چگونگی مدیریت کسب و کارهای چند شعبه ای توسط یک سامانه حضور و غیاب آنلاین

ساختار چندشعبه ای

به اشتراک گذاشتن مقاله

حضور و غیاب کارمندان در هر مجموعه‌­ای مورد بررسی قرار می­گیرد و این به معنای زیر سوال بردن اعتماد مدیر کسب­ و کار نسبت به کارمندان یا برعکس نیست بلکه به معنی دقیق­تر پیش بردن روند کار به خصوص در کسب و کارهای چند شعبه ای است. سامانه­ ی حضور و غیاب تحت وب علاوه بر ثبت ساعات کاری، قابلیت­های دیگری هم دارد و ثبت و انتقال اطلاعات کاری را برای کارمندان یا مدیران، انعطاف ­پذیرتر و آسان‌­تر می­‌کند.

کسب و کارهای چند شعبه ای و نیاز به تمرکز

سیستم آنلاین حضور و غیاب هم برای کسب و کارهای کوچک چند نفره مفید است هم برای آن‌هایی که تعداد کارمندان خیلی زیادی دارند و شامل چند شعبه می­شوند.کسب و کارهایی وجود دارند که شامل محیط‌های کاری مختلفی مثل ساختمان شرکت و سایت پروژه می‌باشند و یا در مواردی دیگر چند شرکت به یک شرکت مادر وابسته هستند و هرکدام برای خود ساختمانی جداگانه دارند. این گونه کسب و کارها، چند شعبه ­ای نامیده می­شوند. طبیعتاً هر بخش استقلال کاری خود را دارد اما وقتی افراد در این شعبه ­ها در حال رفت و آمد هستند و به طور مثال از شرکت به محل یا سایت پروژه می­روند، بحث مجموعه­ی کلی به میان می­آید و فردی باید ناظر این اتفاقات باشد. برای همچین موقعیت‌هایی استفاده از سامانه حضور و غیاب آنلاین توصیه می­شود، چرا که امکان کنترل شرایط را در همان لحظه فراهم می­کند و اگر مشکلی حین این رفت و آمدها پیش بیاید مسئله قابل حل و کنترل است.

همچنین در کسب و کارهای چند شعبه ای به طور مثال کاری که شامل بخش­های مختلف ساختمان اصلی شرکت و آزمایشگاه و… است، گونه­های اطلاعاتی مختلفی نیاز به ثبت دارند. اگر برای ثبت هرگونه اطلاعات یک نوع دستگاه مدنظر باشد تعداد زیاد دستگاه­ها و سیستم­ها، افراد و مدیران را گیج می­کند. علاوه بر این هزینه­ی بالایی برای پشتیبانی و نگهداری کردن هر یک از این دستگاه­ها و سیستم­ها نیاز است. گزینه­ای که بتواند از پس کار چند گزینه­ی مختلف بربیاید و در عین حال کیفیت عملکرد را حفظ کند، انتخاب منطقی و معقولی به نظر می­رسد. با این گزینه سردرگمی اطلاعاتی از میان می­رود و در هزینه­ها نیز به شکل قابل توجهی صرفه­ جویی می ­شود.

 

نحوه­ کنترل پرسنل در کسب و کارهای چند شعبه ای

به عنوان مثال تصور کنید یک یا چند نفر از کارمندانتان را برای انجام کار از ساختمان اصلی شرکت به سایت پروژه فرستاده­ایددر این شرایط شما می­توانید زمان رسیدن او را مشاهده کنید و اطمینان داشته باشید این کار توسط فرستاده­ی شما در حال انجام است و جزو ساعت کاری وی حساب می­شود.

یا در مثالی دیگر اگر انبار یک فروشگاه در یک جای شهر است و ساختمان شرکت در جایی دیگر و فروشگاه در مکان سوم قرار دارد، حضور به موقع و به جای کارکنان است که کار مجموعه را درست پیش می­برد. با اطلاع یافتن لحظه‌ای و به­روز شدن مداوم اطلاعات است که مدیران می­توانند به زمان­بندی و کیفیت کار نظارت کنند.

