چگونه در استخدام آنلاین موفق شویم؟

موفقیت در یک استخدام آنلاین شامل آماده شدن از قبل و سروقت حاضر شدن برای گذاشتن تاثیر خوب بر استخدام کننده است. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا برای موفقیت دراستخدام آنلاین به خوبی آماده شوید.

 

جلسه استخدام آنلاین چیست؟

جلسه استخدام آنلاین یک مصاحبه آنلاین است که ممکن است بصورت گروهی و فردی صورت گیرد. امروزه استخدام آنلاین مورد توجه خیلی از کارفرمایان قرار گرفته است.

 

درباره نکات مثبت و منفی استخدام آنلاین می توانید مقاله “استخدام آنلاین، مزایای و معایب آن” را بخوانید.

 

نکات جلسه استخدام آنلاین

شرح موقعیت شغلی استخدام را بخوانید

در توضیح یک موقعیت استخدام، کارفرمایان نکات مهمی درباره آنچه که باید انتظار داشته باشید، را توضیح می دهند. همچنین اطلاعات دیگری مانند گواهینامه های لازم، مواردی که باید برای آن آماده باشید و الزامات شغلی که به شما کمک می کند بفهمید آیا این شغل مناسب شما است یا خیر.

 

درباره شرکت تحقیق کنید

نکات استخدام آنلاین

جلسه استخدام آنلاین کمک می کند تا کارفرمایان بتوانند با بسیاری از کارجویان به طور هم زمان مصاحبه کنند. تحقیق در مورد شرکت قبل از مصاحبه به شما کمک می کند تا از دیگر کاندیداها متمایز شوید.

صفحه شرکت را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و در مورد چگونگی کار در آنجا از کارمندان فعلی و سابق اطلاعات کسب کنید. علاوه بر شبکه های اجتماعی از وب سایت شرکت غافل نشوید.

 

رزومه خود را به روز کنید

قبل از جلسه استخدام آنلاین رزومه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مرتبط با شغلی است که برای آن درخواست داده اید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که در حین خواندن وظایف موقعیت شغلی، به تجربه کاری گذشته خود فکر کنید. در نظر بگیرید که چگونه این شغلی با صلاحیت ها، مهارت ها و تجربه شما مطابقت دارد. تغییراتی در رزومه خود ایجاد کنید تا مطابق با شغل جدید شود.

 

پاسخ های خود را تمرین کنید

مصاحبه در یک جلسه استخدام آنلاین ممکن است کوتاه تر از مصاحبه های حضوری باشد. پس مهم است که نکات مهم را بصورت خلاصه بگویید. تمرین و شبیه سازی جلسه مصاحبه می تواند به شما کمک کند جواب های بهتری بدهید.

نکات مصاحبه آنلاین

برای جلسه استخدام آنلاین، به یک مکان آرام با اتصال به اینترنت خوب و یک کامپیوتر یا لپ تاپ با وب کم نیاز دارید. چک لیست زیر می تواند به شما کمک کند:

  • اطمینان حاصل کنید هنگام جلسه کسی مزاحم شما نمی شود. مثلاً گذاشتن یک یادداشت روی درب اتاق می تواند مفید باشد.
  • فضای میز خود را به جز یک دفترچه یادداشت و خودکار خالی و مرتب کنید.
  • یک کپی یا فایل رزومه و هر یادداشت دیگری آماده برای ارجاع داشته باشید.
  • یک لیوان یا بطری آب برای خود بگذارید.
  • وب کم خود را چک کنید و مطئن شوید که سالم است.
  • بررسی کنید که صدای شما کار می کند.
  • پنجره‌ها یا برنامه‌هایی را که در رایانه خود استفاده نمی‌کنید ببندید.
  • اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.
  • گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید.
  • پس زمینه شما باید مناسب و مرتب باشد.
  • نور اتاق را تنظیم کنید. اگر همه چیز تیره یا تاریک به نظر می رسد، ممکن است یک چراغ رومیزی برای روشن کردن فضا مناسب باشد.
  • اگر موارد لازم را ندارید، از دوستان تان قرض بگیرید یا اجاره کنید.
  • لباس مناسب بپوشید

لباس مناسب

بهتر است برای جلسه استخدام آنلاین یک لباس مناسب بپوشید، همان طور که برای یک مصاحبه حضوری لباس می پوشید. قبل از مصاحبه در مورد فرهنگ شرکت تحقیق کنید تا ایده خوبی در مورد آنچه که مناسب است داشته باشید. برای اینکه در وب کم بهتر به چشم بیایید، رنگ های ملایم را انتخاب کنید. اگر از عینک می زنید، نور اتاق را تنظیم کنید تا تابش خیره کننده لنزها کاهش یابد. دوربین را طوری قرار دهید که کمی به بالا نگاه کنید و در مرکز صفحه قرار بگیرید.

