راهنمای دورکاری برای کسب و کارهای دورکار

شرکت‌هایی که به طور کامل بصورت دورکاری فعالیت می کنند، کارمندان خود را ملزم نمی‌کنند که حضور فیزیکی در محل کار داشته باشند. در این مدل از کسب و کارها همه کارکنان می توانند از راه دور و هر مکانی کار کنند. اگر علاقه مند به دوکاری هستید، درک نحوه عملکرد این شرکت ها ممکن است مفید باشد. در این مقاله، این مدل از کسب و کارها را توضیح می دهیم.

شرکت دورکار چیست؟

شرکت های دورکار کاملاً از راه دور کار می کنند. این بدان معناست که هیچ مکان فیزیکی برای کار وجود ندارد. به جای ترتیبات اداری، همه کارمندان شرکت دورکاری می کنند. تنها وسیله مورد نیاز یک کامپیوتر یا لپ تاپ و یک اتصال اینترنتی پایدار است. اگرچه داشتن یک میکروفون و وب کم هم می تواند برای تعامل با همکاران مفید باشد. یک کسب و کار ممکن است کاملاً بصورت دورکاری شروع به کار کند یا به عنوان یک شرکت سنتی فعالیت کند و به کسب و کار کاملاً از راه دور تبدیل شود.

این شرکت ها دارای سیاست ها و فناوری هایی هستند که آنها را قادر می سازد تا ترتیبات کاری دورکاری را ارائه دهند. آنها معمولاً از برنامه های نرم افزاری استفاده می کنند که همکاران را قادر به تعامل، چت و ارسال فایل می کند. آنها همچنین ممکن است پلتفرم هایی برای تخصیص و تکمیل کار داشته باشند. این شرکت‌ها به دلیل دورکاری می‌توانند تقریباً از همه جا افراد را استخدام کنند. کارکنان آن‌ها آزادند تا هر طور که می‌خواهند کار کنند و سفر کنند، مشروط بر اینکه بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند.

چگونه در یک شرکت کاملاً از راه دور کار پیدا کنیم؟

اگر می خواهید برای شرکتی کار کنید که ترتیبات کار کاملاً از راه دور باشد، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

 

1. امکان سنجی کنید

تعیین کنید که آیا دورکاری مناسب ترین گزینه برای شما است یا خیر. اگر در موقعیت های شغلی قبلی دورکاری می کردید، ممکن است تصمیم گیری برای شما آسان تر باشد. در حالی که کار از راه دور مزایای زیادی دارد، ممکن است تجربه حضور و تعامل با همکاران در محل کار را ترجیح دهید. این یک انتخاب شخصی است که به دیدگاه و موقعیت شما بستگی دارد.

اگر برای اولین بار است که به دورکاری فکر می کنید، نیاز است که برای تصمیم گیری تحقیق کنید. مثلا سرچ کنید و تجربیات دیگران را بخوانید یا فهرستی از مزایا و معایب تهیه کنید. اگر می توانید به طور موقت در شغل فعلی خود دورکاری کنید. این کار به شما کمک می کند که بفهمید آیا دورکاری برای شما مناسب است یا خیر. بررسی کنید که آیا زمینه کاری شما با دورکاری سازگار است یا خیر.

برای آشنایی با ابزارهای مورد نیاز برای دورکاری مقاله “8 ابزاری که در زمان دورکاری به آن ها نیاز خواهید داشت” را مطالعه کنید.

2. یک فضای کاری آماده کنید

 

 

دورکاری

 

هنگام دورکاری به راحتی می شود از هرجایی مثلا از روی تخت با لپ تاپ، روی میز آشپزخانه یا روی مبل اتاق نشیمن کار کرد. اما داشتن یک فضای کاری اختصاصی برای ایجاد مرز بین زندگی حرفه ای و شخصی مفید است. این کار باعث حواس پرتی کمتر و تمرکز بیشتر می شود. اگر امکانش را دارید یک اتاق را به دفتر کار خانگی تبدیل کنید.

مطمئن شوید که کامپیوتر یا لپ تاپ مناسبی دارید. اگر دستگاه شما فاقد وب‌کم و میکروفون است، داشتن آن‌ها می تواند برای تماس‌های ویدیویی یا جلسات آنلاین مفید باشد.

3. از ابزارهای کاریابی استفاده کنید

سرویس‌های جستجوی شغل مانند ایران تلنت معمولاً دارای گزینه‌های فیلتری هستند که به شما امکان می‌دهد به طور خاص برای دورکاری جستجو کنید. روش دیگر این است که لیستی از شرکت های دورکار را به صورت آنلاین جستجو کنید و وب سایت آنها را برای امکان استخدام بررسی کنید.

4. درخواست دهید

هنگامی که شغل مورد علاقه خود را پیدا کردید، مدارک خود را از جمله رزومه یا CV و نامه پوششی یا cover letter خود را آماده و ارسال کنید. در رزومه مهارت های مرتبط با دورکاری را برجسته کنید. وقتی برای موقعیتی در یک شرکت دورکار درخواست می‌دهید، معمولاً باید انتظار مصاحبه آنلاین را داشته باشید. برخی از شرکت‌های دورکار نیز ممکن است برای ارزیابی مهارت‌های شما یک پروژه آزمایشی به شما بدهند. بنابراین مطمئن شوید که آماده انجام آن در یک بازه زمانی خاص هستید. ایمیل های خود را به طور مرتب چک کنید تا بتوانید به سرعت پاسخ آن ها دهید.

مزایای کار در شرکت های دورکار

کار برای یک شرکت کاملاً از راه دور مزایایی نسبت به کارهای سنتی یا ترکیبی دارد. این شامل موارد زیر می شود:

 

انعطاف پذیری

در شرکت های کاملاً دورکار، فرهنگ کاری بر اساس مفهوم دورکاری است. هیچ انتظاری از شما برای کار در یک مکان خاص وجود ندارد. همچنین ممکن است متوجه شوید که این شرکت‌ها بر خروجی و نتایج بیش از ساعات کار تأکید دارند، زیرا کنترل ساعات کاری در زمان دورکاری می‌تواند چالش برانگیز باشد. به جای الزام به کار کردن در تعداد ساعات معین، ممکن است وظایف خاصی به شما داده شود تا در مهلت‌های تعیین‌شده انجام دهید. کارمندانی که از راه دور کار می کنند معمولاً باید در ساعات مشخصی از روز در دسترس و پاسخگو باشند.

علاوه بر این می توانید در حین کار سفر کنید. این بدان معناست که برای سفر به مرخصی نیاز ندارید، مشروط بر اینکه سفرهایتان برنامه کاری شما را مختل نکنند.

استقلال

به دلیل ماهیت دورکاری، شما بدون نظارت مستقیم کارفرما کار می کنید. کار از راه دور می تواند شما را قادر سازد تا مدیریت زمان دست خودتان باشد. این به شما کمک می کند تا در فعالیت های حرفه ای و شخصی خود سازنده تر عمل کنید.

تنوع پذیری

شرکت‌های کاملاً دورکار می‌توانند افراد را از سراسر جهان استخدام کنند، که به این معنی است که آنها نیروی کار بسیار متنوعی دارند. کار کردن در چنین شرکتی ممکن است فرصتی برای شما باشد تا با طیف وسیعی از افراد با پیشینه های مختلف آشنا شوید و ارتباط برقرار کنید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.