و مدیریت کارمندان این است که یاد بگیرید چگونه مسئولیت تمام کردن ماموریت ها و همچنین اختیار لازم برای نظارت بر روی پروسه را به افراد مختلف در بیزینس خود محول کنید.

بسیاری از رهبران و رئیس ها فکر می کنند که باید تمامی موارد و کوچک ترین چیزی که هر کدام از کارمندانشان انجام می دهند را کنترل کنند. این یک تصور فاجعه است و چالش های مدیریت منابع انسانی است.

وقتی که شما کار و ماموریت های مختلف را به کارمندانتان محول می کنید، علاوه بر افزایش میزان کار و بهره وری خود می توانید به رشد و بهبود اعتماد به نفس، قدرت رهبری و مهارت کاری کارمندان خود نیز کمک شایانی کنید.

۲.  برای خود هدف گذاری کنید

هر کارمندی به اهدافی نیاز دارد تا بتواند به خوبی کار خود را ادامه دهد و موفق شود. اهداف نه تنها به کارمندان شما راه و نتیجه را نشان می دهند بلکه به کمکشان می توانید مطمئن شوید که آیا آن ها به طور کلی در حال حرکت به سمت اهداف سازمانی مورد نظر و جامع هستند یا خیر. اهدافی مشخص و قابل اندازه گیری برای کارمندان خود تعیین کنید سپس به طور مرتب پیشرفت آن ها در رسیدن به اهداف را مورد نظارت قرار دهید.

۳.  با کارکنان خود ارتباط برقرار کنید

 

تعداد بسیار زیادی از رهبران، ارتباط و تعامل بسیار کمی با کارمندان خود دارند. گاهی اوقات برای برخی از دارندگان کسب و کار پر مشغله و رئیس ها، بسیار سخت است که بخواهند اطلاعات کارمندان خود را در زمینه جدیدترین اخبار سازمانی و شرکتی به روز رسانی کنند.

اما به هر حال برای افزایش بهبود عملکرد کارمندان و ایجاد انگیزه در کارمندان ، شما باید از هر فرصت و تلاشی برای رساندن اطلاعات کافی و مورد نیاز به کارمندان استفاده کنید تا به کمک آن ها بتوانند کار خود را سریعتر و با بهره وری بالاتری به اتمام برسانند.

بهبود ارتباط موثر بین مدیر و کارمند

۴. برای کارمندان خود زمان بگذارید

برای ارتباط موثر بین مدیر و کارمند ، مهمتر از هر چیز باید بدانیم که رهبری یک شغل مرتبط با مردم است.  وقتی که یک کارمند می خواهد با شما صحبت کند – آن هم به هر دلیلی – حتما زمان لازم را برای این موضوع مشخص کنید تا بتوانید به حرف های او گوش کنید. برای لحظه ای کار خود را کنار بگذارید، تلفن هوشمند خود را پایین بگذارید و بر روی فردی که مقابل شما ایستاده است و حرف هایش تمرکز کنید.

۵. به دستاوردها، توجه کافی داشته باشید

هر کارمندی می خواهد که کار خودش را به خوبی انجام دهد. و وقتی که آن ها کار خود را به خوبی به اتمام می رسانند، برای رضایت شغلی، نیاز به توجه رئیس خود دارند. متاسفانه تعداد کمی از رئیس ها و رهبران راهی را برای مورد توجه قرار دادن و ارائه پاداش به کارمندان جهت قدردانی از کار خوبشان مورد استفاده قرار می دهند.

خبر خوب این جا است که راه های زیادی وجود دارد که رئیس ها بتوانند بدون صرف هزینه یا هزینه ای ناچیز، کارمندان خود و تلاش آن ها را مورد توجه قرار دهند. این راهکارها معمولا به سادگی قابل اجرا هستند و فقط چند دقیقه برای انجام آن ها زمان نیاز است.

۶.  به راهکارهای طولانی مدت فکر کنید

فرقی نمی کند که مشکل و مسئله تا چه حد پیچیده باشد، همیشه یک راهکار سریع و در دسترس وجود دارد و رهبران زمانی که از این راهکارها برای حل مشکلات استفاده می کنند خوشحال ترین آدم روی زمین هستند.

مشکل اینجا است که ما در حین یافتن راهکارهای سریع و کاربردی برای حرکت رو به جلو هستیم ولی حواسمان به راه حل های دائمی و طولانی مدت نیست. با این که مثل یک آتش نشان سریع بودن بسیار مهم است، اما دفعه بعد که در سازمان خود یک مشکل داشتید، حتما به علت اصلی بروز آن حسابرسی کنید و فقط حواستان به علائم و نشانه های آن نباشد.

۷. همه چیز را جدی و سخت نگیرید

بدون شک، مدیریت یک شرکت و کسب و کار بسیار جدی و مهم است. محصولات و سرویس ها باید فروخته شده و ارائه شوند و باید حتما درآمد وجود داشته باشد.

علی رغم سنگینی و جدیت این مسئولیت ها، مدیران و رهبران موفق از سازمان و شرکت خود مکانی جذاب و مناسب برای کار می سازند. به جای داشتن کارمندانی که به دنبال هرگونه دلیل احتمالی هستند که بگویند مریض هستند تا به سر کار نیایند و یا بخواهند زودتر کار خود را تمام کنند، باید کارمندانی داشته باشیم که وفادار هستند و با انرژی به کار خود ادامه می دهند.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه(01)

  1. توسط پژمان

    مطلب بسیار مفیدی بود، مخصوصا هدف گذاری برای خود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عید نوروز 1403

ساعت کاری شرکت دینگ در تمامی روزهای غیر تعطیل در بازه 27 اسفند الی 13 فروردین

از ساعت 9 الی 13:30 می باشد.

 از لینک زیر دستگاه خود را با 300،000 تومان تخفیف تهیه کنید. 

کد تخفیف: ding1403