جلسه مصاحبه آنلاین

مصاحبه تصویری و زبان بدن

ارتباط چشمی چه در یک مصاحبه حضوری وچه در یک مصاحبه استخدام آنلاین مهم است. از  نگاه کردن مستقیم به مصاحبه کننده بر روی صفحه نمایش اجتناب کنید. در عوض، هنگام صحبت کردن به لنز دوربین نگاه کنید. وقتی که در حال گوش دادن هستید، می‌توانید به صفحه نگاه کنید.

در طول مصاحبه استخدام آنلاین، سطح انرژی خود را حفظ کنید و با زبان بدن خود آن را منتقل کنید. یکی از راه های رسیدن به این هدف درست نشستن است. صاف بنشینید و دست هایتان را روی پاها یا روی میز قرار دهید.

وقتی گوش می‌دهید، سرتان را تکان دهید و در صورت لزوم لبخند بزنید تا متوجه شوند که تمام توجه خود را به آن ها معطوف کرده‌اید. در زمان مناسب از حرکات دست استفاده کنید و حواستان باشد حرکات خود را نزدیک به بدن نگه دارید. از بی قراری و نگاه کردن به دور و اطراف خودداری کنید.

 

صبور باشید

جلسه های استخدام آنلاین معمولاً با تاخیر همراه هستند. چراکه این جلسات به طور همزمان برای تعدادی از افراد باز است و این بدان معنی است که ممکن است در اتاق انتظار مجازی منتظر بمانید. به طور معمول، کاندیداها بر اساس اولویت اول مصاحبه می شوند.

سعی کنید کمی زودتر از زمان شروع جلسه استخدام آنلاین شوید. توجه داشته باشید که کارفرمایان ممکن است نتوانند با همه در بازه زمانی اعلام شده مصاحبه کنند. در این صورت ممکن است از شما بخواهند که برای یک روز دیگر آماده شوید.

با دانستن اینکه ممکن است منتظر بمانید، کاری برای نجام دادن پیدا کنید، مانند خواندن کتاب یا مجله. به یاد داشته باشید هنگام مصاحبه باید با انرژی باشید. پس در زمان انتظار سعی کنید آرام، راحت و پرانرژی بمانید.

 

عیب یابی

در یک جلسه استخدام آنلاین همیشه این احتمال وجود دارد که همه چیز اشتباه پیش برود. در اینجا به برخی از این مشکلات و راه حل های آن پرداخته ایم:

 

اگر ویدیو یا صدای شما از کار افتاد:

قبل از جلسه استخدام آنلاین، از مصاحبه کننده شماره تلفنی بخواهید تا در صورت بروز مشکلات فنی، با آن ها تماس بگیرید. اگر ویدیو قطع شد با آن شماره تماس بگیرید و بپرسید که آیا می توانید مصاحبه را از طریق تلفن ادامه دهید یا برای یک جلسه دیگربرنامه ریزی کنید.

 

اگر سر و صدا مکالمه را قطع کند:

اگر صداها (آژیرها، ساخت و ساز و غیره) جلسه استخدام آنلاین شما را قطع کرد، بابت وقفه ایجاد شده عذرخواهی کنید و چند لحظه صبر کنید تا صدا قطع شود.

 

اگر شخصی به طور غیر منتظره وارد اتاق شود:

اگر اعضای خانواده، هم خانه یا حیوانات خانگی در حین مصاحبه وارد اتاق شدند، از مصاحبه کننده عذرخواهی کنید، برای چند لحظه میکروفون و دوربین خود را خاموش کنید و به شرایط رسیدگی کنید.

 

پیگیری بعد از جلسه

در آخر جلسه استخدام آنلاین از استخدام کنندگان اطلاعات تماس و ایمیل آن ها را بخواهید. پس از جلسه، یک ایمیل پیگیری و تشکر برای آن ها ارسال کنید. این یک راه ساده و مودبانه برای تشکر از آن ها برای وقت شان است و ممکن است به شما کمک کند که از سایر کاندیداها متمایز شوید.

 

دینگ ارائه دهنده راهکار اتوماسیون حضور و غیاب

دینگ یکی از برترین ارائه دهنده‌های راهکار اتوماسیون حضور و غیاب با محصولات و خدمات مرتبط آماده ارائه خدمت به شماست، در صورت لزوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.