 

چه مشکلاتی در نبود سیستم حضور و غیاب آنلاین حس می شوند؟

سیستم سنتی حضور و غیاب در مواردی امتیازهای خود را دارد و نیاز خیلی از کسب و کارها را برطرف می‌کند، اما به هر حال مانند خیلی موارد دیگر ایرادهایی هم دارد که در سیستم حضور و غیاب آنلاین رفع شده‌اند. برخی از ایرادات این موارد هستند:

  • عدم یکپارچگی اطلاعات ثبت شده توسط سیستم سنتی
  • اختلال در رکوردهای ثبت شده حضور و غیاب کارمندان در سیستم سنتی و درصد خطای بالا
  • عدم دسترسی به سیستم حضور و غیاب یا سیستم مرخصی از جایی غیر از محل کار
  • وابستگی سیستم سنتی به یک دستگاه خاص در محل کار
  • امکان رصد اطلاعات عملکردی به صورت لحظه‌ای وجود ندارد.

سیستم‌ حضور و غیاب آنلاین برای کسب و کارهای چند شعبه‌­ای

در کسب و کارهای چندشعبه ­ای وسیع، تنوع کاری و تعداد کارکنان بیشتر از حالت­های دیگر است. همچنین برای افراد، گستره­ی مسئولیت­های متفاوتی تعریف می­شود چراکه کار، گسترده و وسیع است؛ این موضوع به معنای آن است که همه­ی کارمندان، ساعات کاری هم ­اندازه­ای نخواهند داشت. کنترل این ساعت کاری متنوع نیازمند این است که کارمندان بتوانند طرح و برنامه­ریزی­های متنوعی برای ساعات کاری خود ترتیب دهند. در همین راستا ساعت کاری استاندارد ممکن است پاسخگوی تعدادی از کارمندان نباشد.

سیستم‌ حضور و غیاب آنلاین برای کسب و کارهای چند شعبه ای

در مواردی که تعداد رکوردهای ثبت شده­ی کارمندان به دلیل چندشعبه ­ای بودن خیلی زیاد است، نیاز است که رکوردهای ثبت شده توسط سامانه­ها و دستگاه­های مختلف در نهایت همگی در یک جا جمع­آوری گردند تا توسط یک برنامه به آن‌ها رسیدگی شود. در این موقعیت چند نوع اطلاعات مربوط به ساعت کاری و مرخضی و تأخیر و مأموریت و دیگر موارد وجود دارد. اما سامانه حضور غیاب آنلاین به گونه‌ای طراحی شده است که تمام انواع اطلاعات در یک پلتفرم ضبط و ثبت می‌شوند و قابل مشاهده می‌باشند.

این پلتفرم قابلیت برخورد با همه­ فرمت‌­های اطلاعاتی را دارد و به همین دلیل،  چندکاره محسوب م‌ی­شود. با انتخاب یک وسیله‌­ی همه‌­کاره، گزینه­های دیگری که هرکدام فقط از عهده­‌ی کارهای محدودی برمی­آمدند کنار می­روند. در نتیجه استفاده از این سیستم، تمرکز ثبت و نمایش اطلاعات را تا حد بسیار زیادی بالا می‌­برد و کار کردن با اطلاعات راحت­تر انجام می­شود. علاوه بر این مسئله، هزینه­ی کمتری را نسبت به استفاده از چند دستگاه و سیستم به دنبال دارد.

حل‌ مشکلات کسب و کارهای چند شعبه ای توسط سامانه دینگ

سامانه ی دینگ تا به امروز با تدابیری که برای ارائه هرچه بهتر محصولات خود در نظر گرفته است، رضایت تعداد بالایی از کسب و کارها، به خصوص کسب و کارهای چند شعبه ای را در انواع زمینه‌ها جلب نموده است. به طور مثال سامانه دینگ با ایجاد ساختاری کاربرپسند و آسان، پنل کاربری و پنل مدیریت ایجاد کرده تا برای استفاده از این سیستم نیازی به تجهیزات خاص یا افراد متخصص نباشد.

این سامانه برای وحدت و یکپارچگی کسب و کارهای چند شعبه ای از لحاظ تمرکز اطلاعاتی، بسیار مفید عمل کرده است؛ به این شکل که امکان اطلاع لحظه‌ای از وضعیت تمام کارمندان در هریک از شعب را به صورت آنلاین فراهم می‌کند تا بخش های مختلف کسب و کار تحت نظارت باشند. همچنین امکان تعریف هر شعبه به صورت مجزا و رسیدگی به عملکرد پرسنل به صورت لحظه‌ای و یا با گزارش های هفتگی یا ماهیانه در این سامانه وجود دارد که به مدیران این امکان را میدهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی در تمام شعب از وضعیت حضور یا عدم حضور پرسنل اطلاع پیدا کنند.

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *